پیراهن چهارخانه دخترانه، استایل محبوب بهار و پاییز!

لباس‌های ساده همیشه جذابیت‌های خاص خودشان را دارند. آن‌ها را می‌توانید به سادگی با دیگر لباس‌ها بپوشید و ترکیب‌های تازه بسازید. اما اگر از آن‌دسته افرادی هستید که معمولا لباس‌ها ساده می‌پوشند، برای این که در سال جدید یک تغییر چشمگیر به وجود بیاورید، هیچ چیز بهتر از این نیست که گزینه پیراهن چهارخانه دخترانه را انتخاب کنید. پیراهن چهارخانه از معدود انواع لباس به حساب می‌آید که برای هر دو جنس در دسترس و موجود است. اما چه نوع چهارخانه‌ای، چه رنگی و چه ترکیبی با این نوع لباس‌ها مناسب‌تر هستند؟ در این مطلب به همۀ این موارد خواهیم پرداخت؛ پس با ما همراه باشید.

خرید پیراهن چهارخانه دخترانه، یک انتخاب هوشمندانه!

می‌توانید آن را در تابستان به همراه یک شلوار جین بپوشید و خود را با زیروآلات مختلف آراسته نمایید یا این که در فصل‌های سرد سال، یک پیراهن فلانل با این طرح تهیه کنید تا کمی تنوع به کمد لباستان داده باشید. به هر صورت، برای اینکه متفاوت به نظر برسید، همیشه لازم نیست تا استایل و لباس بسیار خاصی را تدارک ببینید. بلکه حتی استفاده از یک رنگ یا طرح متفاوت هم می‌تواند به‌کلی ظاهر شما را تغییر بدهد. به همین دلیل، خرید پیراهن چهارخانه دخترانه برای سال جدید یک انتخاب هوشمندانه به شمار می‌آید. پیراهن‌های چهارخانه با وجود شباهت‌هایشان، در طرح و رنگ با یکدیگر تفاوت دارند؛ از چهارخانه ریز گرفته تا درشت و رنگ‌های سرد مثل آبی گرفته تا رنگ‌های گرم مانند زرد، قرمز و نارنجی…

برای خرید لباس چهارخونه دخترانه این نکته را در نظر داشته باشید که فارغ از رنگ، طرح و جنس، این نوع طرح خاص، مناسب استایل اسپرت است و برای محیط یا مراسم رسمی گزینۀ خوبی به حساب نمی‌آید. با این وجود می‌توانید همچنان از پیراهن چهارخانه دخترانه برای مراسم و جشن‌های نیمه‌رسمی یا غیررسمی استفاده کنید. اما آیا می‌دانید که هریک از انواع پیراهن‌های چارخانه دخترانه و پسرانه، نام و مدل خاصی دارند؟ در ادامه این مطلب نگاهی به تنوع طرح‌های چهارخانه خواهیم داشت…

انواع چهارخانه‌ها برای پارچه لباس

برای اینکه با انواع پارچه‌های چهارخانه آشنا شوید و آن‌ها را از هم تشخیص بدهید، راه‌های مختلفی وجود دارد. آن‌ها انواع و اقسام متفاوتی دارند اما با کمی دقت می‌توانید انواع طرح‌های چهارخانه را از هم تشخیص بدهید. یکی از طرح‌های اصلی پیراهن چهارخانه دخترانه، طرح تارتان است. این طرح زیبا که اصلیتی اسکاتلندی دارد و می‌توان آن را در پوشاک سنتی این کشور نیز مشاهده کرد. این علاقۀ اسکاتلندی‌ها به آنجا پیش رفته است که یک روز را به اسم این نوع طرح نامگذاری کرده‌اند!

در حقیقت، اولین جمعه اکتبر روز پارچۀ چهارخانه است. پارچه‌ای که آن را به پیچازی هم می‌شناسیم… اما چهار نوع از طرح‌های پارچۀ پیچازی، بیشتر از بقیه مورد استفاده قرار می‌گیرند:

پارچۀ رویال استوارت که به آسانی می‌توان آن را از رنگ و طرحش شناخت.

پارچۀ شطرنجی بِربری که به راحتی می‌توان آن را به لطف رنگ و طرح خاصش، شناخت. علت هم استفادۀ این برند از این نوع پارچه به عنوان یک طرح شاخص و ویژه برای بربری بوده است.

اگر تنها یک نوع پارچۀ چهارخانه وجود داشته باشد که خانم‌ها و آقایان را مسحور زیبایی خود کند، آن بدون شک پارچه چهارخانه قرمز و مشکی است. پیراهن چهارخانه قرمز مشکی زنانه باشد یا مردانه، آنقدر جذاب است که چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌سازد.

چهارخانه سبز آبی هم که با خطوط آبی و سبز تزیین شده، یکی از جذاب‌ترین و پرطرفدارترین انواع پارچۀ پیچازی است و البته همین موضوع باعث شده تا این نوع پیراهن هم طرفداران بسیاری داشته باشد.

اما پارچه‌های چهارخانه تنها به این موارد خلاصه نمی‌شوند و مثلا یکی از بهترین طرح‌ها برای شومیز چهارخانه دخترانه و همچنین تونیک چهارخانه دخترانه، طرح گنگام است. این طرح خاص چهارخانۀ ریز، از نیمه‌های قرن هجدهم در انگلستان خلق شد تا بارها و بارها توسط طراحان مد و لباس مورد استفاده قرار بگیرد. بسیاری از مردم پارچۀ طرح گنگام را با پارچۀ شطرنجی اشتباه می‌گیرند اما این دو طرح با هم تفاوت‌هایی دارند. پارچۀ گنگام خانه‌هایی به رنگ کمی روشن‌تر دارد که باعث می‌شود تا با پارچۀ شطرنجی فرق پیدا کند.اما پارچه‌های چهارخانه تنها به این موارد خلاصه نمی‌شوند و مثلا یکی از بهترین طرح‌ها برای شومیز چهارخانه دخترانه و همچنین تونیک چهارخانه دخترانه، طرح گنگام است. این طرح خاص چهارخانۀ ریز، از نیمه‌های قرن هجدهم در انگلستان خلق شد تا بارها و بارها توسط طراحان مد و لباس مورد استفاده قرار بگیرد. بسیاری از مردم پارچۀ طرح گنگام را با پارچۀ شطرنجی اشتباه می‌گیرند اما این دو طرح با هم تفاوت‌هایی دارند. پارچۀ گنگام خانه‌هایی به رنگ کمی روشن‌تر دارد که باعث می‌شود تا با پارچۀ شطرنجی فرق پیدا کند.

طرح چهارخانۀ مدرس (Madras) یکی از بهترین طرح‌ها برای پیراهن چهارخونه دخترانه است. اگر دقت کرده باشید، بیشتر پیراهن‌های چهارخانه رنگ تیره‌ای دارند اما این طرح خاص با رنگ‌های شادی که دارد، می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های برای پیراهن دخترانه باشد. استفاده از رنگ‌های صورتی، بنفش، نارنجی، سبز، زرد و آبی در این پارچه‌ها رایج است.

پارچه‌های چهارخانه با طرح هندز توت (Houndstooth) هم تاریخچۀ جالبی دارند. این نوع طرح پارچۀ چهارخانه که بیشتر برای پالتوهای زنانه به کار می‌رود، سیصد سال پیش از میلاد مسیح و در کشور سوئد ابداع شد. جالب این‌جاست که اسکاتلندی‌ها ادعا می‌کنند که چیزی شبیه این طرح را در فرهنگ خود دارند که البته چنین ادعایی پر بی راه نیست…

مدل‌های مختلف و معروف پارچۀ چهارخانه که به آن‌ها اشاره کردیم را می‌توان برای هر سن و جنسی به کار برد؛ از پیراهن چهارخانه دخترانه بچگانه گرفته تا یک پیراهن مردانه. آنچه اهمیت دارد این است که بتوانید رنگ و طرح پیراهن را با باقی استایل خود ست کنید و به آن روح ببخشید. علاوه بر این، برای این که از شلوغ شدن ترکیب لباس‌هایتان جلوگیری کرده باشید، اگر پیراهن خود را چهارخانه انتخاب می‌کنید، باقی استایل را ساده در نظر بگیرید. این کار باعث به تعادل رسیدن ترکیب لباس‌های شما می‌شود.

اگر حوصله گشتن مغازه‌ها و پاساژها را برای خرید پیراهن ندارید، خرید اینترنتی پیراهن یا تونیک چهارخانه زنانه می‌تواند یک گزینۀ بهتر و آسان‌تر برای شما باشد. کافی است در منزل و پشت رایانۀ خود بنشینید و با گشت‌وگذار در فروشگاه اینترنتی وی پی آربا، از بین انواع و اقسام پیراهن‌ها برای خرید پیراهن چهارخانه دخترانه اسپرت، یکی را به راحتی پیدا کنید؛ بنابراین، اگر از عاشقان پیراهن‌های چهارخانه هستید یا دوست دارید برای سال جدید یک یا چند پیراهن با این طرح در کمد داشته باشید، حتما این مقاله را به دقت مطالعه کنید و آن را به دیگران نیز پیشنهاد بدهید. شما معمولا چه طرح‌هایی را برای لباس ترجیح می‌دهید؟ برای ما بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *