مدل بلوز لمه و شومیز جدید مجلسی

آیا با انواع و اقسام بلوز زنانه آشنا هستید؟ بلوز لمه و شومیز مجلسی از آن دسته لباس‌هایی است که هر خانمی باید یکی از آنها را در کمد داشته باشد؛ اما چرا این نوع بلوز زنانه از چنین جذابیتی برخوردار است؟ در این مطلب شما را با همۀ چیزهایی که باید درمورد این مدل بلوز لمه بدانید، آشنا خواهد کرد. پس با ما همراه باشید.

مدل بلوز لمه و شومیز جدید مجلسی

شومیز لمه و خواستگاه یک اسم جذاب!

شومیز خواستگاهی اروپایی دارد و به زبان فرانسوی به بلوز گفته می‌شود؛ اما این مدل بلوز، امروزه در کشورمان تغییرات زیادی پیدا کرده و به نوع خاصی از لباس زنانه گفته می‌شود. هر یک از اجزای این ترکیب به خودی خود می‌تواند جالب و جذاب باشد. برای مثال، شومیز با طرح‌ها و مدل‌های متفاوت می‌تواند هر خانمی را به خود جذب کند دست‌کم یکی دو دست از آن را داشته باشد. در مقابل، لمه نیز نوعی پاچۀ زیبا و خیره‌کننده است که نه‌تنها چشم‌ها را به خود خیره می‌کند، بلکه نرم و راحت هم هست تا شما در میهمانی‌ها هم زیبا و بی‌نظیر به نظر برسید و هم راحت باشید تا شبی خاطره‌انگیز را پشت سر بگذارید.

نگاهی به جنس خاص بلوز لمه

همان‌طور که ذکر کردیم، یکی از ویژگی‌های بلوز لمه و شومیز مجلسی جدید، جنس خاص و فوق‌العاده پارچۀ آن است. تا جایی که معمولاً با استفاده از این نوع پارچه، کمتر نیازی به طرح‌های خاص برای پیراهن یا دوخته‌ای متفاوت احساس می‌شود؛ اما لمه چیست و چطور می‌تواند به‌تنهایی، چنین زیبایی منحصربه‌فردی را برای پیراهن زنانه ایجاد کند. این مدل بلوز لمه از پارچه‌ای با بافت ریز دوخته می‌شود که سطح آن دانه‌دانه است و برجستگی‌هایی دارد. در زبان فرانسوی هم لمه به معنای آراستن چیزی با طلا یا نقره است که با آنچه در تهیه این نوع لباس زنانه مورد استفاده قرار می‌گیرد، هم‌خوانی دارد. لمه، پارچه‌ای با طرح‌ها و رنگ‌های زیبا و متنوع بوده که همین نکته باعث می‌شود تا گزینه مناسبی برای دوخت انواع لباس شب باشد و بلوز لمه هم از این قاعده مستثنی نیست.

یکی از نکات جالب درمورد پارچه لمه این است که می‌توانید بنا به سلیقه، مناسبت و استایل خود انواع مختلف آن را تهیه نمایید. درواقع، لمه از چنان تنوعی برخوردار است که می‌توانید از آن لباس‌های متنوعی را داشته باشید؛ از شومیز گرفته تا لباس شب!

پارچه‌های شومیز معروف، کم نیستند. برای مثال، پاچه لمه نگین‌دار، پارچه‌هایی هستند که روی آن‌ها سنگ و نگین کار شده است و به همین دلیل نسبت به دیگر پارچه‌های شومیز، بافت براق‌تری دارد؛ اما جذاب‌ترین نوع پارچه برای بلوز لمه، پارچه لمه مجلسی باشد که از دیگر پارچه‌های مشابه براق‌تر است و جلوۀ زیباتری هم به لباس شما می‌دهد.

بلوز لمه پولکی

بلوز لمه با طرح‌ها و رنگ‌های مختلف و متنوع، همه را راضی نگه می‌دارد اما ممکن است با خودتان فکر کنید که چطور چنین چیزی امکان دارد؟ حتی تصور این‌که لباسی بتواند برای یک استایل شیک زنانه یا یک تیپ اسپرت دخترانه مناسب باشد هم کمی سخت است اما غیرممکن نیست!

بلوز لمه و شومیز مجلسی، با طرح‌ها و رنگ‌های شاد می‌تواند برای انواع استایل های شاد، راحت و اسپورت مناسب باشد؛ در مقابل، استفاده از رنگ‌های تیره مثل خاکستری، قهوه‌ای، سیاه یا حتی رنگ‌هایی مانند کرم و انواع تنالیته های خاکستری می‌تواند یک استایل رسمی و خانمانه را ایجاد کند؛ بنابراین، طراح‌های زیبا و متنوع شومیز در ترکیب با جنس پر نقش و نگار پارچه لمه، توانسته دنیایی از طرح و شکل را به وجود بیاورد. بخصوص که نوعی از این پارچه (به دلیل نوع بافت شنی آن) زمانی که به رنگ اُکر باشد، پارچه لمه شنی نامیده می‌شود. انتخاب شومیز لمه ای به این رنگ می‌تواند علاوه بر زیبایی فوق‌العاده‌اش می‌تواند کاری کند که در جمع چون یک ستاره بدرخشید!

بلوز لمه و مدل های متنوع!

این‌که بلوز لمه فرم خاصی ندارد، می‌تواند عجیب باشد اما درعین‌حال به این معناست که دست شما برای انتخاب بهترین و جذاب‌ترین فرم کاملا باز است تا آنچه بیشترین تناسب را با ظاهر و سلیقه شما دارد، تهیه نمایید. در تهیه این مدل بلوز ها ممکن است از تور، حریر یا موارد دیگر استفاده شود اما همۀ آن‌ها چند ویژگی مشترک دارند؛ معمولاً قد آن‌ها تا ۸۰ سانتی‌متر است و آستین‌دار هستند. ممکن است دکمه‌دار یا بدون دکمه باشند اما عموما یقه‌های بازی ندارند. از آن جا هم که برای سایزهای بزرگ قواره‌های مناسبی دارند، شومیزهای لمه انتخاب خوبی برای خانم‌هایی هستند که می‌خواهند باوجود اضافه‌وزن در میهمانی‌ها ظاهر زیبایی داشته باشند. البته این‌که چه سایزی داشته باشید، چندان اهمیتی ندارد؛ چراکه لاغر باشید یا نه، این مدل پیراهن زنانه می‌تواند به قامت شما کاملا برازنده باشد.

چگونه بلوز لمه را بشوریم؟

یکی از نکته‌هایی که باید درمورد نگهداری لباس‌ها با پارچه لمه به خاطر داشته باشید این است که به شست و شوی آن‌ها توجه داشته باشید. اگر برای دفعۀ اول آن را می‌شویید، انتظار داشته باشید با اکلیل‌ها و نخ‌های براق زیادی مواجه شوید که از آن جداشده است؛ اما خبر خوب این است که این موضوع دوباره تکرار نمی‌شود. نکته دیگر این‌که مواظب باشید از مواد شویندۀ قوی برای شست و شوی آن‌ها استفاده نکنید. چراکه این مدل بلوز لمه، بسیار حساس بوده و ممکن است به‌راحتی آسیب ببیند. درواقع بهتر است برای شست و شوی آن‌ها کمی هزینه کنید و لباس‌هایی را که از پارچه لمه تولیدشده‌اند، به خشکشویی بسپارید.

در این مطلب، به معرفی این مدل بلوز زنانه یعنی بلوز لمه پرداختیم و علاوه بر این‌که از تاریخچه و انواع آن گفتیم، توضیح دادیم که چطور می‌توانید آن‌ها را بشویید. شومیزها بین خانم‌های ایرانی، طرفداران زیادی دارند و لازم است تا شما هم حتما یکی از انواع آن را در کمد داشته باشید. اگر هم قصد دارید تا به یکی از دوستان یا آشنایانتان هدیه‌ای بدهید، این نوع بلوز می‌تواند یکی از گزینه‌های ایده‌آل باشد. پس، از این به بعد بیشتر به بلوز ها و شومیزها توجه کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *