راهنمای ست کردن رنگ بنفش سخت ترین رنگ برای ست های مردانه!

ست کردن رنگ بنفش برای آقایان یکی از سخت ترین کارهای ممکن است و به همین دلیل افراد بسیاری از استفاده از این رنگ در ست هایشان، خودداری می‌کنند. رنگ بنفش در گذشته یک نماد سلطنتی بود و توسط امپراتورها و پادشاهان مورد استفاده قرار می‌گرفت و معمولا در لباس هایی با جزییات بسیار دقیق و منحصر به فرد به کار گرفته می‌شد اما حالا دیگر تولید لباس های بنفش کار سختی نیست و به دنبال آن، ست کردن رنگ بنفش هم دیگر سختی گذشته را ندارد.

در ادامه این متن از سری متن های اصول ست کردن رنگ ها شما جامع ترین راهنمای ست کردن رنگ بنفش در باس های مردانه را دریافت خواهید کرد و در کنار آن با طیف های رنگ بنفش آشنا خواهید شد. پس با صرف حدود ۵ دقیقه از زمانتان با اصول ست کردن رنگ بنفش آشنا شوید.

طیف های مختلف رنگ بنفش

قبل از آغاز راهنمای ست کردن رنگ بنفش، بهتر است با طیف های مختلف این رنگ آشنا شوید. برخی از آن ها به رنگ قرمز و صورتی نزدیک هستند برخی دیگر هم به رنگ قهوه ای نزدیک ترند. قطعا استفاده از این طیف های رنگی در ست کار سختی است اما استفاده مناسب از رنگ بنفش در ست، یک استایل منحصر به فرد ایجاد خواهد کرد.

طیف رنگی بنفش

اصول ست کردن رنگ بنفش

اکثر باید ها و نباید های ست کردن رنگ بنفش با اکثر رنگ های روشن دیگر مشترک است و اصلی ترین نکته هم ترکیب کردن رنگ بنفش با یک رنگ خنثی است. مثلا اگر از یک جوراب بنفش استفاده می‌کنید، سعی کنید رنگ شلوارتان خنثی و بژ باشد.

البته استفاده از رنگ های روشن دیگر هم غیر ممکن نیست اما کار نسبتا سختی است و اگر حتی بخشی از ست هم با بقیه هم خوانی نداشته باشد، به استایل شما آسیب خواهد زد و بهتر است با رنگ خنثی پیش بروید. به همین دلیل به کار گرفتن رنگ بنفش در کنار رنگ طوسی و بژ به مراتب امن تر و راحت تر است. همچنین رنگ آبی و سبز زیتونی هم گزینه های مناسبی برای استفاده در کنار رنگ بنفش هستند.

رنگ بنفش تاثیر خیلی زیادی روی صورت شما ندارد اما اگر بخش قابل توجهی از ست شما بنفش باشد و نزدیک صورتتان هم باشد، احتمالا پوستتان را صورتی تر نشان می دهد. این در حالتی است که پوست صورتتان روشن باشد اما اگر رنگ پوستتان تیره است، استفاده از طیف های سنگین تر رنگ بنفش توصیه می شود چراکه تداخلی با رنگ صورتتان نخواهد داشت.

اصول ست کردن رنگ بنفش

رنگ بنفش در اکسسوری ها

ساده ترین روش برای ست کردن رنگ بنفش و استفاده از این رنگ در ست های مردانه، به کار گرفتن آن در اکسسوری ها است. استفاده از دستمال جیبی بنفش شاید ساده ترین روش به کار گرفتن این رنگ در ست های مردانه باشد. برای دیده شدن این رنگ در ستتان نیازی به زیاده روی نیست و حتی بنفش بودن بخش کوچکی از دستمال، هم خودش را نشان می دهد و در ست شما تاثیرگذار است. پیشنهاد می شود که در کنار دستمال جیبی، بخشی از کراواتتان هم بنفش باشد. استفاده از کراوات حریر بنفش یکی از نبایدهای این رنگ است و حالت نامناسبی به ست شما می دهد؛ سعی کنید کراوات با کیفیت و شیکی تهیه کنید.

ست کردن رنگ بنفش در اکسسوری ها

بند کفش هم یکی دیگر از اکسسوری هایی است که به خوبی می تواند رنگ بنفش را در ست شما به نمایش بگذارد. شاید دیدن رنگ بنفش روی بند کفش کمی دور از ذهن به نظر برسد اما بند کفش تاثیر بسیار کوچکی روی ست شما دارد و استفاده از یک رنگ منحصر به فرد مانند بنفش می تواند به خوبی تاثیر این بخش را نمایش دهد.

همچنین رنگ بنفش نشانه بهار است و به همین دلیل پوشیدن این رنگ در کفش های مناسب فصل های گرم می تواند هماهنگی خاصی ایجاد کند. پیشنهاد می شود بند کفش های تابستانیتان را بنفش کنید و از رنگ سفید در کنار آن استفاده کنید.

کفش بنفش

ست کردن رنگ بنفش در پیرآهن و لباس های بافت

در مرحله بعدی با استفاده از پیرآهن یا یک بافتنی بنفش است. این مرحله کمی چالش بر انگیز تر است اما ایجاد ترکیب مناسبی از رنگ ها می تواند استایل بسیار منحصر به فردی را به دنبال داشته باشد.

شاید بهترین گزینه برای استفاده از رنگ بنفش در پیرآهن، پوشیدن پیرآهن سفید با راه راه بنفش باشد. در واقع بهترین روش استفاده از رنگ بنفش در پترن و طرح لباس است. اگر هم می خواهید کل لباس بنفش باشد، بهتر است از طیف های روشن بنفش استفاده کنید. پیشنهاد می شود پیرآهن بنفش خود را زیر کت و شلوار طوسی بپوشید.

ست کردن رنگ بنفش در پیرآهن و لباس های بافت

لباس های بافت هم فرمول مشابهی با پیرآهن های بنفش دارند و در ست کردن این لباس ها باید کمی محافظه کارانه عمل کرد. ست کردن رنگ بنفش با استفاده از لباس بافت می تواند حس شادی و خوش حالی را منتقل کند و در سرمای زمستان یک ترکیب شیک ایجاد کند. پیشنهاد می شود لباس های بافت هم زیر کت طوسی یا هر رنگ خنثی دیگری قرار بگیرند

ست کردن رنگ بنفش در شلوار و کت و شلوارهای رسمی

ست کردن رنگ بنفش با استفاده از شلوار های بنفش بسیار چالش برانگیز است و اگر ترکیب مناسبی به کار نرود، تمام ست شما را خراب می کند. بهترین گزینه برای استفاده از شلوار بنفش، طیف نزدیک به رنگ خرمایی است. این رنگ در کنار جلب توجه، حالت نامناسبی ایجاد نمی کنند. همچنین رنگ خرمایی با رنگ طوسی هم ترکیب خوبی ایجاد می کند.

ست کردن رنگ بنفش در شلوار و کت و شلوارهای رسمی

در نهایت ست کردن رنگ بنفش با استفاده از تک کت یا کت و شلوار بنفش چالش برانگیزترین کار ممکن است. اگر حتما باید از کت و شلوار بنفش استفاده کنید، باید توجه داشته باشید که طیف رنگی کت و شلوار با رنگ پوستتان هم خوانی داشته باشد و ترکیب مناسبی با دیگر لباس های شما ایجاد کند. در غیر این صورت ترکیب شما نامناسب خواهد بود.

در نهایت

رنگ بنفش در گذشته برای انسان های عادی ممنوع بود و فقط پادشاهان اجازه استفاده از این رنگ را داشتند اما حالا شرایط کاملا تغییر کرده است و استفاده از این رنگ می تواند برای هرکسی یک ترکیب کلاسیک ایجاد کند.

اگر فرد محافظه کاری هستید، رنگ بنفش را فقط در اکسسوری ها یا نهایتا در پیرآهن های راه راه به کار ببرید اما اگر می خواهید یک قدم جلوتر بروید و استایلی منحصر به فرد ایجاد کنید، با رعایت نکات بالا از رنگ بنفش در لباس های بیشتری استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *