از اصول لایه لایه لباس پوشیدن چه می‌دانید؟

اگر همیشه با یک لایه لباس بیرون می‌روید، احتمالا تا به حال به مشکلاتی برخورد کرده‌اید که باعث شده نوبت بعد برای خارج شدن از خانه حداقل یک لباس رو هم همراه خودتان ببرید. این اتفاق به یک عامل مهم وابسته است و آن هم تغییرات آب و هوایی است که در محیط اطراف شما ممکن است به وجود بیاید. به عنوان مثال، در یک روز آفتابی شما بدون اینکه پیش بینی دیگری برای تغییرات دما داشته باشید از خانه بیرون می‌روید و ناگهان سرمای خفیفی احساس می‌کنید. پوشیدن لایه‌های مختلف لباس خصوصا در ابتدا و انتهای هر فصل که آب و هوا بسیار متغیر است، به شما کمک می‌کند که بدون اینکه استایل بدی داشته باشید، در مقابل گرما و سرما مقاوم باشید. البته این، تنها دلیل استفاده از استایل لایه لایه نیست، بلکه با تغییر سطح فعالیت هم ترفند استفاده از استایل لایه لایه به شما کمک می‌کند که همچنان خوش‌پوش هستید، به انواع فعالیت‌ها بپردازید.

نحوه لایه بندی لباس‌ها

برای دانستن اصول اولیه لایه لایه لباس پوشیدن بهتر است، بدانید که عملکرد هر لایه به چه شکل است؟

لایه اول

لایه اول را لایه پایه می‌نامیم، این لایه که شامل لباس زیر شکایت باعث می‌شود به راحتی عرق از پوست شما خارج شود و جذب عرق از طریق این لایه اتفاق بیفتد.

لایه دوم

لایه دوم، لایه میانی یا لایه عایق نام می‌گیرد. این لایه از لباس گرمای بدن را در خود نگه می‌دارد و با این کار شما را از سرما حفظ می‌کند، در فصل‌های سرد سال بلوز و یقه اسکی هایی که به بدنتان می‌چسبند و یا شلوار گرمی که به پا دارید در واقع لایه دوم لباس‌های شما هستند.

لایه سوم

لایه بیرونی یا لایه پوسته، لایه سوم لباس های شما در پاییز و زمستان است. این لایه همان طور که از اسمش مشخص می‌شود، بیرونی‌ترین لایه لباس های شماست، کت‌ها و کاپشن‌ها، پافرهای زمستانی و یا بارانی، همه لایه بیرونی استایل شما هستند. وظیفه این لایه از لباس‌ها محافظت بدن شما از باد، باران و برف است. این لایه از استایل به شما کمک می‌کند در برابر عوامل بیرونی سرما محفوظ بمانید و احساس سرما نکنید.
در ادامه به بررسی نکاتی مهم در استایل لایه لایه می‌پردازیم؛

بیشتر بخوانید : نکات کلیدی برای خوش پوش بودن در زمستان

استایل لایه لایه و اهمیت انتخاب رنگ

برای پوشیدن لباس‌ها به صورت لایه ای اصولی هست که اگر رعایت نشود تیپ شما را شلخته و درهم نشان می‌دهد، یکی از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند باعث آشفتگی در استایل لایه لایه شما شود، انتخاب رنگ است. سعی کنید از ترکیب رنگی هماهنگ در استایلتان استفاده کنید. مثلا رنگ بلوز یا پلیور پشمیتان را با کت یا پافر زمستانی که روی آن بر تن دارید، ست کنید.
از استایل مونوکروم در فصل زمستان غافل نشوید. ست هودی و شلوار یک رنگ همراه با کت بلند پشمی ترکیب بسیار خوبی از یک استایل لایه لایه است.

بیشتر بخوانید : نکات کلیدی برای ست کردن رنگ مانتو بانوان

شلوار و جوراب های پشمی

جوراب‌های پشمی زمستانی نقش مهمی در گرمای پاهای شما دارد. گرمای پا در زمستان باعث اسودگی شما می‌شود اما باید حواستان به این موضوع باشید که حجم جوراب شما وقتی پاهایتان را داخل بوت زمستانی می‌کنید، ممکن است پاهایتان را اذیت کند. پس حتما قبل از بیرون رفتن از خانه مطمعن شوید که انگشتان پایتان در بوت و یا نیم بوت به راحتی حرکت می‌کند. جوراب های پشمی بلند را با بوت بلند ست کنید. یک بوت بلند راحت انتخاب کنید. اجازه بدهید قسمت بالا جوراب پشمی از بوت بیرون بماند. اگر از جوراب شلواری های رنگی استفاده کنید، می توانید با کلاه و یا پلیورتان هماهنگ کنید. استفاده از جوراب های طرح دار هم با استایل زمستانی در ۲ سال گذشته بسیار ترند شد.

یقه اسکی و بلوزها

یقه اسکی و بلوزهای بافت از آیتم‌هایی هستند که با وجودشان به گرمای بدن کمک زیادی می‌کنند. از این لایه عایق در استایل زمستانی و حتی پاییزه می‌توانید به راحتی استفاده کنید. لایه های عایق نباید خیلی گشاد به تن بایستند. بلکه پوشیدن یک بلوز بافت گرم چسب باعث می‌شود، گرما از بدن خارج نشود. اما برای ست کردن این آیتم با بقیه استایلتان باید دقت کنید که از چه جنسی استفاده می‌کنید. اگر از ژاکت و یا بلوزهای دکمه دار برای لایه میانی استفاده می‌کنید، جنسی انتخاب کنید که در عین سبکی باعث عرق کردن شما نشود. اگر مواد و پلاستیک موجود در جنس یقه اسکی و یا بلوز شما زیادتر از حد معمول باشد، لباستان بوی عرق را در خود نگه می‌دارد و این اصلا اتفاق خوبی نخواهد بود. پس از بافت های سبک و پشم استفاده کنید.

پیراهن های تک رنگ را به عنوان لایه زیری استفاده کنید.

استایل پیراهن سفید و یا کرم در زیر پلیورهای اورسایز علاوه بر زیبایی استایل شما را لایه ای نشان می‌دهد و بسیار جذاب و شیک است. ترکیب این ست با شلوا جین از استایل های اسپرت زمستانی خاص و جذاب است که به راحتی با انواع پالتو و بارانی ست می‌شود.

کت ‌های آستردار و پافرهای زمستانی رنگی

پوشیدن کت‌‌های بلند آستردار روی پیراهن و یا پلیورهای زمستانی استایل لایه لایه شما را رسمی تر نشان می‌دهد. همچنین پافرهای ترند سال ۲۰۲۱ از دیگر لباس های لایه رویی هستند که می‌توانید، استفاده کنید و بسیار جذاب به نظر برسید.

ترتیب لایه ها را حفظ کنید

از لایه های نازک در زیر استفاده کنید و هر لایه که در روی لایه دیگر به تن می‌کنید باید ضخامت بیشتری داشته باشد. از لباس هایی که به تنهایی زیبا به نظر نمی‌رسند و جز سلیقه شما نیستند به عنوان لایه زیری استفاده نکنید، چون در صورتی که هوای گرم به شما فشار بیاورد مجبور می‌شوید لباس رویی را درآورید، پس هدف از لایه لایه لباس پوشیدن پنهان کردن لباس های لایه زیری نیست، بلکه شما می‌خواهید همیشه و در هر لایه شیک و زیبا به نظر برسید.

در آخر باز هم به این نکته توجه داشته باشید که انتخاب رنگ و جنس، استفاده از پارچه های طرح دار و یا استایل مینیمال چندلایه، همه نکاتی هستند که در شیک تر شدن تیپتان باید به آن ها توجه کنید. استفاده از روسری و شال هم بر روی لباس ها به شما نشان می‌دهد که از اکسسوری ها چطور می‌توان در استایل لایه لایه استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *