نکاتی برای خرید ست لباس زیر زنانه

خرید لباس زیر زنانه اهمیت بسیاری دارد، چرا که ممکن است یک خرید اشتباه باعث حساسیت، خارش، التهاب و حتی عفونت بدن شود. در صورتی که می‌خواهید ست شورت و سوتین زنانه مناسبی تهیه کنید، توصیه می‌کنیم این ۷ نکته مهم را برای سلامت جسم خود به یاد داشته باشید.

چرا خرید ست لباس زیر زنانه استاندارد اهمیت دارد؟

لباس زیر زنانه، به‌خصوص شورت زنانه به دلیل تعریق و رطوبت، محل مناسبی برای رشد و تکثیر باکتری است. از این رو جنس شورت و سوتین زنانه باید به گونه‌ای باشد که پوست بدن دچار حساسیت نشود. به همین دلیل ما تصمیم داریم که در این مقاله نکاتی را به شما ارائه دهیم که پیش از خرید دقت بیشتری داشته باشید و در نتیجه به سلامت جسم خود اهمیت بیشتری دهید.

۱٫ به جنس لباس زیر زنانه دقت بیشتری کنید

پیش از آنکه به مدل لباس زیر زنانه توجه کنید، باید جنس آن را بررسی کنید. تفاوتی ندارد که در فصل گرم تابستان یا فصل سرد زمستان به سر می‌بریم، چرا که بهترین جنس لباس زیر باید ۱۰۰% نخی باشد. لباس زیر نخی مانع تعریق زیاد می‌شود. با این حال به منظور حفظ سلامتی و بهداشت توصیه می‌کنیم هر روز لباس زیر خود را عوض کنید تا مانع رشد و تجمع باکتری‌ها شوید.

لباس‌ زیر زنانه گیاهی از الیافی همچون کنف، پنبه و کتان تولید می‌شود. توصیه می‌کنیم در خرید لباس زیر زنانه گیاهی دقت بیشتری داشته باشید، زیرا در صورتی که در تولید آن از الیاف مصنوعی نیز استفاده شود، ممکن است باعث حساسیت پوستی گردد.

از این جهت هرگز سراغ خرید شورت و سوتین پلاستیکی، نایلونی و الیاف مصنوعی نروید، چرا که این جنس رطوبت طبیعی بدن را تبخیر می‌کند و در نتیجه باعث حساسیت پوستی، خارش، التهاب و حتی عفونت می‌گردد. این نکته را نیز فراموش نکنید که شورت و سوتین توری و حریر تنها ظاهری زیبا دارند و مناسب استفاده روزانه نیستند، چرا که به مرور زمان و استفاده مدام باعث خارش و قرمزی پوست می‌شوند.

۲٫ سایز لباس زیر زنانه اهمیت دارد

سایز مناسب لباس زیر زنانه مهم است و پیش از خرید آن باید به اندازه کمرتان توجه کنید. برخلاف لباس‌های دیگر، به دلیل رعایت اصول بهداشتی، لباس زیر زنانه امکان تعویض ندارد و باید حتما سایز مناسبی تهیه کنید.

به منظور اندازه‌گیری شورت باید سایز کمر و باسن خود را با متر اندازه بگیرید. به منظور اطلاعات دقیق‌تر به نکات و اندازه‌های زیر توجه کنید:

سایز XS: دور کمر ۲۵ تا ۲۶ اینچ- دور باسن ۳۴ تا ۳۵ اینچ

سایز S: دور کمر ۲۶ تا ۲۷ اینچ- دور باسن ۳۵ تا ۳۶ اینچ

سایز M: دور کمر ۲۷ تا ۲۹ اینچ- دور باسن ۳۶ تا ۳۷ اینچ

سایز L: دور کمر ۳۰ تا ۳۲ اینچ- دور باسن ۳۸ تا ۴۱ اینچ

سایز XL: دور کمر ۳۳ تا ۳۴ اینچ- دور باسن ۴۲ تا ۴۳ اینچ

سایز XXL: دور کمر ۳۵ تا ۳۶ اینچ- دور باسن ۴۴ تا ۴۶ اینچ

به منظور تهیه سوتین زنانه نیز بهتر است به خریدهای پیشین خود توجه کنید و سایز مناسب خود را تهیه کنید تا نیازی به تعویض سوتین نیز نداشته باشید.

۳٫ به مدل سوتین زنانه توجه کنید

مدل سوتین اهمیت بسیاری دارد، چرا که یک سوتین استاندارد، مانع بسیاری از مشکلات جسمی خانم‌ها می‌گردد. در نتیجه بهترین جنس و مدل، سوتین نخی است که مانع حساسیت، خارش و التهاب می‌شود و شما می‌توانید از آن به صورت روزانه استفاده کنید.

سوتین دکلته یک نوع سوتین بدون بند است و زمانی که می‌خواهید تاپ یا دکلته به تن کنید، انتخاب مناسبی خواهد بود. سوتین اسنفجی یا سوتین ژله‌ای شامل یک کاپ اسفنجی است که مانع افتادگی سینه‌ها می‌شود، با این حال در تابستان بدن دچار تعریق بیشتری و این مدل سوتین‌ها مناسب فصل‌های گرم نخواهد بود.

سوتین فانتزی، گیپور و توری نیز مدل‌های بسیار جذابی هستند و جزء لباس زیرهای پرفروش محسوب می‌شوند. با این حال توصیه می‌کنیم این مدل سوتین‌های فانتزی را به صورت روزمره استفاده نکنید، چرا که ممکن است به مرور زمان باعث خارش و التهاب شود.

توصیه می‌کنیم سوتین تنگ و چسبان تهیه نکنید تا فشار زیادی روی سینه‌ها وارد نشود. همچنین سوتین‌های شل باعث افتادگی سینه‌ها می‌شوند. در نتیجه حتما پیش از خرید سوتین به مدل و سایز آن توجه کنید تا مناسب‌ترین مدل را تهیه نمایید.

۴٫ مدل شورت زنانه دلخواه‌تان را تهیه کنید

شورت زنانه انواع متفاوتی دارد که شورت گیپور، توری و حریر، شورت لامبادا، شورت کلاسیک و شورت گنی جزء مدل‌های پرطرفدار هستند. شورت کلاسیک و شورت گنی مناسب استفاده روزانه می‌باشند که در رنگ و طرح‌های گوناگون تولید می‌شوند. معمولا این شورت‌ها راحت‌تر از دیگر لباس زیرهای زنانه هستند.

اما شورت‌های طرح‌داری همچون گیپور، توری، شورت لامبادا، شورت بندی یا لیزری اگرچه به صورت روزانه مورد استفاده قرار نمی‌گیرند، از جزء لباس زیرهای پرفروشی هستند که می‌توانید انواع مدل آن را در فروشگاه‌های اینترنتی مشاهده کنید. اگر می‌خواهید شورت طرح‌دار تهیه کنید، حتما به جنس آن نیز توجه نمایید.

۵٫ در خرید ست لباس زیر زنانه تنها به مدل توجه نکنید

بسیاری از خانم‌ها در خرید ست لباس زیر تنها به مدل و رنگ آن توجه می‌کنند و فاکتورهای دیگر را فدای زیبایی می‌کنند. به این نکته توجه کنید که هر جنس ارزان قیمتی بی‌علت نیست! معمولا ست لباس زیر ارزان قیمت از پلاستیک و الیاف مصنوعی تهیه می‌شود که ممکن است باعث حساسیت پوستی گردد.

سلامت جسم مهم‌ترین فاکتور خرید لباس زیر است، در این صورت لباس زیرتان باید نرم، لطیف و خنک باشد و از الیاف طبیعی ساخته شود. اگر می‌خواهید یک لباس زیر زنانه برای استفاده روزانه تهیه کنید حتما به جنس و انعطاف‌پذیری پارچه آن توجه کنید.

در صورتی که می‌خواهید ست لباس زیر گیپور، توری یا طرح‌دار تهیه کنید، بهتر است سراغ الیاف طبیعی بروید که احساس خوب و راحتی را تجربه کنید. از این رو در هزینه‌های خود نیز صرفه‌جویی می‌کنید، چرا که لباس زیر استاندارد با یک بار استفاده از بین نمی‌رود و به بدن شما آسیب نمی‌رساند.

۶٫ ست لباس زیر زنانه نو را بشویید

بسیاری تصور می‌کنند که یک ست لباس زیر نو زنانه که به ‌تازگی تهیه کرده‌اند، تمیز است. بهتر است این نکته را بدانید که ممکن است یک لباس زیر از تولید تا مصرف بارها در معرض انواع باکتری قرار گیرد و باعث عفونت نیز شود.

شستشوی لباس زیر نو اهمیت بسیاری دارد که در این بخش نحوه شستشوی آن را به شما توضیح می‌دهیم. بهترین روش شستشوی لباس زیر با دست است. چرا که معمولا شورت و سوتین جنس نازکی دارند و لباس زیرهای توری و گیپور نیز در گردش ماشین لباسشویی دچار آسیب می‌شوند.

لباس زیر جنس نازکی دارد و ممکن است در ارتباط با آب داغ، بافت و ریزبافت آن دچار آسیب شود. از این جهت یک تشت را پر از آب ولرم یا سرد کنید و مقداری مایع شوینده ملایم اضافه کنید. توصیه می‌کنیم لباس را چنگ نزنید تا آسیب نبیند.

در صورتی که می‌خواهید لباس زیر را در ماشین لباسشویی بشویید، توصیه می‌کنیم حتما آن را جدا از لباس‌های دیگر بشویید، چرا که ممکن است آلودگی لباس‌های دیگر به بافت لباس زیر نو نفوذ کند. همچنین حتما لباس زیرهای نو را داخل یک کیسه توری مخصوص شستشوی ماشین لباسشویی قرار دهید تا در گردش ماشین لباسشویی دچار آسیب نشود.

توصیه می‌کنیم لباس زیر را در خشک‌کن ماشین لباسشویی قرار ندهید، چرا که ممکن است به پارچه لباس آسیب جدی وارد شود. بهترین روش خشک کردن لباس زیر، پهن کردن آن زیر نور خورشید است.

همچنین نور خورشید باعث از بین رفتن بسیاری از باکتری‌ها نیز می‌شود. هنگامی که لباس زیر کاملا خشک شد، می‌توان از آن استفاده کنید. به این نکته توجه کنید که لباس زیر مرطوب نیز محل مناسبی برای رشد و تکثیر باکتری‌ها خواهد بود.

۷٫ در خرید آنلاین ست لباس زیر زنانه دقت کنید

این روزها خرید آنلاین یکی از ساده‌ترین و پرطرفدارترین روش خرید محسوب می‌شود، زیرا به جای آنکه برای خرید لباس زنانه، مردانه و بچگانه از یک فروشگاه به فروشگاه دیگر بروید، در زمان و هزینه‌های خود صرفه‌جویی می‌کنید و هر مدل، برند، رنگ و سایز لباسی که می‌خواهید را تنها از یک فروشگاه آنلاین تهیه می‌کنید.

در صورتی که می‌خواهید خرید اینترنتی ست لباس زیر زنانه را تجربه کنید، باید به نکات مهمی توجه کنید. ابتدا باید بدانید که لباس زیر تنها لباسی است که به دلیل نکات بهداشتی و سلامتی نمی‌توانید آن را تعویض یا مرجوع کنید. از این رو توصیه می‌کنیم به منظور تجربه یک خرید ساده و بهینه به نکات زیر توجه کنید:

  • حتما به اطلاعات لباس زیر (جنس پارچه، مدل، دمای مناسب شستشو و نوع شستشو) در سایت توجه کنید.
  • رنگ و مدل دلخواه خود را انتخاب کنید تا از خرید خود پشیمان نشوید.
  • به قیمت لباس زیر توجه کنید.
  • بررسی محصول را حتما مطالعه کنید.
  • نظرات کاربران را بخوانید و به میزان رضایت آنان توجه کنید.
  • حتما از یک فروشگاه آنلاین معتبر خرید کنید.

1 reply on “نکاتی برای خرید ست لباس زیر زنانه”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *