پارچه های مناسب برای پالتو

پارچه های مناسب برای پالتو

بهترین پارچه برای پالتو

بهترین پارچه برای پالتو چیست؟ اصلاً از یک پارچۀ پالتویی چه انتظاراتی داریم؟ پالتو، علاوه بر اینکه باید ما را گرم نگه دارد، باید زیبا نیز باشد؛ در واقع، با پوشیدنِ پالتو، باید هم از زیبایی آن لذت ببریم و هم از گرمای آن. هیچ فرقی نمی کند قصد دوختنِ پالتو داشته باشید یا بخواهید پالتوی آماده بخرید؛ در هر صورت، بهتر است انواع پارچه های مناسب برای پالتو را بشناسید تا بتوانید انتخابی متناسب با سلایق و خواسته هایتان انجام دهید.
در ادامه، انوع پارچۀ

پارچه های مناسب برای پالتو

پارچۀ پشمی

وقتی صحبت از پالتو، و به طور کلی، لباس زمستانی به میان می آید، پارچۀ پشمی اولین گزینه ای است که به ذهنمان خطور می کند. بسیاری از مردم، پارچۀ پشمی را بهترین گزینه برای فصول سرد سال می دانند.
پارچۀ پشمی از پشم گوسفند، بز (کشمیر و موهر)، خرگوش (آنگورا) و گاو مشک (کیو یوت) تولید می شود. پارچه های پشمی، بسیار سبک و در عین حال، بادوام هستند. پارچۀ پشمی در برابر آب مقاوم است و آب به آن نفوذ نمی کند؛ به همین دلیل، در سردترین و پُر بارش ترین روزهای سال نیز می تواند شما را از سرما در امان بدارد و نگذارد برف و باران، خیستان کند.
تنوع طرح و رنگ پارچۀ پشمی بسیار زیاد است.

پالتو را برایتان خواهیم گفت تا بتوانید بهترین پارچۀ پالتو را متناسب با سلیقه و خواسته تان تهیه کنید.

پارچۀ خز مصنوعی

پارچۀ خز مصنوعی، یکی دیگر از پارچه های مناسب برای فصول سرد سال به شمار می رود. این پارچه از مواد مختلف، از جمله اکرلیک و مداکرلیک تولید می شود.
ظاهر و گرمای خز مصنوعی، شبیه به ظاهر و گرمای خز طبیعی است.
پارچۀ خز مصنوعی، دوام زیادی دارد و اگر به درستی از آن استفاده کنید، سال ها دوام خواهد داشت.

پارچۀ نایلونی

پارچۀ نایلونی، یکی دیگر از گزینه های مناسب برای فصول سرد سال است. می توانید از این پارچه برای دوختن انواع پالتو استفاده کنید.
پارچه های نایلونی از الیاف و مواد مصنوعی تولید می شوند. ویژگی های منحصر به فردِ این پارچه، آن را به گزینه ای مناسب برای فصل زمستان تبدیل کرده است؛ به عنوان مثال:
• پارچه های نایلونی بسیار نرم و لطیف هستند؛
• پارچه های نایلونی در برابر برف و باران مقاوم اند و هیچ گونه آب و رطوبتی از آن ها رد نمی شود؛
• شست و شو و نگهداری پارچه های نایلونی بسیار آسان است؛
• این پارچه ها به راحتی تمیز می شوند؛
• پارچه های نایلونی در اثر برخورد با بدن، به خود لکه نمی گیرند.

پارچۀ کنف

بله، درست خوانده اید؛ پارچۀ کنف یکی دیگر از گزینه های مناسب برای فصل زمستان به شمار می رود. اگر به دنبال پارچه ای بادوام و نرم و دوستدار محیط زیست می گردید، پارچۀ کنف را از یاد نبرید.
الیاف کنف درست مثل عایق عمل می کنند؛ به همین دلیل، می توانند یکی از گرم ترین پارچه ها برای دوختنِ پالتو باشند. این پارچه می تواند در هوای خیلی سرد نیز شما را گرم نگه دارد. از این ها گذشته، پارچۀ کنفی خاصیت آنتی باکتریال و آنتی میکروبیال دارد؛ به همین دلیل، بویی به خود نمی گیرد.

به علاوه، پارچۀ کنف یکی از بهترین گزینه ها برای اشخاصی با پوست های حساس است؛ زیرا الیاف آن بسیار لطیف هستند و همچنین، هوا را از خود عبور می دهند.

پارچه های مناسب برای پالتو

پارچۀ فلانل

با شروع فصول سرد سال، پارچه های فلانل جایگاه خاصی پیدا می کنند. این پارچه ها بسیار راحت، گرم و بادوام هستند. این پارچه برای سردترین روزهای سرد نیز مناسب است و می تواند شما را گرم نگه دارد. یکی از نقاط قوتِ پارچۀ فلانل، تنوع آن است.
شما چه استایل کژوال را انتخاب کنید چه استایل رسمی، می توانید پارچۀ فلانل متناسب با سلیقه و استایلتان را پیدا کنید و از پوشیدنِ آن لذت ببرید.

پارچۀ کشمیر

آیا به دنبال پارچه ای شیک و به روز هستید؟ پارچۀ کشمیر، پارچه ای بسیار شیک و لاکچری است و از بهترین گزینه ها برای فصول سرد سال به شمار می رود. پارچۀ کشمیر بسیار نرم و لطیف است. این پارچه گرمایی مثال زدنی دارد.
کشمیر از پارچه های گران به شمار می رود؛ اما مطمئن باشید که کیفیت، زیبایی و گرمای این پارچه، ارزش هزینه ای را که می پردازید دارد و از خریدنِ آن پشیمان نخواهید شد.

پارچۀ موهر

پارچۀ موهر، ظاهری مجهد دارد و از بهترین گزینه ها برای دوختن لباس های زمستانی به شمار می رود. پارچۀ موهر، از الیاف تولیدشده از پشم بز آنگورا به دست می آید. این پارچۀ طبیعی بسیار بادوام و گرم است. موهر، هم برای دوختنِ لباس مردانه مناسب است و هم دوختن انواع لباس زنانه.

برخی از پارچه های موهر، با پشم ترکیب می شوند؛ اما هیچ فرقی نمی کند، چراکه موهر خالص و موهر ترکیب شده با پشم، هر دو می توانند شما را گرم نگه دارند.

پارچۀ پنبه‌ ای

آیا می دانستید پارچۀ پنبه ای از گزینه های مناسب برای فصل زمستان است؟
نوع نازکِ این پارچه، گزینۀ خوبی برای فصل تابستان است و نوعِ ضخیمِ آن انتخابِ خوبی برای فصل زمستان به شمار می آید. کسانی که به پارچه ها و الیاف پشمی حساسیت دارند، می توانند پارچۀ پنبه ای را جایگزین آن کنند. پارچه های پنبه ای بسیار نرم و لطیف هستند و هوا را از خود عبور می دهند.

مخمل کبریتی

مخمل کبریتی هیچ وقت از مُد نمی افتد. این پارچه گزینۀ بسیار مناسبی برای دوختن شلوار و پالتو است. مخمل کبریتی، ظاهری جذاب دارد و در هوای سرد، شما را گرم نگه می دارد.
این پارچه، دارای بافتی منحصربه فرد بوده و بسیار نرم و راحت است. این پارچۀ ضخیم، گزینۀ مناسبی برای سردترین روزهای سال است.

پارچۀ توییت

پارچۀ توییت از پرطرفدارترین پارچه های فصل زمستان است.
این پارچه از پشم خالص یا از ترکیب پشم با دیگر الیاف تولید می شود. پارچۀ توییت در زمرۀ پارچه هایی قرار می گیرد که هیچ وقت از مُد نمی افتند و همیشه پرطرفدار هستند.

پارچه های مناسب برای پالتو

چند توصیه

همان طور که می دانید، لباس زمستانی گران است؛ از این رو، بهتر است هنگام خریدنِ لباس یا پارچه، کاملاً دقت، و رنگی را انتخاب کنید که هیچ وقت از مُد نمی افتد؛ همچنین، به شما توصیه می کنیم که رنگ های خنثی را مانند مشکی، طوسی و کرمی، برای لباس زمستانی انتخاب کنید تا بتوانید آن را با همۀ لباس هایتان سِت کنید؛ به علاوه، اگر می خواهید لباس های زمستانی تان دوام زیادی داشته باشد و هر سال مجبور به خریدنِ لباس و پارچۀ زمستانی نشوید، حتماً آن ها را با احتیاط و براساس دستورالعمل ها بشویید و اتو کنید.

در مورد انتخاب پالتو مناسب بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *