عینک مناسب صورت شما باید چه فرمی داشته باشد؟

عینک‌ ها انواع مختلفی را شامل میشوند و کاربردهای زیادی دارند. انتخاب یک عینک مناسب میتواند تا حدود زیادی در کمرنگ کردن عیوب صورت و زیبا جلوه دادن آن موثر باشد. فاکتورهای زیادی وجود دارند که در انتخاب عینک مناسب برای هر فرد تعیین کننده هستند و در این مطلب قصد داریم به مهم‌ترین آنها یعنی فرم صورت بپردازیم. با ما همراه باشید

شیکترین هینک های آفتابی را بشناسید.

صورت گرد

خطوط غالب این مدل صورت‌ها منحنی هستند، و به منظور تعدیل این خطوط بهتر است فرم‌هایی را انتخاب کنیم که به زاویه دار شدن صورت کمک میکنند. عینک‌های زاویه دار کمک میکنند صورت‌های گرد از حالت یکنواختی خارج شده و کشیده‌تر به نظر برسند. افرادی با صورت گرد میتوانند از عینک ها مستطیل، مربع و گربه‌ای شکل استفاده کنند. فراموش نکنید از انتخاب فرم‌هایی که میتوانند صورت را گردتر نشان دهند بپرهیزید.

صورت گرد

صورت مربعی

طول و عرض صورت‌های مربعی تقریبا به یک اندازه ست و پیشانی پهن، فک قوی و زاویه‌دار به نظر میرسد؛ برای به تعادل رساندن کلیت صورت بهتر است از فرم‌های گرد و یا منحنی کمک بگیریم و عینک‌ هایی با فریم مربعی یا مستطیلی را کنار بگذاریم. به این ترتیب عینک‌هایی که برای افرادی با صورت مربعی پیشنهاد میشوند فرم‌های بیضی، گرد و یا گربه‌ای هستند.

صورت مربعی

صورت مستطیلی

این سبک صورت از خطوط کشیده و بلند تشکیل شده است و عینک‌هایی که اندازه‌ی بزرگتری دارند میتوانند این کمبود عرض را به بهترین شکل جبران کنند. عینک‌های وینتیج گربه‌ای، گرد، بیضی و… همگی برای صورت‌های مستطیل شکل مناسب هستند. و البته لازم به ذکر است که این افراد هرگز نباید به سمت عینک‌ های مستطیلی، مربعی و کوچک بروند.

صورت مستطیلی

صورت بیضی

صورت‌ بیضی ایده‌ال ترین فرم یک صورت است و اکثر عینک‌ها با با این فرم همخوانی دارند. تنها باید توجه داشته باشید عینک‌های اورسایز ، همچنین فریم‌های گرد و بیضی تعادل و توازن صورت را بهم میریزد و توصیه نمیشود. بهتر است این دسته افراد عینک‌هایی را انتخاب کنند که از استخوان ابرو تا استخوان گونه را در بر میگیرد

صورت بیضی

صورت لوزی

چهره‌های لوزی و یا الماسی شکل چانه و پیشانی ظریف و گونه‌های برجسته و پهن دارند. این دسته افراد بهتر است از عینک‌های گرد، بیضی، گربه‌ای و پلیس استفاده کنند تا گونه‌ها تا حدود زیادی پوشانده شود و فرم صورت به تعادل برسد. عینک‌های زاویه دار مانند فریم‌های مربعی و یا مستطیلی که بزرگتر از صورت هستند برای این فرم صورت توصیه نمیشود.

صورت لوزی

صورت قلب

افرادی با صورت قلب شکل، پیشانی‌ و همچنین فک پهنی دارند که به شکل مخروطی تا چانه‌ای ظریف ادامه پیدا میکند.  برای برقرار کردن تعادل بهتر است از عینک بیضی و یا گرد که توجه را از پیشانی به سمت گونه‌ها میبرد و یا عینک‌های گربه‌ای شکل که به صورت زاویه میدهند استفاده شود. توجه داشته باشید استفاده از عینک‌های کائوچویی و مستطیل شکل به این فرم صورت توصیه نمیشود.

صورت قلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *