با یقه اسکی چی بپوشیم؟

همانند بیشتر لباس هایی که یک روز وارد دنیای مد و فشن شدند، بافت های یقه اسکی هم بر آمده از دل جامعه کارگری به این عرصه وارد شدند. قرن نوزدهم برای اولین بار بافت هایی با طرح یقه اسکی امروزی مورد توجه قشر کارگری آمریکا قرار گرفت. بافت هایی که به دلیل میزان گرما و محافظت از سرمایی که داشت، توانست تا به خوبی در میان کارگران آن روزهای جوامع صنعتی طرفدار پیدا کند، اما نتوانست باب میل سایر افراد جامعه قرار گیرد. سال ۱۹۴۰ بود که این بافت ها کم کم می‌رفت تا در قعر کمد لباس کارگران به دست فراموشی سپرده شود.

آدری هپبورن در نقش ناجی

سال ها پس از آنکه بافت های یقه اسکی می‌رفت تا به دست فراموشی سپرده شود، نوبت به آدری هپبورن بازیگر، مدل و بشردوست بریتانیایی رسید تا در فیلم Funny Face یک بار دیگر جذابیت این بافت را به همگان یادآوری کند. بهترین پوشاک یا معمولی ترین البسه را کافیست در یک فیلم یا کنسرت، بازیگر یا خواننده ای به تن داشته باشد تا بر جذابیت های آن لباس تاکید شود. کاری که آدری هپبورن با این بافت کرد و آن را تبدیل به ترند دنیای مد آن روزگار بدل کرد. ترندی که تا امروز همچنان ادامه دارد.

لباس یقه اسکی

اولین انتخاب، بهترین انتخاب

احتمالا استفاده از شال گردن برای همه راحت نباشد، بعلاوه آن که ست کردن آن نیز خود مبحث جداگانه ای است. این در حالی است که بافت های یقه اسکی می‌تواند شما را به راحتی آن چه که تصور می‌کنید از سایرین متمایز کند. شاید برای خیلی از آقایان اینکه در فصل زمستان لباس های خود را به صورت لایه ای به تن کنند کمی زمان‌بر باشد. انتخاب پیراهن و پلیوری مناسب از آن کارهایی است که خیلی از آقایان را مجاب می‌کند تا زمان زیادی را صرف آن کنند. برای راحتی انتخاب، یقه اسکی یک راه میانبر است که می‌توانید از انتخاب های متعدد و متنوع پرهیز کنید و با یک یقه اسکی مناسب در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید.

بیشتر بخوانید : از اصول لایه لایه لباس پوشیدن چه می‌دانید؟

آقایان؛ یقه اسکی به همراه کت یا جلیقه

برای آقایانی که قصد دارند از استایل کژوال یا اسمارت کژوال استفاده کنند، یقه اسکی بی شک بهترین انتخابی است که می‌توانیم به آن ها پیشنهاد بدهیم. برای روزهای سرد پاییزی می‌توانید از یک شلوار کتان چینو به همراه بافتی یقه اسکی و کت بلیزر استفاده کنید. یا اگر به دورهمی دوستانه یا جمعی آشنا دعوت شده‌اید، می‌توانید جلیقه را جایگزین کت کنید.

لباس یقه اسکی

ژاکت همراهی همیشگی برای یقه اسکی

سوال اصلی که با این انتخاب مطرح می‌شود آن است که آیا پوشیدن دو لباس از یک جنس روی همدیگر درست است یا خیر؟ اگر آن دو لباس یقه اسکی و ژاکت باشد نه تنها انتخاب درستی است بلکه ما هم به شما چنین پیشنهادی را ارائه می‌دهیم که چنین ترکیبی را برای یک بار هم که شده امتحان کنید تا از جذابیت های آن مطلع شوید. البته اشاره به این نکته ضروری است که مانند هر انتخاب دیگری هماهنگی درست میان سایر اجزا بسیار مهم است. سعی کنید یقه اسکی خود را از بافت نازکتر و با ضخامت کمتر انتخاب کنید و ژاکت را از بافتی درشت و ضخیم. در انتخاب رنگ ها هم حسن توجه را به خرج دهید.

لباس یقه اسکی

مینیمال به سبک حوزه اسکاندیناوی

اگر مخاطب فیلم های دهه ۹۰ بریتانیا بوده باشید، قطعا چنین شمایل مینیمالی را در استایل شهروندان بریتانیا دیده‌اید. یقه اسکی به رنگ روشن ترجیحا کرم رنگ، شلواری پارچه ای و فیت و کفشی مردانه. این سبک تنها استایلی است که استفاده از اکسسوری نظیر کمربند در آن جایز نیست. این استایل مینیمال را می‌توانید برای محیط های کاری خود انتخاب کنید.

یقه اسکی با کت یا پیراهن جیر

این هم یکی از بهترین استایل های موجود است که می‌توانید با بافت یقه اسکی بپوشید. چه کت جیر را انتخاب کنید و چه پیراهن جیر را، هر دو از بهترین گزینه ها برای زیباتر دیده شدن شما در هر جمعی است. برای پوشش های رسمی و نیمه رسمی با بافت های یقه اسکی تنها کافیست از رنگ های متناسب و درستی استفاده کنید.
آقایان می‌توانند حتی در استایل رسمی خود هم از آن استفاده کنند. دراین نوشتار قصد داشتیم تا گوشه ای از نحوه ست کردن یقه اسکی را در استایل های متفاوت شرح دهیم.

لباس یقه اسکی

خانم ها یقه اسکی را چطور می‌توانند ست کنند؟

یقه اسکی برای خانم ها داستان دیگری است. آنها این امکان را دارند تا لباس های بیشتری را با بافت خود هماهنگ کنند. از پافر و جلیقه گرفته تا پالتو و انواع مخلف شلوار.

یقه اسکی و شلوار مام استایل

قطعا چنین استایلی می‌تواند شما را خوش پوش ترین فرد هر جمعی معرفی کند. بافت یقه اسکی به رنگ مشکی و شلوار مام استایل، البته با رعایت این نکته که بافت خود را داخل شلوار قرار دهید و تا حد امکان از کمربند هم استفاده نکنید.

لباس یقه اسکی

بیشتر بخوانید : استایل شخصی چیست؟ چطور استایل شخصی‌ مخصوص خودمان را داشته باشیم؟

یقه اسکی و شلوار اسکینی

یقه اسکی با شلوار جذبی مانند اسکینی اگر به رنگ تیره باشد، می‌تواند جذابیت شما را چند برابر کند. با این استایل تفاوتی نمی‌کند که شما لباس تان را درون شلوار بگذارید یا خیر زیرا که به هر دو دلیل زیبایی پوشش شما تثبیت شده است. می‌توانید این ترکیب جذاب را با بوت تکمیل کنید.

لباس یقه اسکی

یقه اسکی و شومیز

شومیز ها هم می‌توانند شما را هم در فصل بهار و تابستان فردی خوش پوش نشان دهند و هم در پاییز و زمستان، به این شرط که برای روزهای سرد سال از بافت یقه اسکی برای زیر شومیز خود استفاده کنید. اگر این استایل را با کت یقه انگلیسی هم همراه کنید، قطعا زیبایی استایل شما فراتر از حد تصور خواهد بود.

سخن پایانی

پوشش های زمستانی به خودی خود همیشه از جذاب ترین انواع پوشاک بوده‌اند، ما در این نوشتار سعی کرده‌ایم تا بخشی از تنوع طرح های بافتی نظیر یقه اسکی را برای شما شرح دهیم و روش های ست کردن آن با سایر لباس‌ها را هم برای آقایان و بانوان تعریف کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *