انواع مانتو های اداری

انواع مانتو های اداری

خوش استایل بودن و شیک پوشیدن فقط به مهمانی‌ها و مراسم‌های غیر رسمی و دوستانه محدود نمی‌شود. بسیاری از خانم‌هایی که در بیرون از خانه و ادارات مشغول به کار هستند، یک دغدغه‌ی مشترک دارند: در محیط کار چی ‌بپوشیم؟ در بسیاری از کشورهای دنیا، افراد با توجه به قوانین و شرایط محل کار یا اداره‌ی خود، لباس متناسب انتخاب می‌کنند. در برخی از ادارات، لباس فرم مخصوص و یک دست برای کارمندان در نظر گرفته می‌شود که معمولا برای آقایان کت و شلوار و برای خانم‌ها، مانتو و شلوار با طرح‌های ساده به همراه کمی جزییات، می‌باشد. اما بسیاری از مشاغل و ادارات لباس فرم ندارند اما افراد موظف اند که در محل کار خود لباس رسمی و مناسب بپوشند. مانند مدارس و بانک‌ها. در این مقاله به بررسی انواع مدل مانتو اداری جدید 98 می‌پردازیم تا اگر قصد خرید مانتو اداری داشته باشید، به کمک این مطلب، انتخاب صحیح و بهتری داشته باشید.

انواع مانتو های اداری

 

مانتو و کت‌های اور سایز اداری ترند 2020

اگر به دنبال کمی تنوع در خرید مانتو اداری هستید، می‌توانید از کت‌های اور سایز یا مانتوهای اور سایز استفاده کنید که یکی از ترندهای محبوب و پرطرفدار سال 99 و 2020 هستند. نکته مثبت کت‌های اور سایز این است که هم استایلی برایتان می‌سازند که حرفی برای گفتن خواهد داشت و هم پوشش بسیار راحت و مناسبی برای ساعات طولانی کارتان خواهد بود. بنابراین می‌توانید برای خرید مانتو اداری مدل جدید به سراغ کت یا مانتوهای اور سایز بروید و این استایل شیک و راحت را بخشی از استایل روزانه‌تان کنید. شما می‌توانید با توجه به سبکی که در استایل خود می‌پسندید و با توجه به قوانین محیط کارتان، مدل‌های مختلفی از کت و مانتوهای اورسایز را انتخاب کنید.

با پارچه های متفاوت مانتو اداری خود را کمی رسمی‌ تر کنید

یکی از ترندهای سال جاری یعنی سال 99 برای خرید مانتو اداری، خرید مانتوهایی است که در آنها تکه‌هایی از پارچه گیپور استفاده شده است. مانتو گیپور اداری معمولا به این صورت است که برای خارج نشدن و دور نشدن از پوشش اداری، تنها در قسمت‌هایی از مانتو از این پارچه استفاده می‌کنند. به عنوان مثال شما می‌توانید از پارچه گیپور در قسمت یقه مانتوی خود، یا قسمت سر آستین یا حاشیه دکمه مانتو استفاده کنید و یا اینکه با کمی ابتکار عمل طرحی منحصر به فرد با پارچه گیپور را روی مانتو اداری خود به کار ببرید. حالا با هم در ادامه این مطلب نمونه‌هایی از مانتوهای گیپور اداری را خواهیم دید.

مدل مانتو اداری جدید 

مانتوهای اداری به طور معمول به مانتوهایی گفته می‌شوند که فرم بسیار رسمی و طرح‌های ساده‌ای دارند. این دسته از مانتوها رنگ‌های تیره‌ای دارند. مشکی، طوسی، سرمه‌ای و قهوه‌ای از جمله رنگ‌های پرکاربرد در مانتوهای اداری است. این مدل از مانتوها معمولا با پارچه‌هایی از جنس کرپ دوخته می‌شوند چرا که پارچه‌ی کرپ پس از دوخته شدن بسیار زیبا و خوش فرم خواهد شد و علاوه بر این، مانتوهایی که از جنس کرپ باشند، به سختی چروک می‌شوند که این مزیت به خانم‌ها کمک می‌کند تا در ساعات کاری طولانی، آراستگی ظاهرشان حفظ شود.

مانتوهای اداری به طور معمول به صورت مانتو و شلوار ست فروخته می‌شوند. هرچند شما می‌توانید با توجه به سلیقه‌ی خود شلوار را تغییر دهید. اما همواره سادگی و رسمی بودن مدل را مدنظر قرار دهید.

انواع مختلف مدل مانتو اداری، به همراه کفش‌های ساده ترکیب بسیار خوبی را می‌سازند. پاشنه بلندها نقش مهمی را در کامل شدن استایل شما ایفا می‌کنند. البته حتما راحتی خود را در نظر بگیرید.

انواع مانتو های اداری

دسته بندی انواع مدل مانتو اداری جدید

مانتوهای اداری مدل‌های بسیار زیادی دارند به چند دسته‌ی اصلی تقسیم می‌شوند. در ادامه این دسته‌ها را معرفی می‌کنیم تا علاوه بر آشنا شدن با آن‌ها، بتوانید با توجه به شرایط و قوانین محل کار خود، استایل‌های متفاوتی داشته باشید. و انتخاب درستی داشته باشید.

مدل مانتو اداری کتی

مانتو کتی‌ها همیشه یکی از خوش فرم‌ترین مدل‌های مانتو به شمار می‌روند. به طور معمول این مدل مانتوها دارای یقه‌ی انگلیسی، آرشال یا مدل‌های مشابه هستند اما می‌توانید بر حسب سلیقه یا شرایط محل کار خود، از انواع مدل‌هایی که یقه‌های ساده‌تری دارند نیز استفاده کنید. جنس این مانتوها از پارچه‌های محکم‌تری مانند مانتو کتی، یک مدل مانتو اداری است که این روزها آیتم بسیار ترندی و پرطرفدار محسوب می‌شود. پوشیدن این مدل مانتو اداری، به همراه شلوارهای کلاسیک راسته یا دم پا گشاد استایل رسمی و بسیار زیبایی را برای شما خواهد ساخت. توجه داشته باشید که بهتر است قد این مدل از مانتوها را کمی بلندتر انتخاب کنید. این مانتوها به طور معمولا دارای چاک هستند که می‌توانید بنا به سلیقه و شرایط محیط کارتان، آن‌ها را ببندید.

اگر در محل کار شما الزامی به رسمی پوشیدن وجود ندارد، پوشیدن یک مانتوی ساده و راحت که فرم کژوال‌تری دارد، انتخاب مناسبی خواهد بود. این مانتوها معمولا با پارچه‌های انعطاف پذیر و نرم‌تر مانند نخ یا کتان کش دوخته می‌شوند. این مدل‌ها می‌توانند که فرم آزاد یا جذب داشته باشند. اگر قصد خرید مانتو اداری ساده دارید، پارچه‌های کشی را برای انواع اندامی‌تر و پارچه‌های نخی و کتا را برای انواع آزادتر انتخاب کنید. این مانتو را می‌توانید به همراه جین‌ها نیز ست کنید. پوشیدن کتانی نیز در این استایل مانعی ندارد اما باید قبل از انتخاب همه‌ی این آیتم‌ها، به قوانین محل کار توجه داشته باشید.

مدل مانتو طرح دار

بسیاری از خانم‌ها فکر می‌کنند که در محل کار همواره باید ساده پوشید و مانتوهای اداری نباید هیچ گونه طرحی داشته باشند. اما با کمی جرئت به خرج دادن و انتخاب طرح‌ها و پترن‌های متناسب با محل کار، می‌توان استایل جدیدی را به وجود آورد. اولین و مناسب‌ترین گزینه، مانتوهای راه راه هستند. این پترن اگر به درستی انتخاب شود، می‌تواند یک ظاهر سمی و بسیار متمایز را برای شما خلق کند. توجه داشته باشید که راه راه‌های عمومی بهترین نوع راه راه‌ها برای پوشیدن در محل کار هستند. راه راه‌های عمومی شما را کشیده و لاغرتر نشان می‌دهند و ظاهر هماهنگی را برای شما به وجود خواهد آورد. اگر یک مانتو اداری راه راه خریده‌اید، حتما سایر عناصر استایلتان را ساده انتخاب کنید تا ظاهری آراسته و چشم نواز داشته باشید.

مدل مانتو ترکیبی

از جمله راه‌های تزیین مانتوهای ساده، استفاده از پارچه‌های طرح دار، نوارهای تزیینی و استفاده از خرج کار در برخی از قسمت‌های آن‌ها است. اگر به این دسته از مانتوها علاقه دارید، می‌توانید آن‌ها را در محل کارتان بپوشید اما باید به خاطر داشته باشید که باید از انتخاب مدل‌های خیلی شلوغ یا رنگارنگ خودداری کنید. بهتر است که قسمت‌هایی که پارچه‌ی متفاوتی دارد بر روی مچ آستین‌ها، لبه‌ی جیب‌ها، حاشیه‌ی مانتو یا قسمتی از بالا تنه قرار بگیرد. استفاده‌ی بیش از اندازه از انواع خرج کار بر روی مانتوهای اداری، مناسب محل کار نخواهد بود و ظاهر ناهماهنگی را ایجاد خواهد کرد. در هنگام خرید این مدل از مانتوها حساسیت بیشتری به خرج دهید و ساده‌ترین ترکیب‌های ممکن را انتخاب کنید. از ساده‌ترین مدل کفش و کیف برای کامل کردن استایل خود با مانتو اداری ترکیبی استفاده کنید.

مدل مانتو  رنگی

بازی با رنگ‌ها در اکثر مواقع نتایج خوبی را به همراه دارد. افراد در محل کار خود به سرغ رنگ‌های تیره می‌روند و سعی می‌کنند که به سراغ‌های روشن‌تر نروند. اگر عاشق رنگ‌ها هستید، این قسمت مخصوص شماست. پوشیدن یک مانتو اداری رنگی استایل بسیار جذابی را خلق می‌کند. رنگ‌های پیشنهادی ما، طیف رنگ‌های خنثی است. رنگ‌هایی مانند خردلی، نسکافه‌ای، بژ، استخوانی، کرم و خاکستری. این رنگ‌ها از جمله رنگی‌هایی هستند که می‌توانید با خیال راحت آن‌ها را در استایل‌های روزمره‌تان به کار ببرید و از شر رنگ‌های تیره خلاص شوید. انتخاب رنگ و مدل و کیف کفش نیز در کنار این رنگ‌ها آسان است. مجددا می‌توانید از طیف رنگ‌های خنثی و به خصوص رنگ مشکی برای رنگ کفش و کیفتان استفاده کنید. اگر هم علاقه دارید که مانتو اداری با رنگ تندتری را بخرید، حتما سایر عناصر استایلتان را مشکی انتخاب کنید تا توجه زیادی به سمت ظاهر شما متمرکز نشود. هرچند پیشنهاد می‌شوند که رنگ‌های خیلی شاد و تند را در محل کار خود نپوشید و آن‌ها را با رنگ‌های خنثی جایگزین کنید.

مدل مانتو چهارخانه

یکی از جذاب‌ترین انواع مدل مانتو اداری مانتوهای چهارخانه هستند. مانتوهای اداری که پارچه‌ی چهارخانه دارند هم در مدل‌های ساده و هم به صورت مانتو کتی بسیار زیبا و شیک هستند و شما می‌توانید با خیال راحت یکی از آن‌ها را به کمد لباستان اضافه کنید. یکی از محبوب‌ترین پارچه‌های چهارخانه، انواع طوسی رنگ آن‌هاست که برای فصل پاییز نیز بسیار مناسب است. در هنگام انتخاب این مانتوها به اندازه‌ی چهارخانه‌ها توجه داشته باشید. اگر هیکل ریزتری داری، به سراغ چهارخانه‌های درشت بروید چون باعث می‌شوند که شما درشت‌تر دیده شوید. پوشیدن چهارخانه‌های درشت برای خانم‌های پرتر نیز مناسب نخواهد بود.

پس از خرید یک مانتو اداری چهارخانه، در نهایت می‌توانید استایل خود را با یک شلوار ساده‌ی مشکی و یک جفت کفش چرم تکمیل کنید.

مدل مانتو ست

بسیاری از خانم‌های کارمند، مانتو و شلوارهای ست را برای پوشیدن در محل کار خود انتخاب می‌کنند. این مدل مانتو اداری به شما کمک می‌کند تا راحت و بدون دردسر یک استایل رسمی و شیک داشته باشید. این مدل مانتو اداری، رایج‌ترین مدلی است که خانم‌ها برای محل کار خود در نظر می‌گیرند. آن‌ها دوخت زیبایی دارند و با اضافه کردن جزییات اندکی، تزیین شده اند. توجه داشته باشید که مانتو و شلوارهای اداری ست حتما باید کیفیت پارچه و دوخت بالایی داشته باشند تا بتوانند در ساعات طولانی از روز فرم خود و آراستگی شما را حفظ کنند. برای انتخاب مدل کیف و کفش خود به جزییات مانتو و شلوار خود توجه کنید و متناسب با آن‌ها تصمیم بگیرید.

مدل مانتو اداری بلند

مانتوهای بلند معمولا مانتوهایی شیکی هستند و اگر با پارچه‌های ایستاده و مجحکم‌تر دوخته شوند، می‌توانند یک استایل بسیار رسمی و منحصر به فرد را خلق کنند. یکی از انواع مدل مانتو اداری که می‌توانید آن را در محل کار خود بپوشید، مانتو اداری بلند است. این مانتوها قدتان را بلندتر و شما را لاغرتر نشان می‌دهند اما خانم‌هایی که قد کوتاهی دارند، باید توجه داشته باشند که پوشیدن این مدل مانتوها بر خلاف تصور، ممکن است باعث ایجاد ناهماهنگی در ظاهر شما شود. در هنگام انتخاب این مدل از مانتوهای اداری بهتر است به سراغ انواع کمر جدا یا مدل‌های کمربند دار بروید. این مدل‌ها علاوه بر این که بسیار شیک هستند، اندام شما را زیباتر خواهند کرد. برای کامل کردن یک استایل با این مدل مانتو اداری، پوشیدن یک جفت کفش پاشنه بلند انتخاب بسیار خوبی خواهد بود.

انواع مانتو های اداری

نکات تکمیلی:

  1. سعی کنید که در محل کار خود آراسته و مرتب باشید. مانتو و شلوار خود را همیشه اتو کنید و مرتب نگه دارید.
  2. انواع مختلفی مدل مانتو اداری در بازار موجود است اما شما باید با توجه به شرایط محل کار خود آن‌ها را انتخاب کنید.
  3. با وجود تنوع بسیار زیاد مدل مانتو اداری، بهتر است که انواع ساده‌تر آن‌ها را انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که پوشیدن مانتوهایی که تزییات و جزییات بسیار زیادی دارند، استایل شما را از حالت رسمی خارج خواهند کرد.
  4. هنگام خرید مانتو اداری به کیفیت پارچه توجه بسیار زیادی داشته باشید. چرا که انواع بی کیفیت‌تر دوام بالایی ندارند و ممکن است در برخی از قسمت‌های مانتو نخ کش شوند یا پرز دهند.
  5. اگر طرفدار رنگ‌ها هستید، می‌توانید در کنار مانتوهای اداری خود از مقنعه‌هایی با رنگ‌های نزدیک به رنگ مانتوی خود استفاده کنید و یک استایل متمایز برای خود بسازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *