راهنمای جامع ۲۳ مدل از انواع کفش پاشنه بلند

دنیای مد، جهان عجیبی است. چیزی که برای مدت‌ها از محبوبیت زیادی برخوردار بوده، به سادگی می‌تواند طی چند سال به حاشیه رانده شود و این همان اتفاقی بوده که از سال ۲۰۱۹ برای مدل‌های مختلف کفش پاشنه بلند افتاده است. با این حال، این نوع از کفش زنانه هیچ‌وقت به طور کامل حذف نشد و حالا در سال ۲۰۲۱ دوباره کفش های مجلسی پاشنه دار روی سکوهای مد و بر پای مدل‌ها ظاهر شده‌اند. در این مطلب شما را با انواع کفش پاشنه بلند آشنا خواهیم کرد؛ پس حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

پوشیدن کفش های پاشنه دار توسط خانم‌ها برای سالهای سال رایج بوده است. آن‌ها زیبایی خانم‌ها را دوچندان می‌کنند و علاوه بر این که قد آن‌ها را بلندتر نشان می‌دهند، اعتماد به نفس آن‌ها را نیز افزایش می‌دهند. با وجود این، ناگهان و طی یکی دو سال این کفش‌های همیشه محبوب به حاشیه رانده شدند و این موضوع هم دلایل مختلفی داشت که از بین آن‌ها شاید شیوع پاندمی کرونا از همه مهم‌تر بود. اگر هم برایتان عجیب است که چطور کویید ۱۹ حتی روی کفش های پاشنه بلند هم تاثیر داشته، باید بگوییم که همه‌‌چیز به راحتی افراد باز می‌گردد. بعد از اینکه پاندمی کرونا در جهان شایع شد، افراد بیشتر در خانه مشغول به کار بودند و از طرف دیگر، مهمانی‌ها و جشن‌ها نیز لغو شده بود تا دیگر دلیلی برای پوشیدن کفش‌ های پاشنه دار وجود نداشته باشد. اما حالا که تست واکسن‌ها موفقیت‌‌آمیز بوده و همه‌چیز در حال بهبود است، کفش‌های پاشنه بلند نیز خیز تازه‌ای برای بازگشت روی سکوهای مد برداشته‌اند.

اشنایی با کفش های پاشنه بلند

کفش های پاشنه بلند (High Heels) از صفر تا صد!

اصولا به هر کفشی که بیشتر از سه و نیم سانتی‌متر پاشنه داشته باشد، کفش پاشنه بلند می‌گویند. این کفش‌ها مدل‌های مختلفی دارند و همانطور که به احتمال زیاد دیده‌اید، کمتر خانمی برای رفتن مهمانی به کفش پاشنه‌ سه‌سانتی قانع می‌شود و البته آنقدر هم تنوع در این زمینه زیاد است که هیچ مجبور نیستید سقفی را در این زمینه رعایت کنید. کفش‎‌های پاشنه‌دار هرکدام شکل و تعریفی دارند؛ بنابراین، خوب است که با اسامی این کفش‌ها آشنا باشید و کاربرد آن‌ها را بدانید.

۱ – کفش‌های پاشنه بلند مدل Kitten Heels

این مدل از انواع پاشنه کفش، تلفیقی از مد و راحتی است. زمانی که در یک ملاقات کاری یا مهمانی نیازی به پاشنه های بلند و اضافی ندارید، Kitten Heels یک انتخاب ایده آل خواهد بود. کیتن هیلز، پاشنه‌های کوتاهی را نمایندگی می‌کند هرچه از کف پا به سمت زمین حرکت می‌کنند، باریک‌تر می‌شوند. این نوع کفش که بیشتر مناسب استایل کلاسیک و حتی پرپی هستند، پاشنه‌های کوتاهی دارند که حدودا به سه سانتی‌متر می‌رسد.

۲ – کفش‌های مدل پامپ Pumps

انواع کفش پاشنه بلند : مدل پامپ Pumps

پامپ به عنوان کفش ساده‌ی پاشنه بلند شناخته می‌شود. این مدل از انواع کفش رسمی زنانه معمولا نوکی کوتاه دارند و ارتفاع آن‌ها به ۸ سانتی متر نیز می‌رسد. بنابراین، اگر قرار باشد کفش های پاشنه دار را معرفی کنیم، بهترین گزینه‌ای که اول باید به سراغ آن رفت بدون شک، کفش‌های پامپ هستند که ما آن‌ها را جزیی از انواع کفش های پاشنه بلند مجلسی می‌شناسیم‌. با این وجود که این نوع کفش پاشنه دارند اما در مقایسه با دیگر کفش‌های پاشنه دار از راحتی بیشتری برخوردارند و می‌توان آن‌ها را بیرون از میهمانی‌ها و در محل کار یا ایونت‌های مختلف هم به پا کرد.

۳ – کفش‌های پاشنه بلند مدل Stilettos

انواع کفش‌های پاشنه بلند : مدل Stilettos

بلندترین پاشنه متعلق به این کفش است. Stilettosها ممکن است گاهی ارتفاعی تا ۲۰ سانتی متر نیز داشته باشند. اگرچه چنین ارتفاعی ممکن است مشکلات جسمی زیادی ایجاد کند، اما هنر راه رفتن با آن‌ها قابل‌ستایش است !
نکته : در بسیاری از این مدل کفش‌ها بخشی از ارتفاع، متعلق به یک زیره‌ی بلند است.

کفش های پاشنه دار استیلتوس، می‌توانند بسیار متنوع باشند و از دو و نیم سانتی‌متر تا ۲۵ سانتی‌متر را در بر بگیرند. در این نوع کفش‌ها، در قسمت پاشنه پا به سمت بالا یک حالت مخروطی ایجاد می‌شود و در جلوی کفش هم یک زاویه تیز ایجاد می‌کند.

۴ – کفش‌های پاشنه بلند با بند دور مچ Ankle Strap Heel

انواع کفش‌های پاشنه بلند : مدل بند دور مچ Ankle Strap Heel

ارتفاع این کفش‌ها می‌تواند متغییر باشد اما مشخصه‌ی اصلی آن‌ها بندی است که به دور مچ می‌پیچد. این بند راه رفتن با پاشنه‌های بلند را امن‌تر و آسان‌تر می‌کند.

۵ – کفش پاشنه یکسره Wedge Heels

انواع کفش‌های پاشنه بلند : مدل پاشنه یکسره Wedge Heels

در کفش‌های پاشنه یکسره، پاشنه از انتها تا نوک کفش کشیده شده و قطع نمی‌شود. این کفش‌ها می‌توانند جلوبسته یا به شکل صندل باشند.

۶ – کفش پاشنه مخروطی Cone Heels

انواع کفش‌های پاشنه بلند : مدل پاشنه مخروطی Cone Heels

همان‌طور که از نامش پیداست، یک مخروط، مانند قیف بستنی را تصور کنید. این مدل پاشنه در محل اتصال خود به کفش پهن‌تر و در محلی که به زمین می‌رسد، باریک‌تر است.

۷ – کفش پشت بندی Sling Back Heels

انواع کفش‌های پاشنه بلند : مدل پشت بندی Sling Back Heels

این مدل از کفش‌های پاشنه بلند، بندی دارند که به دور پاشنه می‌پیچد. این بند علاوه بر اینکه جلوه‌ای شیک‌تر به کفش‌تان می‌بخشد، در حرکت، پایدار‌تر و کاربردی‌تر است.

۸ – کفش لژ دار Platform Heels

انواع کفش‌های پاشنه بلند : مدل لژ دار Platform Heels

در این مدل از کفش‌های پاشنه بلند، ضخامت کف کفش در قسمت پنجه و نوک پا بیش‌تر است. بسیاری از مردم در کفش لژدار احساس راحتی بیش‌تری می‌کنند. دلیل این امر به کم بودن تفاوت ارتفاع پاشنه و پنجه‌ی پا در این مدل کفش برمی‌گردد.

۹ – صندل‌های پاشنه بلند High Heel Sandals

انواع کفش‌های پاشنه بلند : مدل صندل پاشنه بلند

با تنوع در ارتفاع، یک صندل پاشنه بلند کفش است که می‌تواند هرکدام از انواع پاشنه‌های نام برده شده را داشته‌باشد اما با رویه‌ی صندل!

۱۰ – کفش‌های پاشنه بلند جلوباز Peep Toe Heels

انواع کفش‌های پاشنه بلند : مدل جلو باز

این مدل کفش پاشنه بلند، ناخن خوش رنگ شصت پایتان را صرفا جهت طنازی بیش‌تر نشان خواهد داد. کفش‌های جلوباز می‌توانند در ارتفاع و مدل پاشنه متنوع باشند.

۱۱ – پاشنه‌های چوب پنبه‌ای Cork High Heels

کفش پاشنه بلند مدل چوب پنبه‌ای Cork High Heels

این نام به جنس استفاده شده در ساختار این پاشنه‌ها بر‌می‌گردد که منعطف‌تر هستند. پاشنه‌های چوب پنبه‌ای می‌توانند در مدل و ارتفاع متنوع باشند.

۱۲ – بوت پاشنه بلند High Heeled Boots

بوت پاشنه بلند

در زمستان، درختان به رنگ‌های خنثی مانند قهوه‌ای جلوه‌گر شده و بلند‌تر به نظر می‌رسند. در این فصل، پوشیدن بوت‌های پاشنه بلند می‌تواند هارمونی جالبی را با طبیعت ایجاد کند.

۱۳ – نیم‌بوت پاشنه بلند Ankle Booties

نیم بوت پاشنه بلند High Heeled Boots

نیم‌بوت‌های پاشنه بلند در سال‌های اخیر مجددا بازگشته‌اند. این مدل از انواع کفش پاشنه بلند زنانه برای تکمیل یک استایل بهاره یا پاییزه ایده‌آل به نظر می‌رسند.

۱۴ – کفش پاشنه قرقره‌ای Spool Heel

کفش پاشنه قرقره ای

اگر یک قرقره را تصور کنید، متوجه ایده‌ی نام گذاری این پاشنه خواهید شد. این پاشنه در دو انتها ضخامت بیشتری داشته و در وسط باریک‌تر است.

۱۵ – کفش‌های پاشنه بلند مدل Mules

کفش پاشنه بلند مولز

نوعی کفش پاشنه‌دار با رویه‌ای کشیده ( حدودا دو سوم پا ) در قسمت پنجه است که و پشتی باز دارد. این مدل کفش پاشنه بلند می‌تواند در قسمت جلو باز یا بسته باشد.

۱۶ – کفش رقص Ballroom Dance Shoes

کفش بالروم دنس

کفشی با میانه‌ی باز و پشت بسته که بندی دور مچ دارد. پاشنه در این مدل کفش به اندازی کم ارتفاع است که حرکات رقص را راحت‌تر کند و به اندازه ای بلند است که ظاهری کشیده‌تر به رقصنده ببخشد.

۱۷ – کفش‌های مدل Coreset Heels

مدل کفش کرستی

این مدل از کفش‌های پاشنه بلند، بسیار شبیه به مدل‌های Mules و نیم‌بوت‌ها هستند. تفاوت کفش‌های Coreset در رویه‌ی دو بخشی آن‌هاست که مانند لباس‌های زیر قدیمی با بند‌های زیادی به هم وصل می‌شوند.

۱۸ – کفش پاشنه فرانسوی / لوئیس French Heels

مدل کفش پاشنه فرانسوی

پاشنه‌ی این کفش‌ها بسیار شبیه به پاشنه‌های قرقره‌ای است. ارتفاع پاشنه‌های فرانسوی کمتر بوده و انحنای بیش‌تری دارند.

۱۹ – آکسفورد پاشنه بلند Oxford Heels

آکسفورد پاشنه دار

آکسفورد اولیه، کفشی با ظاهر آکادمیک و پاشنه‌ای تخت است. اما در سال‌های اخیر شاهد آکسوفوردهایی با پاشنه‌های متنوعِ بلند هستیم.

۲۰ – کفش‌های پاشنه بلند Chunky Heels

کفش چانکی

پاشنه چانکی یک اصطلاح عمومی برای هر نوع پاشنه‌ای است که پهن‌تر و مربع شکل باشد. ثبات بیش‌تری که کفش‌های پاشنه چانکی نسبت به پاشنه‌های باریک‌تر فراهم می‌کنند، راه رفتن با آن‌ها را راحت‌تر کرده‌است.

۲۱ – کفش پاشنه کاما Comma Heels

مدل کفش پاشنه کاما

یک کاما را تصور کنید. بله، دقیقا درباره‌ی پاشنه‌ای شبیه یک ویرگول صحبت می‌کنیم. در پاشنه‌های کاما، انحنای این ویرگول می‌تواند به بیرون یا داخل باشد.

۲۲ – کفش‌های مدل Espadrille Heels

کفش پاشنه بلند مدل اسپادریل  مدل Espadrille Heels

این کفش‌ها با مدل‌های متنوع پاشنه، تقریبا در دنیای مد جدید هستند. کفش‌های پاشنه بلند Espadrille دارای رویه‌ی پارچه‌ای و زیره‌ای از جنس رشته‌های بافته‌شده هستند. این کفش‌ها توسط کمپانی Toms به دنیا معرفی شده اند.

۲۳ – کفش‌های پاشنه فانتزی Fantasy Heels

کفش پاشنه فانتزی

این دسته‌بندی جایی است برای تمامی طراحی‌های غیر متعارف! اگر چه دقیقا مشخص نیست که چند درصد از این کفش‌ها خریده و پوشیده می‌شوند، اما آن‌ها وجود دارند.

۲۴- کفش های پاشنه میخی، ترند جذاب سال ۲۰۲۱

کفش پاشنه بلند

این مدل کفش ها که به اسلیم هیل (slim heel) معروفند، زیبایی بی حد و حصری دارند که باعث می‌شود تا هر چقدر هم که ارتفاع داشته باشند، وجاهت خود را به رخ هر ببیندۀ خوش‌ذوقی بکشند. این نوع کفش‌ها برای ایونت‌ها و مهمانی‌های رسمی مناسبند اما اگر به این فکر هستید که در مهمانی زیاد راه بروید، بهتر است این نوع کفش را کلا فاکتور بگیرید!

در این مطلب، به معرفی انواع کفش پاشنه بلند زنانه پرداختیم. بسیاری از خانم‌ها دست کم چند نوع از این کفش‌ها را در کمد خود دارند اما کفش محبوب شما در میان آن‌ها کدام است؟ برایمان بنویسید.

منبع : Types Of Heels – The Ultimate Guide

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *