نکاتی برای خرید لباس ورزشی

هیچ‌کس نیست که بخواهد بعد از یک ساعت ورزش کردن با همان لباس‌ها به باقی کارهایش برسد. حالا هم که ورزش هفتگی و چه بسا روزانه بخش مهمی از زندگی بسیاری از ما شده، این موضوع اهمیت بیشتری پیدا کرده است. اما اگر شما هم اهل ورزش منظم باشید، حتما می دانید که تنها درنظر گرفتن این مورد کافی نیست و باید در استفاده و حتی خرید لباس ورزشی به عوامل مختلفی توجه داشت. در این مطلب، شما را با انواع لباس ورزشی بچگانه، زنانه و مردانه آشنا می‌کند و تشریح خواهد کرد که بهترین نوع لباس برای فعالیت‌های ورزشی چیست. پس در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا درمورد جنس و خرید لباس ورزشی در سال۲۰۲۱ اطلاعات کافی به دست بیاورید.

با وجود عادات غذایی و سبک زندگی جدید، روی فرم نگه‌داشتن بدن بیش از هر روز بیش از پیش کار دشواری می‌شود و اگر شما هم از آن دسته افرادی باشید که به دلیل شیوع کرونا دورکار شده‌اند، احتمالا بیشتر از قبل با این موضوع دست به گریبان شده‌اید. یکی از راهکارهای مهم و ساده در قبال این اتفاق ناخوشایند، همیشه ورزش کردن بوده و البته داشتن یک برنامه ورزشی استاندارد و منظم. اگر هم بخواهید مثل حرفه‌ای‌ها (و حتی نیمه‌حرفه‌ای‌ها) بدن خود را متناسب نگه دارید، حتما به چند دست لباس ورزشی زیبا، راحت و مناسب نیاز دارید. اما چطور و بر چه قاعده‌ای باید آن‌ها را تهیه کنید؟

در خرید لباس ورزشی از جنس غافل نشوید!

به جرات می‌توان گفت که این عامل مهم‌تر از دیگر عواملی است که در ادامه خواهیم آورد. این موضوع از آن جهت اهمیت دارد که شما در هنگام فعالیت جسمانی بالا، مقدار زیادی عرق می‌کنید و اگر لباس ورزشی‌تان استاندارد نباشد، نه‌فقط بوی بد شما را کلافه خواهد کرد، بلکه احتمال زیادی هم وجود دارد که پوست شما دچار حساسیت و ناراحتی شود. پس این موضوع را کاملا جدی بگیرید!

پارچه سنتتیک، از بهترین‌ها برای ورزش!

لباس ورزشی که از پارچه سنتتیک تهیه شده باشد، یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید به‌حساب می‌آید. این نوع پارچه به‌سرعت و راحتی عرق بدن ورزشکار را جذب می‌کند و او را خشک و خنک نگه می‌دارد. با وجود اینکه پارچه‌های سنتتیک از الیاف مصنوعی ساخته می‌شوند اما در بین این قبیل پارچه‌ها بهترین گزینه به‌حساب می‌آیند.

لباس ورزشی میکرو فایبر، گران اما کاربردی

پارچه‌های میکروفایبر اصل، از نمونه‌های مشابه گران‌تر هستند اما ارزش خرید بالایی دارند. آن‌ها به دلیل جذب بالا و خنثی بودن برای پوست مناسب‌اند و ایجاد حساسیت نمی‌کنند. در ساخت این نوع پارچه از نایلون، پلی‌استر یا هر دو استفاده می‌شود و برند آدیداس یکی از مهم‌ترین تولیدکنندگان این نوع لباس ورزشی و انواع ست لباس ورزشی با این جنس به‌حساب می‌آید.

لباس ورزشی کتان، برای دوستداران الیاف طبیعی

اگر پارچه‌ها و لباس‌های ورزشی با الیاف مصنوعی باعث حساسیت پوست شما می‌شوند، زود بو می‌گیرند یا صرفاً حس ناراحت‌کننده‌ای روی پوست برایتان ایجاد می‌کنند، می‌توانید از لباس‌های ورزشی با جنس طبیعی استفاده کنید؛ لباس‌هایی که در آن‌ها از کتان، نخ یا الیاف بامبو استفاده شده باشد. این نوع الیاف به پوست شما اجازه تنفس می‌دهند و آن را خشک و تمیز نگه می‌دارند؛ ضمن این‌که با طبیعت هم مهربان‌تر هستند.

لباس‌های ورزشی از جنس اسپندکس برای کشش بیشتر!

پارچه‌های اسپندکس به الاستیک بودن و توان کشش بالا معروف‌اند و می‌توانند بین ۵ تا ۸ برابر کشش پیدا کنند، بدون اینکه خم به ابرو بیاورند! این توان بالا در تغییر ابعاد آن‌ها را برای استفاده در لباس‌های ورزشی به یک گزینه ایده آل تبدیل می‌کند. البته این به‌تنهایی کافی نیست و آن‌ها می‌توانند پس از کش آمدن، دوباره به حالت طبیعی خود بازگردند تا لباس ورزشی شما در یک حرکت کششی ناگهان چند سایز بزرگ نشود!

استفاده از تکنولوژی درای فیت در تولید لباس ورزشی

به نقل از وب‌سایت برند نایکی، درای فیت نوعی تکنولوژی است که الیاف پلی‌استر به‌واسطه آن با روش‌های مختلفی رطوبت بدن را جذب و از بدن شما دور می‌کنند. از سوی دیگر، الیاف این نوع پارچه با جذب قطرات عرق خیس و سنگین نمی‌شود و این به افراد حس خوبی می‌دهد. علاوه بر این‌که، این نوع لباس‌های ورزشی از ترکیب کتان و پلی‌استر ساخته می‌شوند.

این که جنس لباس را در هنگام خرید در نظر بگیری اهمیت زیادی دارد اما نکات مهم دیگری نیز وجود دارند. یک نکته مهم در مورد تهیه لباس ورزشی مناسب این است که آن را مناسب سایز و ابعاد بدنتان تهیه کنید تا گشاد یا تنگ نباشند. به اضافه اینکه اگر معمولا عادت دارید تا شب‌ها برای پیاده‌روی یا دویدن بروید، مهم است لباستان عناصر شبرنگ داشته باشد تا در تاریکی شب به‌خوبی توسط رانندگان خودروها دیده شوید.

اگر اهل باشگاه رفتن هستید هم حتما به چند دست لباس ورزشی خوب نیاز دارد و اگر حوصله عوض کردن آن‌ها را در باشگاه ندارید، لباس ورزشی شما باید به گونه‌ای باشد که بتوانید تا خانه را با آن در خیابان طی کنید. برخی افراد هم دوست ندارند چندین دست لباس در کمد داشته باشند و ترجیح می‌دهند لباس‌هایی پرکاربرد خریداری که بتوان آن را برای مدتی طولانی در خانه یا باشگاه به تن کرد. شما از کدام دسته هستید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *