اصول ست کردن شال و روسری با مانتو

در ابتدا باید به این نکته توجه داشت که مدل مانتو قبل از رنگ آن حائز اهمیت است. به عنوان مثال  مانتویی با طرح کلاسیک  نباید با شال های سنتی از جنس الیاف طبیعی ست شود. و یا مانتوهای سنتی و گشاد را با روسری های کوچیک ابریشمی نباید بپوشید. بعد از هماهنگی و ایجاد یک هارمونی مناسب از جهت استایل و تیپ  بین انتخاب شال یا روسری و مانتو حالا نوبت هماهنگی رنگی بین آن ها میرسد.

سوالی که برای اغلب خانم هایی که به شیک پوشی خود اهمیت می دهند پیش می آید که چه رنگ روسری به مانتو و استایل و تیپ ما می آید؟

خانم های برای ست کردن مانتو وشال بیشتر وقت ها با مشکل روبرو هستند و اصلا اصول حرفه ای ست کردن رنگ ها و طرح ها را نمی دانند. شاید زیبا ترین لباس را پوشیده باشند اما وقتی با شال یا روسری درسیت ست نشود تیپ جالبی نخواهید داشت.

رنگ های زیادی وجود دارد که با ترکیب آن ها کنار هم می توانیم ست های زیبایی را به وجود آوریم علاوه بر سلیقه شخصی، چرخه ی رنگ با روش های متفاوت به ما کمک می کند که رنگ ها را با اصول رنگ شناسی در کنار هم استفاده کنیم.

مانتو رنگ سفید استایل و تیپ

روسری و یا شال مشکی و تیره را تا آنجا که میتوانید با مانتو سفید ست نکنید. برای ست کردن با آن می توانید از شال یا روسری آبی فیروزه ای ، سورمه ای، قرمز ، آلبالویی، سبز و…استفاده کنید و یا شال و روسری هایی که ترکیب رنگی سفیددر آن ها وجود داشته باشند نیز ترکیب جالب و خوبی بوجود می آورند

بیشتر بخوانید : با اصول ست کردن رنگ ها بیشتر آشنا شوید.

مانتو رنگ سبز

رنگ مکمل سبز رنگ قرمز است. شال و روسری های رنگ قرمز ترکیب زیبایی را بامانتوهای رنگ سبز میدهند. همچنین رنگ زرد و یا ترکیب زرد _ سبز و یا زرد _ قرمز در کنار مانتو سبز هارمونی زیبایی بوجود می آورد.

مانتو رنگ صورتی

مانتو صورتی با شال و یا روسری طوسی ترکیب زیبایی را میسازد.استایل و تیپ

مانتو بنفش استایل و تیپ

شال و روسری رنگ سرخابی  و یا صورتی با مانتو بنفش ست قشنگی ایجاد میکند. روسری و شال با ترکیب رنگی بنفش _ سرخابی و یا صورتی _ بنفش ترکیب جالبی ایجاد می کند.

مانتو قرمز

رنگ سبز و قرمز مکمل همدیگر هستند. در نتیجه ترکیب رنگی که برای ست کردن با مانتو سبز با مانتو قرمز نیز می توان استفاده کرد.

رنگ آبی

رنگ مکمل آبی، نارنجی است. با مانتو رنگ آبی، شال و روسری نارنجی و یا زرد زیبا تر می شود.ترکیب نارنجی _ آبی  و یا زرد  _ آبی در کنار مانتوی آبی ترکیب خاصی می دهند.

مانتو رنگ مشکی

دراغلب کمد لباس خانم ها، مانتو رنگ مشکی یافت می شود. برای ست کردن شال با مانتو مشکی نباید از رنگ های تیره مثل مشکی، قهوه ای، سورمه ای و …. استفاده کرد. مانتو رنگ مشکی را می توان با شال و روسری های رنگ قرمز و زرشکی و لیمویی و آبی و… ست کرد. بیشتر رنگ های شاد برای ست کردن با مانتو مشکی مناسب تر است.


معرفی مدل مانتو مناسب برای خانم های کوتاه قد

رنگ های مشابه

بهتر است به ست کردن رنگ های مشابه بپردازید و شال و روسری را با لباس رنگ های مشابه ست کنیم. مثلا مانتو آبی تیره را با شال آبی روشن و شلوار جین آبی تیره ست کنید و بهتر است برای این که یک رنگ گرم به این همه رنگ سرد اضافه شود یک کیف قرمز استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *