راهنمای خرید هدیه برای روز مادر

“کاش این دنیا هم مثل یک جعبه موسیقی بود، همه صداها آهنگ بود، همه حرف ها ترانه” این دیالوگی است که علی حاتمی سی سال پیش نوشت. دیالوگی که برای ما صدای مادران را تداعی می‌کند. صداهایی که برای ما نوای آشنای شب های کودکی بودند، برای خواب های رنگی که مادرانمان برایمان ساختند. یک روز از سال جهت قدردانی از زحمات فرشتگان نگهبانی برای زندگی های آرام امروزمان، یک روز برای تمامی روزهایی که ما را برای رسیدن به خواسته‌ هایمان حمایت کردند. برای ما که می‌خواهیم تمام محبت مان را در قالب یک هدیه و در یک روز به مادرانمان تقدیم کنیم.

خرید هدیه هر سال و به هر مناسبت می‌تواند برای ما چالشی بزرگ به حساب آید. خرید هدیه از کارهای زمان بری است که اولین قدم برای آن، داشتن شناخت کافی از فردی است که می‌خواهیم برای او هدیه خریداری کنیم. در سال های گذشته این موضوع که بجای هدیه هزینه ریالی آن را به فرد تقدیم کنیم تا بر اساس نیاز خودش آنچه را می پسندد، تهیه کند باعث شده است تا از فرهنگ خرید هدیه اندکی فاصله بگیریم. در این نوشتار قصد داریم تا چند ایده برای تهیه هدیه روز مادر را با شما به اشتراک بگذاریم.

روز مادر سال ۱۴۰۰ چه روزی است؟

روز مادر در ایران هر سال با سالروز ولادت حضرت زهرا (س) برگزار می شود. روز میلاد حضرت زهرا (س) سال هاست که به عنوان روز بزرگداشت مقام مادر گرامی داشته می‌شود. تاریخ قمری میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) در تقویم عربی روز بیستم جمادی الثانی است که به دلیل اختلاف تقویم قمری و شمسی در ایران هر سال در روز متفاوتی از سال قرار می‌گیرد. روز مادر در تقویم ۱۴۰۰ شمسی روز سوم بهمن ماه است. پس زمان زیادی برای خرید هدیه ندارید.

راهنمای خرید برای کادو روز مادر

هدیه ای برای مادر

هر سال با نزدیک شدن به روز مادر با این سوال مواجه می شویم که “هدیه روز مادر چی بگیریم” پاسخ به این سوال احتمالا کمی زمان بر خواهد بود، زیرا می‌خواهید هدیه ای خلاقانه و البته متفاوت با آنچه که سال گذشته خریداری کرده‌اید، تهیه کنید. خریدن هدیه برای مادر همیشه می‌تواند کار لذت بخشی باشد. گمان نمی‌کنیم که از مادر عزیزتر در زندگی فردی وجود داشته باشد، در نتیجه خرید هدیه روز مادر از کارهایی است که باید از تمامی مراحل آن لذت برد. فلسفه خرید هدیه آن است که از روزی خاص و از فردی مشخص یادگاری زیبایی به نام هدیه در یاد و خاطر مخاطب به یادگار بماند. پس بهترین هدیه آن است که وسیله ای مشخص را تقدیم کنیم و نه مقداری پول به عنوان هزینه ریالی برای خرید مایحتاج به طرف مقابل، حال آنکه این بار قرار است تا برای مادرمان خرید کنیم.

بار احساسی هدیه فراتر از خود هدیه

بخواهیم یا نخواهیم مادران به راحتی می‌توانند آنچه را که ما در دل داریم از چشمانمان بفهمند. پس در خرید هدیه دقت کنید. خانم ها متوجه می‌شوند که شما برای خرید یک هدیه آیا زمان گذاشته‌اید و آن را با صبر و دقت خریداری کرده‌اید یا صرفا برای دست خالی به منزل نرفتن چیزی را تهیه کرده‌اید. یک هدیه کوچک گاهی می‌تواند کار هزاران هدیه بزرگ و گران قیمت را انجام دهد.

این دقت در نگاه همسران نیز وجود دارد. پس اگر اولین سالی است که در کنار همسرتان روز زن و مادر را تجربه می‌کنید، خرید هدیه کار مهم تری خواهد بود. این تصور که خرید های آنچنانی با قیمت های گزاف ضامن شادی همسر یا مادرتان است از اساس تصوری نادرست است. یک انتخاب هوشمندانه می‌تواند خوشحالی شما در چنین شب بزرگی را چندین برابر کند.

پول نقد بی جا مانع خوشحالی ست

پول نقد تا نخورده یا کارت هدیه بانکی گزینه مناسب و جذابی برای چنین شب بزرگی نیست. حتما برایتان این اتفاق رخ داده است که با دیدن هدیه ای به یاد تاریخ مشخصی افتاده باشید و یاد کسی در ذهن شما زنده شده باشد. هدیه ها کارکرد مهمتری از قدردانی دارند. هدایا می‌توانند تاریخ سازی کنند. کارت هدیه و پول نقد را به عنوان آخرین انتخاب در نظر داشته باشید اگر به هر دلیلی نتوانستید هدیه مد نظرتان را تهیه کنید.

خرید وسایل خانه و آشپزخانه ممنوع

تصور اینکه برای مادر یا همسرتان برای چنین تاریخ بزرگی هدیه وسیله ای از وسایل خانه و آشپزخانه را تهیه کنید هم می‌تواند نا خوشایند باشد، البته که این بیشتر به شخصیت هر فرد بر میگردد و ممکن است افرادی از چنین هدایایی لذت ببرند که قطعا زیباست، اما اولویت برای خرید هدیه را بگذارید برای مواردی بجز وسایل خانه و آشپزخانه.

لطفا برای خرید هدیه کمی خلاق باشید

محصولات چرم

خرید کیف دستی یا کیف مجلسی چرم می‌تواند برای مادران یکی از بهترین انتخاب ها باشد. شاید برایتان جالب باشد که از میان طلا و یک محصول چرم برای خانم ها کدام یک جذابیت بیشتری دارد؟ باید بگوییم که محصولات چرمی مانند کیف، کمربند و یا حتی یک پالتو چرم می‌تواند خوشحالی بیشتر را به وجود آورد تا یک قطعه طلا، البته که این بیشتر به شناخت شما از مادر یا همسرتان باز می‌گردد.

رزرو سالن آرایش

شاید رزرو یکی از بهترین سالن های آرایش برای یک روز مشخص بتواند طرحی خلاقانه برای هدیه باشد. می‌توانید برای این کار از همین حالا اقدام کنید تا بتوانید بهترین تاریخ را انتخاب کنید. البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که گاهی هزینه چنین خلاقیت هایی از خرید یک قطعه طلا هم می‌تواند برای شما بیشتر تمام شود. البته با کمی جست و جو با رنج قیمت های متفاوتی کار رزرو را می توانید، انجام دهید. اما ارزشش را دارد.

خرید لباسی خاص

خرید لباس می‌تواند یک هدیه تکراری باشد، اما برگ برنده برای شما آنجاست که یک هدیه تکراری را با چاشنی خلاقیت همراه کنید. همیشه برای شب های این چنینی انتخاب با لباس های راحتی یا لباس های رسمی تر است. شما سراغ  خرید لباس ورزشی بروید و از انتخاب های تکراری کمی فاصله بگیرید.

عطر؛ هدیه ای خوشبو

بو ها همیشه می‌توانند لحظه های خاطره سازی را برای ما بسازند. خرید یک عطر خوش بو مطابق با سلیقه همسر یا مادرتان می‌تواند آن ها را بسیار خوشحال کند. عطر و ادکلن هدیه ای بسیار مبتنی بر سلیقه است و باید برای خرید آن بسیار زمان بگذارید. با یک انتخاب درست می‌توانید یک شب به یاد ماندنی را برای مادر یا همسر خود بسازید. اگر قصد دارید تا عطری خوش رایحه را تهیه کنید و بودجه مناسبی برای این کار دارید، پیشنهاد ما به شما خرید عطرهای فرانسوی است اما اگر بودجه متوسطی برای این کار در نظر گرفته‌اید، می‌توانید سراغ سایر برندها نیز بروید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم عطرهای اماراتی را انتخاب کنید اما در سال های اخیر برخی برندهای عطر ایرانی هم طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند که گزینه مناسبی برای خرید به عنوان هدیه هستند.

هدیه روز مادر؛ کاردستی

اگر فرزند خردسالی در منزل دارید، می‌توانید هدیه روز مادر امسال را با کمی چاشنی شیرینی و شیطنت کودکانه همراه کنید. ساخت یک کاردستی کودکانه می‌تواند جذابیت جشن شما را افزایش دهد. با این کار هم می‌توانید یک شب زیبای خانوادگی را تجربه کنید و هم یادگاری زیبایی را به همسر و مادر خانه تقدیم می‌کنید. اجازه دهید این کار دستی با خلاقیت کودکانه فرزندتان بیشتر همراه باشد تا هم اعتماد به نفس کودکتان افزایش پیدا کند و هم با سختی مراحل آن آشنا شود.

لوازم آرایش، همیشه جذاب

خرید لوازم آرایش توسط آقایان برای همسرانشان شاید عادتی است که هنوز در میان مردان ایرانی مرسوم نشده است، اما می‌تواند به عنوان یکی از جذاب ترین هدایا برای خانم ها به حساب بیاید. خرید لوازم آرایش توسط آقایان شاید کمی سخت به نظر بیاید، اما به لطف اینترنت و فروشگاه های اینترنتی می‌توانید به راحتی درباره بهترین برندها تحقیق کنید و مطلوب ترین ست لوازم آرایش زنانه را برای همسرتان خریداری کنید.

بزرگداشت روز مادر تنها بهانه ای است برای یک دورهمی گرم وصمیمانه میان اعضای خانواده، یک شب در سال بهانه ای است برای این اتفاق. شما می‌توانید در تمام طول سال به بهانه مختلف قدردان زحمات مادر و همسر خود باشید. خرید هدیه گرانقیمت یا هدیه ارزان قیمت به معنای میزان علاقه ما به آن فرد نیست. تنها یک یادآوری است برای ابراز علاقه و محبتمان نه نشان دادن ارزش ریالی هدایا. هدیه برای مادر می تواند یک شاخه گل یا یک سرویس طلا و جواهر باشد اما برای مادران تنها شادی اعضای خانواده و دورهم بودن شان است که می‌تواند بهترین هدیه باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *