بهترین پارچه برای کت و شلوار زنانه که باید بشناسید

طی سال‌های گذشته، کت و شلوارها بیش از هر زمان دیگری بین خانم‌های سلبریتی‌ طرفدار پیدا کرده و طبعا همین موضوع هم باعث شده تا اقبال عمومی به این نوع افزایش پیدا کند؛ اما اگر شما هم از آن دسته خانم‌هایی هستید که علاقه دارند تا در کمد خود چند دست از این نوع لباس داشته باشند، یکی از ضروری‌ترین نکاتی که باید به آن توجه کنید، بهترین پارچه برای کت و شلوار زنانه است. به همین دلیل، ما در این مطلب به نکاتی برای انتخاب پارچه مناسب برای این نوع کت و شلوار خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

اخیرا سلبریتی‌های خانم زیادی را می‌بینیم که به‌عنوان لباس مراسم رسمی کت و شلوار را انتخاب می‌کنند. شما هم اگر این نوع لباس را به تن بازیگران، هنرمندان و سلبریتی‌هایی مانند سلنا گومز، ویکتوریا بکهام و کتی هلمز دیده باشید و بخواهید تا یکی از آن‌ها را تهیه کنید، بهتر است تا به نکات خاصی توجه داشته باشید.

برای مثال، فرقی ندارد تصمیم گرفته باشید تا برای یک مراسم خاص کت و شلوار بدوزید یا برنامه داشته باشید تا یک دست لباس مجلسی آماده سفارش بدهید؛ در هر صورت، این‌که لباس شما چه جنسی داشته باشد، اهمیت زیادی دارد.

پارچه نخی، مناسب برای کت و شلوار زنانه

بهترین پارچه برای کت و شلوار زنانه که باید بشناسید

پارچه‌های نخی سبک و خنک بدون شک یکی از گزینه‌های حتمی برای استایل مهمانی تابستانه به شمار می‌آیند. برای کت و شلوار زنانه، پارچه‌های نخی گل‌دار یکی از جذاب‌ترین گزینه‌ها هستند که نه‌تنها ظاهر دخترانه و شاداب دارند، بلکه با حس و حال تابستانی‌شان به شما احساس خنکی را منتقل می‌کنند. شست و شوی این نوع پارچه راحت است اما در مقابل زود چروک می‌شود؛ با این حال، سبکی و راحتی آن قطعا ارزش استفاده در فصل تابستان را دارد.

پارچه کتان، مناسب برای کت و شلوار زنانه

کتان نوعی پارچه مناسب برای کت و شلوار زنانه است که در سه گروه اصلی دسته‌بندی می‌شود. انواع نازک، متوسط و ضخیم آن می‌تواند برای کت و شلوارهای بهاره، پاییزه و حتی زمستانه هم مورد استفاده قرار بگیرد. نکته این‌جاست که هر چقدر پارچه کتان ضخیم‌تر باشد، کمتر چروک می‌شود و آب هم کمتر از آن عبور می‌کند. به همین دلیل است که پارچه‌های ضخیم‌تر نه‌تنها شما را در برابر سرما حفاظت می‌کنند، بلکه احتمال خیس شدن شما زیر باران و برف را هم کاهش می‌دهند.

بیشتر بخوانید :هر آنچه لازم است درباره سایز لباس زنانه بدانید

فاستونی، بهترین پارچه‌ کت و شلوار زنانه

این نوع معروف پارچه که از الیاف نخی تولید می‌شود، یکی از بهترین انواع مناسب پارچه برای کت و شلوار زنانه به‌حساب می‌آید. در تولید این نوع پارچه، انواع الیاف طبیعی و مصنوعی در تلفیق با هم به کار می‌روند تا علاوه بر زیبایی و خنکی، استحکام و مقاومت پارچه را در برابر چروک شدن افزایش دهند. فاستونی که ظاهری شیک و فرمال دارد، به کت و شلوار شما استایل خاصی می‌دهد؛ به همین دلیل اگر قصد دارید تا در یک مراسم رسمی بهترین پارچه برای کت و شلوار زنانه را انتخاب کنید، پارچه فاستونی را حتما در برنامه داشته باشید.

پارچه کرپ، مناسب کت و شلوارهای زنانه اداری

این نوع پارچه‌ها کمی سنگین و ضخیم هستند اما به‌راحتی چروک نمی‌شوند و به همین دلیل می‌توان آن‌ها را برای مانتوهای اداری و رسمی به کار برد. بسته به این‌که در چه فصلی قصد دارید تا از این نوع پارچه استفاده کنید، می‌توانید جنس کرپ پشمی، ابریشمی یا پلی‌استری را تهیه نمایید.

پارچه لینن، از قدیمی‌ترین پارچه‌های جهان

این نوع پارچه از الیاف کتانی به دست می‌آید و گفته شده که از نظر قدمت با مومیایی‌ها در مصر باستان برابری می‌کند. پارچه لینن (Linen) را به کتان کاغذی نیز می‌شناسند که با وزن اندک و بافت لطیف برای فصول گرم سال استفاده می‌شود و از پارچه‌های مناسب برای کت و شلوار زنانه در این فصل‌ها به شمار می‌آید.

پارچه گاباردین، ساخته شده از الیاف مصنوعی اما شیک

پارچه گاباردین از این نظر که جنس محکمی دارد، برای دوخت انواع کت و شلوار گزینه مناسبی است و در نتیجه، می‌تواند پارچه مناسب برای کت و شلوار زنانه هم باشد. مبدع پارچه گاباردین یا گاواردین که با الیاف مصنوعی تهیه می‌شوند را توماس بربری (thomas burberry) می‌دانند. گفتنی است که بربری، خود یکی از طراحان معروف مد به شمار می‌آمد.

فلامنت، بهترین پارچه برای انواع کت و شلوار زنانه

پارچه فلامنت باعث زیبایی انواع مدل کت و شلوار زنانه می‌شود و با جنس ویسکوزی که دارندفصل تابستان بسیار مناسب هستند. پارچه‌های فاستونی شبه فلامنت کاربردهای بیشتری نسبت به پارچه‌های فلامنت ساده دارند و به جرات می‌توان گفت که امروزه یکی از پرمصرف‌ترین پارچه‌ها در کشور همین پارچه‌های فاستونی شبه فلامنت هستند.

بسته به این‌که در چه زمان از سال و چه مناسبتی قصد دارید کت و شلوار مورد نظرتان را بپوشید، باید جنس متفاوتی را انتخاب کنید. ما در این مطلب، شما را با انواع پارچه‌های مناسب برای کت و شلوار زنانه آشنا کردیم. آیا کت و شلوارها از پوشاک محبوب شما هم هستند یا اینکه استایلی زنانه‌تر را ترجیح می‌دهید؟ برایمان بنویسید.

اولین‌بار کدام زن کت‌ و شلوار را به‌عنوان پوشش انتخاب کرد؟

تا پیش از سال ۱۶۰۰ میلادی، اثری از چنین پوششی برای بانوان وجود ندارد. در سال ۱۸۷۰، یک بازیگر فرانسوی به نام سارا برنهارد با کت و شلوار زنانه در جامعه ظاهر شد و تا پیش از آن اگر هم خانمی کت و شلوار می‌پوشید، هیچ‌وقت رنگی و زنانه نبود.

چند نوع کت و شلوار زنانه وجود دارد؟

کت و شلوار زنانه انواع گوناگونی دارد که می‌توان از میان آن‌ها به کت‌وشلوارهای اسپرت، مجلسی، اداری و غیره اشاره کرد. علاوه بر این، کت‌وشلوارها برحسب جنس نیز به انواع خنک و تابستانی یا گرم و زمستانی تقسیم می‌شوند.

بهترین رنگ برای کت و شلوار زنانه چیست؟

یکی از متداول‌ترین رنگ‌ها برای کت و شلوار زنانه سرمه‌ای و مشکی است اما رنگ‌های سفید و صورتی هم برای مهمانی‌ها و مراسم رسمی توصیه می‌شود.

کت و شلوار زنانه را در چه مراسمی به تن کنیم؟

این نوع لباس زنانه در ایران برای مراسم رسمی کاربرد دارد و به‌عنوان نوعی لباس شب مورداستفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر این، در برخی از شرکت‌ها کت و شلوار بخشی از لباس سازمانی به‌حساب می‌آید.

1 reply on “بهترین پارچه برای کت و شلوار زنانه که باید بشناسید”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *