راهنمای انتخاب سایز لباس برای یک خرید اینترنتی راحت

خرید اینترنتی لباس چه از یک فروشگاه کوچک باشد و چه از یک فروشگاه شناخته شده، مزیت‌های متعددی برای شما دارد. اکثر فروشگاه های لباس اینترنتی به دلیل هزینه‌های کمتر، قیمت های پایین تری روی اجناس خود می‌گذارند. همچنین محصولات موجود در یک فروشگاه اینترنتی به مراتب بیشتر از فروشگاه های فیزیکی است و شما حق انتخاب بیشتری دارید. راهنمای انتخاب سایز لباس

تا به اینجای کار همه چیز خوب است اما خرید از فروشگاه های اینترنتی همیشه راحت نیست. یکی از مشکلاتی که خرید اینترنتی را سخت می‌کند، نداشتن امکان پرو و امتحان کردن لباس است. برای برطرف کردن این مشکل باید اندازه بخش های مختلف بدنتان را داشته باشید. فروشگاه های اینترنتی هم برای حل این مشکل به شما کمک می‌کنند و جدولی تحت عنوان “راهنمای انتخاب سایز” دارند و با استفاده از این جدول، مشکل انتخاب سایز کاملا از بین می‌رود.

در ادامه با ما همراه باشید تا با راهنمای انتخاب سایز لباس آشنا شوید و بهترین و فیت‌ترین لباس را برای خودتان خریداری کنید.

بدن خودتان را اندازه بگیرید

بدن خودتان را اندازه بگیرید.

همان طور که گفته شد، فروشگاه های اینترنتی لباس برای محصولاتشان جدولی را به عنوان راهنمای انتخاب سایز ایجاد می‌کنند که در آن اندازه بخش های مختلف لباس آمده است. برای استفاده از این جدول، اول باید اندازه بدن خودتان را داشته باشید.

برای اندازه گیری بدنتان بهتر است از شخص دیگری کمک بگیرید تا اندازه ها دقیق تر باشند. راهنمای انتخاب سایز، اندازه سانتی متری بخش های مختلف لباس را به شما می‌دهد و شما هم باید همان بخش ها را روی بدنتان اندازه بگیرید. همچنین در نظر داشته باشید که راهنمای انتخاب سایز لباس های زنانه با مردانه متفاوت است و شما هم باید بخش های مختلفی از بدنتان را اندازه بگیرید.

  • آقایان: در جدول انتخاب سایز مردانه بخش هایی وجود دارد که باید به آنها دقت کنید. برای شلوار باید اندازه طول و دور کمرتان را بگیرید. همچنین باید اندازه دور باسن را هم بگیرید و اگر پایین تنه نسبتا پری دارید، اندازه دور لگن را هم یادداشت کنید. برای بالاتنه هم اندازه دور سینه، طول آستین و دور گردنتان را یادداشت کنید.
  • خانم ها: در اکثر موارد سایز بالاتنه و پایین تنه خانم ها متفاوت است. برای بالاتنه، اندازه سینه، کمر و باسن خود را یادداشت کنید. برای این کار به ترتیب اندازه دور سینه، دور شکم و اطراف استخوان های ران را یادداشت کنید. برای پایین تنه هم اندازه دور کمر، قد و دور باسن را یادداشت کنید. اگر پایین تنه نسبتا پری دارید، اندازه دور لگن را هم داشته باشید.

تمام این اندازه ها را جایی یادداشت کنید تا در خرید اینترنتی به شما کمک کنند. پس از آن باید راهنمای انتخاب سایز فروشگاه را بررسی کنید.

جدول راهنمای انتخاب سایز

جدول راهنمای سایز یک شلوار جین زنانه در فروشگاه اینترنتی

تقریبا هر برند و کشوری، جدول راهنمای انتخاب سایز خودش را دارد و به همین دلیل هیچوقت نمی‌توان با اطمینان گفت که مثلا سایز کسی لارج است اما فروشگاه های اینترنتی معتبر فارغ از اینکه برند لباسشان چه سایزی دارد، آن را اندازه گیری می‌کنند و جدول راهنمای انتخاب سایز خاص هر محصول را در کنار محصول قرار می‌دهند. با وجود این جدول ها کافیست نزدیک ترین اندازه لباس به اندازه بدنتان را پیدا کنید تا سایز مناسب را پیدا کنید.

جدول راهنمای انتخاب سایز برای محصولاتی مانند لباس زیر که مرجوعی نداشته باشند بیشتر از بقیه به کار می‌آیند و حتما باید آن را چک کنید. این موضوع ما را به بخش مهم بعدی که همان قوانین و شرایط مرجوعی است می رساند.

قوانین مرجوعی فروشگاه اینترنتی لباس

سعی کنید فقط از فروشگاه هایی خرید کنید که قوانین مرجوعی آسانی داشته باشند. یک فروشگاه اینترنتی لباس خوب، چندین روز به شما مهلت تست و پرو لباس را می‌دهد و ممکن است فقط هزینه جابه جایی محصول را از شما بگیرند. در این صورت می‌توانید چندین سایز از یک لباس را خریداری کنید و سایزی که اندازه شما نیست را مرجوع کنید. هرگز از فروشگاه هایی که لباس مرجوعی قبول نمی‌کنند، خرید نکنید.

در نهایت

با خرید اینترنتی لباس می‌توانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید و محصولات شیک تری بخرید. با وجود مواردی مانند راهنمای انتخاب سایز کار شما از همیشه راحت تر است. از آنجاییکه سایز لباس هر برند و حتی هر کشوری متفاوت است، حتما از جدول راهنمای سایز استفاده کنید و قوانین فروشگاه را مطالعه کنید.

به یاد داشته باشید که هر چند وقت یک بار اندازه گیری ها را مجددا انجام دهید و بد نیست که اندازه بقیه بخش ها از جمله دور بازو و سرشانه ها را هم داشته باشید تا در صورت لزوم بتوانید از آنها استفاده کنید.

برای اندازه گیری بدنتان از یک خط کش خیاطی استفاده کنید و اگر قرار است برای شخص دیگری خرید کنید، اندازه شخص را یادداشت کنید یا اگر می‌توانید یکی از لباس ها آن شخص را اندازه گیری کنید تا سایز مناسب او را داشته باشید.

اگر همچنان در رابطه با خرید اینترنتی شک دارید و به راهنمایی های بیشتری احتیاج دارید، متن توضیح کامل روش های خرید اینترنتی را مطالعه کنید

منابع: moneycrashers – lifehacker

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *