آشنایی با انواع کفش پاشنه بلند زنانه

استفاده از کفش پاشنه بلند زنانه، علاوه بر اینکه باعث تقویت اعتماد به نفس می‌شود، ظاهر شما را هم به شکلی تغییر می‌دهد که با ورود به هر اتاقی، تمام سرها را به سمت شما می‌چرخاند. همانطور که مرلین مونرو گفته است، پاشنه‌ها، بهترین دوست خانم‌ها هستند. ولی بسیاری از خانم‌ها، هنگام خرید کفش پاشنه بلند، ممکن است نتوانند کفش مناسب خود را به درستی انتخاب کنند. وقتی نوبت به انواع کفش پاشنه بلند می‌رسد، گزینه‌های زیادی پیش روی شما قرار می‌گیرد. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم درمورد انواع کفش پاشنه بلند زنانه و مدل‌های معروفی که همه‌ی خانم‌ها باید بشناسند صحبت کنیم.

مجموعه کالج های vpr

انواع کفش پاشنه بلند

بیشتر ما حداکثر می‌توانیم تفاوت بین دو یا سه مدل از کفش‌های پاشنه بلند را تشخیص دهیم. ولی انواع کفش پاشنه بلند، به همین دو یا سه مدل محدود نمی‌شوند. احتمالا خیلی از این مدل‌ها را قبلا دیده‌اید. در ادامه فهرستی از انواع کفش پاشنه بلند را برای شما تهیه کرده‌ایم.

کفش پاشنه بلاکی Block heels

کفش پاشنه بلاکی Block heels

این نوع کفش‌های پاشنه بلند، علاوه بر اینکه خیلی شیک به نظر می‌رسند، دارای یک پاشنه‌ی محکم هم هستند، که در مقایسه با پاشنه‌های باریک‌تر، وزن بدن را به شکل متفاوتی بر روی کفش توزیع می‌کند. درواقع، این کفش‌ها مقداری از فشار جلوی کفش را کاهش می‌دهند و باعث می‌شوند هنگام ایستادن، راحت‌تر باشید.

کفش پاشنه کوبایی

این مدل از انواع کفش پاشنه بلند، طرحی شبیه کفش‌های پسرانه دارد. کفش پاشنه کوبایی معمولا دارای یک پاشنه‌ی کوتاه تا متوسط است. این نوع پاشنه، در چکمه‌های کوتاهی که تا مچ پا می‌رسند، کفش‌های کالج، کفش‌های راحتی و کفش‌هایی که مدل بسته‌ای دارند، دیده می‌شود. ممکن است این پاشنه‌ها در ظاهر خیلی محکم به نظر برسند، ولی می‌توانند از بالا به پایین به شکل مخروطی هم باشند.

کفش پاشنه کاما

پاشنه‌ی این کفش، همانطور که از نامش پیداست، شبیه علامت کاما است. طرح هلالی شکل غیرعادی این مدل از کفش‌های پاشنه بلند، بیانگر تطابق آن با مد روز است. کفش‌های پاشنه کاما، بسیار زیبا و چشم‌نواز هستند.

کفش پاشنه مخروطی

این مدل از انواع کفش پاشنه بلند، دارای یک پایه‌ی ضخیم و محکم است که انتهای آن باریک و ظریف می‌شود. پاشنه‌ی مخروطی در کفش‌های مختلفی به کار می‌رود و می‌توان از آن برای پاشنه‌های خیلی بلند  و خیلی کوتاه هم استفاده کرد. این مدل پاشنه، کاربردهای گسترده‌ای دارد.

کفش پاشنه تزئینی

به نظرتان چیزی رویایی‌تر از پاشنه‌ی زینتی یک کفش زیبا وجود دارد؟ زمانی که طراحان کفش، به تصورات خلاقانه‌ی خود اجازه‌ی تحقق یافتن می‌دهند، مدل‌های حیرت انگیزی تولید می‌شود. این دسته از انواع کفش پاشنه بلند، به قدری زیبا هستند که حتی اگر هر روز این کفش‌های دارای پاشنه‌های زینتی را بپوشیم هم از آن‌ها خسته نمی‌شویم.

کفش Flare Heel

این کفش‌ها در دهه‌ی ۷۰ میلادی و همزمان با شهرت شلوارهای جین دم‌پا گشاد، محبوبیت زیادی پیدا کردند. این پاشنه‌ها در بالای کفش باریک هستند و به سمت پایین به تدریج پهن‌تر می‌شوند.

کفش Flare Heel

کفش پاشنه فرانسوی

این دسته از انواع کفش پاشنه بلند، که به آن‌ها پاشنه لویی یا پاشنه پمپادور هم گفته می‌شود، از انواع کفش‌های قرقره‌ای هستند. کفش‌های پاشنه فرانسوی، از بالا پهن هستند، در وسط باریک می‌شوند و بخش پایینی آن‌ها هم منحنی شکل است. معمولا این پاشنه‌ها در کفش‌هایی با پاشنه‌ی کوتاه به کار می‌رود.

کفش پاشنه فرانسوی

کفش پاشنه بلند

کفش‌های پاشنه بلند، دارای طرح‌ها و اندازه‌های مختلفی هستند. هر کفشی که پاشنه‌ای حداقل ۴ اینچی، یا بلندتر داشته باشد، در دسته‌ی کفش‌های پاشنه بلند قرار می‌گیرد. رایج‌ترین انواع کفش پاشنه بلند، کفش‌های پمپی، کفش‌های پاشنه باریک و صندل‌های پاشنه‌دار هستند.

کفش های پاشنه گربه ای

اگر از راه رفتن با کفش‌های پاشنه بلند خسته می‌شوید، یا اگر یک پایتان بلندتر از پای دیگر است و به همین دلیل می‌خواهید از پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند خودداری کنید، کفش‌های پاشنه گربه‌ای برای شما مناسب هستند. این کفش‌ها، اغلب دارای پاشنه‌هایی نازک و کوتاه هستند.

کفش های پاشنه گربه ای

کفش پاشنه متوسط

کفش‌های پاشنه متوسط، به اندازه‌ای بلند هستند که می‌توان از آن‌ها به راحتی برای دفتر کار و استفاده‌ی روزمره استفاده کرد. این دسته از انواع کفش پاشنه بلند، به قدری بلند هستند که هنگام کار کردن، بدن شما در وضعیتی ایده‌آل قرار می‌گیرد. همچنین این کفش‌ها، فشار زیادی به پاهای شما وارد نمی‌کنند.

کفش پاشنه متوسط

کفش پاشنه باریک

کفش‌های پاشنه باریک، انتخاب جذابی برای موقعیت‌های خاص و رسمی محسوب می‌شوند. پاشنه‌ی باریک و بلند این کفش‌ها، پاهای شما را بلندتر و زیباتر نشان می‌دهند.

کفش پاشنه باریک

کفش پاشنه مربعی

کفش‌های پاشنه مربعی، مانند کفش‌های بلاکی، اغلب دارای پاشنه‌های ضخیم و مربعی شکل هستند. این نوع پاشنه‌ها، معمولا در کفش‌هایی با طرح‌های پر زرق و برق و چکمه‌ها دیده می‌شوند. ولی در سایر طرح‌های کفش پاشنه بلند هم از این نوع پاشنه استفاده می‌شود.

کفش پاشنه کوبایی پهن

کفش پاشنه کوبایی پهن، تنوع بیشتری نسبت به کفش‌های پاشنه کوبایی معمولی دارد. این پاشنه‌ها معمولا برای چکمه‌های بلند، نیم بوت و سایر کفش‌هایی که نیاز به پاشنه‌ی محکم دارند، مورداستفاده قرار می‌گیرد.

کفش پاشنه

کفش هایی با پاشنه خیلی بلند

کفش‌هایی با پاشنه‌ی هشت اینچی و بلندتر، در دسته‌ی کفش‌هایی با پاشنه خیلی بلند قرار می‌گیرند. هیچ محدودیتی در اندازه‌ی پاشنه‌ی این کفش‌ها وجود ندارد. این کفش‌ها معمولا جلو بسته هستند، زیرا در این صورت، از کشش بیش از حد پاها جلوگیری می‌شود و راه رفتن هم راحت‌تر خواهد شد.

 چکمه های پاشنه دار

از دیگر انواع کفش پاشنه بلند، چکمه‌های پاشنه‌دار هستند. یک جفت از این کفش‌ها، در روزهای سرد، پاهای شما را گرم و خشک نگه می‌دارند. به یاد داشته باشید که چکمه‌هایی با پاشنه‌ی کوتاه، بهتر است با لباس بلند پوشیده شود و چکمه‌های پاشنه‌ بلند، برای لباس‌های کوتاه مناسب‌تر هستند.

 چکمه های پاشنه دار

 کفش لژدار

کفش‌های لژدار که با نام کفش پاشنه گوه‌ای هم شناخته می‌شوند، یکی از راحت‌ترین انواع کفش زنانه‌ پاشنه بلند هستند. بسیاری از افراد تصور می‌کنند کلمه‌ی پاشنه بلند با واژه‌ی راحتی، تناسب چندانی ندارد. ولی تا آنجایی که به کفش‌های پاشنه بلند مربوط می‌شود، کفش‌های پاشنه گوه‌ای، از نظر راحتی، رتبه‌ی اول را در این گروه دارند. کفش‌‌های لژدار، علاوه بر ایجاد یک تجربه‌ی پیاده‌روی لذت بخش، ظاهری شیک و زیبا را هم به شما هدیه می‌دهند.

جمع بندی

با توجه به مطالبی که ذکر شد، مدل‌های مختلفی از کفش‌های پاشنه بلند وجود دارد. ما سعی داشتیم در این مطلب شما را با انواع کفش پاشنه بلند آشنا کنیم. در صورت آشنایی با مدل‌های متفاوت کفش‌های پاشنه بلند، می‌توانید کفش مناسب خود را به راحتی پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *