شلوار جین گشاد و بگی، ترند امسال!

دوره‌ای که لباسی به طور کامل از مد میوفتاد و استفاده از آن عجیب و گاهی خنده‌دار به نظر می‌آمد، مدت‌هاست که به سر رسیده. دیزاینرها با طراحی‌های جالب و خاص هر بار پارامتر جذابی به لباس‌های قدیمی اضافه می‌کنند و روح تازه به آن می‌دمند. در این مطلب، نگاهی به نوع خاصی از شلوارهایی خواهیم داشت که شامل چنین تغییراتی شده‌اند: شلوار جین بگی و گشاد، آن هم در سال ۲۰۲۱!

بازگشت به دهه نود میلادی با شلوار بگی جین!

یکی از نشانه‌های مهم این‌که مد چطور از پیشینۀ خود تاثیر می‌گیرد، همین انواع شلوار جین بگی گشاد است که اولین‌بار توسط طراحان در دهه نود میلادی پا به عرصۀ ظهور گذاشت. البته این نوع شلوارها پیش‌تر هم وجود داشتند اما در تولید آن‌‌ها از پارچۀ جین استفاده نمیشد.

در دهه نود میلادی، شلوار جین بگی و گشاد جزیی از استایل خیابانی و حتی زیرزمینی به شمار می‌آمد که بیشتر توسط ستارگان جوان هیپ‌هاپ مورد استقبال قرار گرفته بود. این شلوارها برای یک دهه در تمام جهان محبوبیت زیادی داشتند تا این که در سال ۲۰۰۰، شلوارهای اسکینی پا به عرصۀ رقابت گذاشتند و به سرعت محبوب شدند. حالا در سال ۲۰۲۱ این شلوارها دوباره مد شده‌اند تا حس و حال متفاوتی به مد روز و ظاهر افراد بدهند.

انواع شلوار جین بگ و گشاد زنانه ترند امسال

شلوارهای جین بگی هم برای خانم‌ها و هم برای آقایان خوش‌پوش یکی از گزینه‌های همیشگی است که بیشتر روی جنبه‌های راحتی افراد در لباس تاکید دارد. این نوع پوشاک خاص و جالب، تصور شما را به کلی درمورد لباس‌های گشاد تغییر می‌دهد؛ با این حال، نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که بدانید شلوار جین بگ و گشاد را با کدام المان‌ها ست کنید. چراکه اگر این نکات را به درستی رعایت نکنید، ممکن است به دردسر بیوفتید!

ترکیب شلوار جین بگی با پیراهن اورسایز

یکی از ترندهای امسال برای آقایان و خانم‌ها، ترکیب شلوار جین بگی به همراه پیراهنی اورسایز است که به حالت نامرتب روی شلوار قرار گرفته باشد. برای تکمیل این استایل، یک جفت کفش پاشنه‌بلند دقیقا همان چیزی است که نیاز دارید!

شلوارهای جین بگی ممکن است زاپ‌دار یا ساده باشند. زاپ و انواع بریدگی‌ها روی شلوار جین، به زیبایی بیشتر آن‌ کمک می‌کند. علاوه‌براین، شلوارهای جین چهل‌تکه نیز از زیبایی زیادی برخوردارند که با ظاهر متفاوت‌ خود، چشم‌ها خیره می‌کنند. همان‌طور که اسم این نوع شلوار مشخص است، شلوارهای جین چهل تکه (که می‌تواند بگی یا نوع دیگری باشند) از تکه‌های مختلف پارچه تهیه می‌شوند و به همین دلیل از زیبایی فوق‌العاده‌ای برخوردارند.

شلوار بگ جین، برای آن‌ها علاقمندان به هیپ‌هاپ و فراتر از آن!

اگر از آن دسته افرادی هستید که موسیقی هیپ‌هاپ را می‌پسندید، احتمالا از شلوارهای بگی جین نیز استقبال خواهید کرد. البته که این نوع موسیقی بیشتر به محدودۀ سنی خاصی محدود می‌شود اما همیشه استثنا هم وجود دارد. استایل راحت این نوع شلوار به همراه تیشرت‌های گشاد، ظاهر شما را کاملا بی‌دغدغه نشان می‌دهد. با این وجود، در سال ۲۰۲۱ دیگر شلوارهیا جین بگی و گشاد تنها توسط اسکیت‌بازها، دوستداران هیپ‌هاپ یا نوجوان‌های علاقمند به موسیقی راک مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.

چطور شلوار جین بگی را ست کنیم؟

استایل راحت و گشاد شلوار بگی لی باعث می‌شود تا کمی ست کردن آن سخت باشد اما اگر بدانید چه چیزهایی را در کنار آن به کار بگیرید، در پایان استایلی فوق‌العاده خواهید داشت. یکی از ترکیب‌های عالی با شلوار جین بگی، استفاده از یک ژاکت آستین‌بلند به همراه یک جفت کفش اسپورت مثل آل‌استار است. برای زیباتر شدن این ست هم یک گردنبند طلایی رنگ می‌تواند گزینۀ خوبی باشد.

یکی دیگر از ترکیب‌هایی که می‌توانید با شلوار بگ جین بسازید، استایلی است که به سبک‌ دهۀ نود شباهت بیشتری دارد. یک بلوز سفید آستین بلند، به همراه سوییت‌شرت مشکی طرح‌دار (که بتوانید در مواقع نیاز، زیپ آن را باز بگذارید)، در کنار یک جفت نیم‌بوت مشکی و اکسسوری طلایی رنگ می‌تواند ظاهری فوق‌العاده برای شما بسازد!

در مقابل، اگر به دنبال یک استایل اسپورت‌تر هستید، استفاده از یک نیم‌تنه در کنار پیراهن چهارخانۀ بلند فلانل، کلاه کپ و یک جفت کفش اسنیکرز سفید می‌تواند زیبایی شلوار بگی شما را کاملا به رخ بکشد.

در کنار تمامی استایل‌های متنوعی که می‌توانید به واسطۀ استفاده از شلوار جین بگی و گشاد برای خودتان بسازید، یک استایل کمی متفاوت‌تر و رسمی‌تر است.

کافی است تا شلوار بگی جین خود را با یک کت بلیزر و بوت یا کفش چرمی همراه کنید تا ببینید چطور شلوار کاملا اسپورت شما، ظاهری متفاوت به خود می‌گیرد. بنابراین، اگر از خودتان می‌پرسید که شلوار گشاد با چه مانتویی مناسب‌تر است، باید بگوییم بهترین گزینه این است که مانتوهای کتی را با جین بگی امتحان کنید.

شلوار گشاد را با چه کفشی بپوشیم؟

شلوارهای بگی و گشاد را می‌توانید بسته به استایلتان با کفش‌های مختلفی همراه کنید؛ از کفش‌های اسپرت و اسنیکرز گرفته تا کفش‌های چرمی و پاشنه‌دار.

نکته این‌جاست که بتوانید بین اجزای استایلتان هماهنگی و توازن برقرار کنید؛ بنابراین، می‌توان شلوار بگی و گشاد را با انواع بوت، کفش‌های پاشنه‌دار یا کفش‌های اسپورت به پا کرد.

تفاوت شلوار جین بگی، مام استایل و بوی فرند

در نگاه اول، همۀ آن‌ها چند شلوار گشاد به نظر می‌رسند اما تفاوت‌هایی هم با یکدیگر دارند؛ برای مثال، برش، دور کمر و طول شلوار در آن‌ها متفاوت است. شلوار جین مام استایل به طور واضح، از همه‌طرف و راسته گشاد است در حالی که شلوارهای جین بوی فرند گشادتر هستند و فاق بلندی دارند که باعث می‌شود تا توجه به مرکز کمر جلب بشود. در این بین شلوارهای بگی کاملا به طور راسته و از تمام جهات گشاد هستند و ظاهری نامرتب و اسپورت دارند تا واقعا همان حالت کیسه‌ای را یادآور شوند.

در این مطلب، شما را با یکی از شلوارهای جین معروف و پرطرفدار آشنا کردیم؛ شلوار جین بگ و گشاد ترند امسال که از دهه نود میلادی با دنیای مد همراه است و به شما احساس راحتی و آرامش را هدیه می‌کند. شما معمولا کدام یک از انواع شلوار جین را برای تکمیل استایل اصلی خود به تن می‌کنید؟

منابع:

encyclopedia.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *