ثروتمندترین طراحان لباس دنیا چه کسانی هستند؟

شاید در روزگاران گذشته، لباس و پوشاک کاربردی جز پوشاندن بدن و مراقبت از آن در برابر سرما و گرما نداشت. اما امروزه لباس‌ها کاربردهای بسیار متفاوتی پیدا کرده‌اند که از جمله آنها می‌توان به زیبایی ظاهری اشاره کرد. همین مسئله باعث شده که صنعت مد و فشن رشد زیادی را تجربه کند و برندهای لباس هر روز به فکر تولید محصولاتی جذاب و متفاوت باشند.

همان طور که می‌دانید، قیمت بعضی از این لباس‌ها بسیار بالاست و شاید شما را به این فکر بیاندازد که گردش مالی در این صنعت چقدر است؟ اگر نگاهی به لیست ثروتمندان جهان بیاندازید، حتما بین چند نفر ابتدای لیست، نام طراحان لباس معروف یا صاحبان برندها و خانه‌های مد مطرح را خواهید دید.سالانه میلیاردها دلار در صنعت مد و فشن ردوبدل می‌شود و در این میان، بخش زیادی از این سرمایه نصیب چند طراح لباس معروف می‌شود. اما این افراد چه کسانی هستند و چه درآمدی کسب می‌کنند؟اگر شما هم به دنبال پاسخ این سوالات هستید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا به سراغ ثروتمندترین طراحان لباس دنیا برویم و بیشتر آنها را بشناسیم. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که جایگاه این افراد در لیست ثروتمندترین طراحان لباس دنیا و درآمد آنها دائما در حال تغییر است.

لیست ثروتمندترین طراحان لباس دنیا

جورجیو آرمانی (Giorgio Armani)

Giorgio-Armani

ثروت برآورد شده: ۱۰٫۲ بیلیون یورو

حتی اگر از علاقه‌مندان و دنبال کنندگان حرفه‌ای مد و فشن نباشید، حتما اسم برندهای جورجیو آرمانی و امپوریو آرمانی به گوشتان آشناست. جورجیو آرمانی در سال ۱۹۳۴ در ایتالیا به دنیا آمد و ابتدا وارد دانشکده پزشکی شد، اما پس از سه سال از تحصیل انصراف داد و به ارتش پیوست. بعد از چند سال کسب تجربه در زمینه مد و پوشاک، در سال ۱۹۷۶ اولین مجموعه پوشاک مردانه آرمانی وارد بازار شد. بعد از مدتی، او خط پوشاک زنانه خود را هم افتتاح کرد و توانست در مدتی کوتاه، به موفقیتی چشم‌گیر دست پیدا کند.

آرمانی بیشتر از هر چیز، به خاطر کت و شلوارهای شیک مردانه و طراحی‌های ویژه‌اش برای بازیگران و سلبریتی‌ها شناخته می‌شود.

رالف لورن (Ralph Lauren)

Ralph Lauren

ثروت برآورد شده: ۶٫۴ بیلیون یورو

این طراح لباس آمریکایی، طراحی لباس را از دوره نوجوانی و با تولید و فروش انواع کراوات به هم‌کلاسی‌های خود آغاز کرد. خط تولید لباس مردانه رالف لورن در سال ۱۹۶۸ افتتاح شد و در سال ۱۹۷۱ هم خط تولید لباس زنانه خود را راه انداخت. برند رالف لورن علاوه بر فروش لباس‌هایی با طراحی اروپایی، انواع مبلمان و وسایل دکوراسیون داخلی را هم به فروش می‎‌رساند و دو رستوران هم در آمریکا با نام رالف لورن مشغول به کار هستند.

موچیا پرادا (Miuccia Prada)

Miuccia Prada

ثروت برآورد شده: ۵ بیلیون یورو

شاید شما هم برند پرادا را با نام فیلم معروف «شیطان پرادا می‌پوشد» به یاد می‌آورید، شاید هم از طرفداران پر و پا قرص این برند لوکس هستید. تاریخچه افتتاح این برند به سال ۱۹۱۳ در ایتالیا برمی‌گردد. ماریو پرادا و برادرش فراتلی، تاسیس کنندگان اولیه این برند بودند. محصولات پرادا به دلیل زیبایی و لوکس بودن، خیلی زود توانستند بین اقشار مرفه ایتالیا و حتی خانواده سلطنتی این کشور، جای خود را پیدا کنند. پس از فوت ماریو، دختر او لویزا مدیریت این برند را بر عهده گرفت و پس از او هم دخترش موچیا به عنوان مدیر و راهبر پرادا شد. موچیا به عنوان یکی از خلاق‌ترین مدیران و طراحان لباس در دنیا شناخته می‌شود و بسیاری رمز موفقیت او را همین موضوع می‌دانند.

تام فورد (Tom Ford)

Tom Ford

ثروت برآورد شده: ۲ بیلیون یورو

تام فورد، در سال ۱۹۹۰ به عنوان مدیر خلاقیت برند گوچی کار خود را آغاز کرد. با تصمیمات فورد، گوچی توانست از ورشکستگی نجات پیدا کرده و تبدیل به یک برند سودده شود. تام فورد به عنوان طراح با برند ایو سن لورن هم همکاری داشته است. سرانجام در سال ۲۰۰۴، فورد از گوچی جدا شد و برند شخصی‌اش را راه‌اندازی کرد. در حال حاضر محصولات مختلف برند تام فورد از جمله انواع لباس، عطر و… طرفداران زیادی در سراسر جهان دارند.

دولچه و گابانا (Demenico Dolce & Stefano Gabanna)

Demenico Dolce & Stefano Gabanna

ثروت برآورد شده: ۱٫۹ بیلیون یورو

برند دولچه و گابانا یا دی اند جی، در سال ۱۹۸۵ تاسیس شد. این برند هم مانند بسیاری دیگر از برندهای فشن، در ایتالیا متولد شده است. استفاده از پارچه‌های خاص و متفاوت و طراحی لباس برای مدونا، از جمله مهم‌ترین دلایل موفقیت این برند هستند.

والنتینو گروانی (Velntino Garavani)

Velntino Garavani

ثروت برآورد شده: ۱٫۳۳ بیلیون یورو

برند ولنتینو هم از جمله برندهای لوکس و گران قیمتی است که افراد زیادی ترجیح می‌دهند از محصولات آن استفاده کنند. والنتینو بیشتر از ۴۵ سال است که به عنوان یک طراح مد موفق مشغول به فعالیت است و برند او هم توانسته نظر بسیاری از افراد را در سراسر جهان به خود جلب کند.

مایکل کورس (Michael Kors)

Michael Kors

ثروت برآورد شده: ۵۴۰ میلیون یورو

کارل اندرسون جونیور که برند خود را با نام مایکل کورس راه اندازی کرده است، از سن ۱۰ سالگی و با کمک مادرش که به عنوان مدل فعالیت می‌کرد، وارد این حوزه شد. این طراح مد آمریکایی، در سال ۲۰۱۳ به عنوان یکی از ۱۰۰ فرد تاثیرگذار در جهان شناخته شد.

روبرتو کاوالی (Roberto Cavali)

Roberto Cavali

ثروت براورد شده: ۴۵۰ میلیون یورو

شاید شما هم محصولات برند روبرتو کاوالی را بر تن سلبریتی‌های شیک پوشی مثل بریژیت باردو و سوفیا لورن دیده باشید. این طراح لباس ایتالیایی، در سال ۱۹۹۰ توانست خود را به عنوان یک طراح معروف به جهان معرفی کند و در حال حاضر محصولات متنوع این برند در سراسر جهان به فروش می‌رسند.

تامی هیلفیگر (Tommy Hilfiger)

Tommy Hilfiger

ثروت برآورد شده: ۴۰۰ میلیون یورو

تامی هیلفیگر یک طراح خاص و مشهور امریکایی است که در سال ۱۹۸۴ برای اولین بار برند خود را به ثبت رساند. محصولات برند تامی، از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند و به همین دلیل طرفداران زیادی هم در جهان دارند. نکته قابل توجه این است که برند تامی هیلفیگر، اسپانسر رسمی بریتنی اسپرز هم بوده است.

آئرین لودر (Aerin Lauder)

Aerin Lauder

ثروت براورد شده: ۱٫۱۵ بیلیون یورو

کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که برند استی لودر را نشناسد. آئرین لودر، وارث این برند، علاوه بر مدیریت برند خانوادگی خود توانسته به عنوان یک طراح حرفه‌ای هم خود را به دیگران بشناساند.

رنزو روسو (Renzo Rosso)

Renzo Rosso

ثروت براورد شده: ۲٫۷ بیلیون یورو

شاید رنزو روسو را نشناسید، اما حتما نام برند شلوار جین دیزل به گوشتان خورده است. روسو یک طراح لباس ایتالیایی است که با طراحی و تولید شلوارهای جین در دهه ۱۹۷۰ به موفقیت چشم‌گیری رسید.

توری برچ (Tory Burch)

Tory Burch

ثروت برآورد شده: ۰٫۹ بیلیون یورو

توری برچ، طراح لباس و مالک برند توری برچ است که ثروت چشم‌گیری را از این طریق کسب کرده است. او بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه هنر در پنسیلوانیا، به نیویورک سفر کرد و به عنوان طراح با برندهایی مانند ورا وانگ و رالف لورن همکاری کرد. سپس در سال ۲۰۰۴ برند شخصی خود را افتتاح کرد که به سرعت به موفقیت رسید. توری برچ در سال ۲۰۱۴ توسط فوربز، به عنوان هفتاد و نهمین زن قدرتمند جهان انتخاب شد.

سارا بلیکلی (Sara Blakeley)

Sara Blakeley

ثروت برآورد شده: ۰٫۹ بیلیون یورو

سارا بلیکلی در سن ۲۹ سالگی موفق شد جوراب شلواری‌هایی با الگویی جدید تولید کند که به سرعت با استقبال سایر افراد روبرو شد. بعد از این موفقیت او توانست برند جوراب شلواری خود را با نام spanx تاسیس کند و در زمانی کوتاه، به یکی از ثروتمندترین و موفق‎ترین طراحان لباس تبدیل شود.

پیر کاردین (Pierre Cardin)

Pierre Cardin

ثروت برآورد شده: ۷۱۰ میلیون یورو

پیر کاردین یک طراح مد فرانسوی- ایتالیایی است که در سن ۱۷ سالگی به پاریس رفت و به عنوان خیاط به کار مشغول شد. او بیشتر برای طراحی لباس فیلم‌ها و جوایز فراوانی که برده است شناخته می‌شود. پیر کاردین در سال ۲۰۲۰ و در ۹۸ سالگی از دنیا رفت.

کلوین کلاین (Calvin Klein)

Calvin Klein

ثروت برآورد شده: ۶۲۰ میلیون یورو

کلوین کلاین در سال ۱۹۴۲ در آمریکا متولد شد و توانست برند خود را در اواخر دهه ۱۹۶۰ میلادی افتتاح کند. محصولات این برند دارای سبک کلاسیک و مینیمال هستند و به همین دلیل برای افراد مختلف جذابیت زیادی دارند.

سخن پایانی

در این مطلب به سراغ ۱۵ طراح لباس ثروتمند دنیا رفتیم و با سبک کار آنها و داستان موفقیتشان بیشتر آشنا شدیم. اگر از علاقه مندان به مد و فشن هستید، احتمالا از آشنایی با مسیری که افراد مشهور این حوزه طی کرده‌اند لذت برده‌اید. اگر هم از دنبال کنندگان حرفه‌ای اتفاقات مد و فشن نیستید، حتما با دیدن اعداد و ارقامی که در این صنعت رد و بدل می‌‎شود، شگفت‌زده شده‌اید!

در هر صورت، مطالعه این مطلب به شما کمک می‌کند که با افراد تاثیرگذار در صنعت مد و پوشاک بیشتر آشنا شوید و بتوانید با نگاهی دقیق‌تر و موشکافانه‌تر این صنعت را بررسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *