چه شال و روسری به فرم صورت شما میاد؟

شال و روسری نقش مهمی در زیبایی و جذابیت چهره دارد پس باید در انتخاب رنگ، مدل و نحوه پوشیدن آن به فرم صورت خود توجه کنید.

انتخاب شال و روسری بر اساس فرم صورت

شال و روسری کامل کننده ی جذابیت و زیبایی صورت شماست. هر قدر هم لباس ها و کفش گران قیمت بپوشید بازهم روسری و شال حرف آخر را در جذابیت شما می زنند پس باتوجه به فرم صورت خود انتخاب کنید. انتخاب شال و روسری تنها برای پوشاندن موها نیست بلکه به عنوان ابزار زیبایی خانم ها شناخته شده و اصل مهمی در جذابیت و زیبایی محسوب می شود .

برای انتخاب بهتر روسری و شال و تاثیر بیشتر آن در زیبایی صورت بهتر است با شکل هندسی صورت تان آشنا شوید تا بتوانید انتخاب مناسبی در زمینه شال و روسری داشته باشید. در این بخش از دنیای مد شما را با نکات اصلی انتخاب شال و روسری با توجه به فرم صورت آشنا می کنیم تا بتوانید انتخابی شایسته داشته باشید.

نحوه انتخاب شال و روسری برای انواع صورت

انتخاب شال و روسری برای صورت های مستطیلی

افراد دارای صورت مستطیلی و دراز که پیشانی و فک هم اندازه و با لبه های تیز دارند و طول صورت شان از عرض صورت بزرگتر است باید طوری روسری و شال سر کنند که طول صورت لبه های تیز صورت گرد شود و طول صورتشان کوتاه تر گردد .

برای افراد دارای صورت مستطیلی شکل ، شال ها یی با پارچه های نرم و لخت بهترین گزینه هستند و آنها با شال می توانند گوشه های صورت شان را گرد کنند. برای افرادی که صورت مستطیلی شکل دارند شال و روسری با طرح های چهارگوش بسیار مناسبند و این افراد می توانند صورت خود را با پوشیدن انواع هدبند و اکسسوری تیره زیر روسری کوتاه ترنمایند .

برای اینکه گونه های این افراد نمایان گردد لازم است که کناره های روسری و شال خود را تو بزنند و روسری و شال خود را به صورت گرد ببندند و از مدل هایی که در پشت بسته می شوند خود داری کنند.

شال و روسری مناسب برای صورت مستطیلی

انتخاب شال و روسری برای صورت بیضی ها

انواع مدل های سر کردن شال و روسری به افراد دارای صورت بیضی مناسب است بنابراین این افراد می توانند به شکل دلخواه خود شال یا روسریشان را ببندند . اما افراد دارای صورت کشیده برای مشخص ترشدن گونه هایشان می توانند در زیر روسری یا شال هدبند یا دستمال سر ببندند و کناره های شال و روسری تان را تو بزنند.

انتخاب شال و روسری برای صورت مثلثی ها

در صورت مثلثی پیشانی عریض اما عرض چانه کم و چانه نوک تیز است. در این نوع صورت ها شما باید شما باید روسری و شال را طوری سر کنید که عرض پیشانی کم گردد یعنی باید گوشه های پیشانی تان پوشیده شود تا با چانه متناسب شود. تیزی چانه را نیز با پوشاندن قسمت پایین چانه با روسری و شال می توانید ، بگیرید.

طرز پوشیدن شال و روسری برای صورت مثلثی

انتخاب شال و روسری برای صورت های مربع شکل

کسانی که دارای صورت های مربع شکل هستند ، چانه و فک حالت چهارگوش دارند و باید هنگام سر کردن روسری یا شال لبه های صورت خود را به شکل گرد نشان دهند . این افراد با پوشیدن شال هایی با جنس های نرم و لَخت بهتر می توانند گوشه های مربعی صورت شان را گرد کنند. همچنین افراد دارای صورت های مربعی نباید از شال و روسری های دارای طرح های چهارگوش استفاده نمایند و آنها را از پشت ببندند.

انتخاب شال و روسری برای صورت گردها

طریقه شال و روسری پوشیدن در صورت های گرد که دارای پیشانی عریض و کوتاه هستند باید طوری باشد که با پوشیدن شال یا روسری عرض پیشانی کمتر و در عوض بلندتر نشان داده شود. در صورت استفاده از هدبند یا دستمال سر نباید بیشتر از 4/1 پیشانی شما گرفته شود و نباید ارتفاع پیشانی شما به هیچ وجه کاهش یابد.

برای بلندتر نشان دادن پیشانی بهتر است از هدبندهای رنگ روشن و روسری و شال تیره تر استفاده کنید و روسری و شال خود را طوری سر کنید که کناره های آ تا نخورد و به صورت مستطیلی باشد. چنانچه در این بخش از دنیای مد اشاره کرده ایم برای اینکه روسری و شال شما به صورتتان شکل دهد باید جنس آنها از پارچه های محکم و حالت دار باشد.

انتخاب مدل و رنگ شال و روسری برای صورت گرد

انتخاب شال و روسری برای صورت های ذوزنقه ای

افراد دارای صورت های ذوزنقه شکل دارای عرض پیشانی کوچکتر نسبت به عرض چانه هستند و باید طوری روسری و شال خود را بپوشند که لبه های فک پوشیده گردد.

افراد دارای صورت ذوزنقه نباید از هدبند یا کلاه زیر روسری استفاده کنند زیرا باعث می شود که پیشانی آنها کوچک تر گردد . در صورتی که تمایل به استفاده از هدبند یا کلاه زیر روسری داشته باشند باید از رنگ های روشن استفاده نمایند و روسری و شال تیره بپوشند و برای بزرگتر شدن عرض پیشانی کناره های آن را در قسمت شقیقه تو بزنند.

انتخاب شال و روسری برای ذوزنقه ای های برعکس!

نوع دیگری از صورت های ذوزنقه ای ، ذوزنقه ای های برعکس هستند که در آنها عرض چانه بزرگتر از عرض پیشانی است و پیشانی بسیار باز و بزرگ است. بهتر است اگر دارای این شکل از صورت هستید برعکس حالت مدل ذوزنقه ای قبلی عمل کنید واز هدبند یا کلاه های تیره استفاده نمایید و طوری روسری و شال تان را سر کنید که لبه های پیشانی تان گرفته شود.

انتخاب شال و روسری با توجه به فرم صورت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *