٩ نکته کلیدی در رابطه با لباس زمستانی که حتما باید بدانید

زمستان می‌تواند فرصتی برای به نمایش گذاشتن سلیقه و نبوغتان باشد و در عین حال می‌تواند چالشی دشوار برای انتخاب میان گرم ماندن و یا شیک بودن در میان انواع لباس زمستانی باشد. در طول زمستان شما به هیچ وجه نمی‌خواهید شبیه به یک پسر ۸ ساله باشید که مادرش او را غرق لباس کرده، از طرفی هم نمی‌توان سرما را نادیده گرفت. بهترین راه ایجاد یک هارمونی میان لباس‌های زمستانی است به طوری که لباس‌ها، هم ما را گرم نگه دارد و هم شیک و جذاب باشند.

به یاد داشته باشید که شیک پوشی در زمستان با زمان و مکانی که در آن حاضر می‌شویم ارتباط مستقیم دارد. مثلاً ست لباسی که صبح‌ها برای رفتن به محل کار می‌پوشید، با ستی که بعد از ظهرها برای یک پیاده روی عادی می‌پوشید، متفاوت است.  در این مقاله سعی می‌کنیم با در نظر گرفتن هوای اقلیمی کشورمان و یکسری متدهایی که دنیای مد به ما پیشنهاد داده، بهترین مدل‌ها و مناسب‌ترین روش‌ها برای شیک پوشی در زمستان را به شما ارائه دهیم.

چند نکته در رابطه با اصول ست کردن لباس چرم در زمستان

۱. چندین لایه لباس بپوشید

به جای استفاده از کمی لباس ضخیم، از چندین لایه لباس نازک و نحیف استفاده کنید. این کار دمای بدنتان را حفظ می‌کند و اگر هوا گرم‌تر شد می‌توانید تعدادی از لباس‌ها را در آورید. 

۲. پوتین‌های با کیفیتی بپوشید

تأثیر کفش روی ست لباس‌ها غیر قابل انکار است. ولی زمستان‌ها با برف و باران همراه‌اند و داشتن کفش‌های پارچه‌ای نمی‌تواند فکر خوبی باشد. اینجاست که نقش پوتین پر رنگ‌تر می‌شود چراکه پوتین از پاها در مقابل سرما و یخبندان محافظت می‌کند و از طرفی هم بسیار شیک است. سعی کنید بندهای پوتینتان از جنس پشم باشد تا ظاهر منحصر به فردی به پوتین ببخشد. به یاد داشته باشید که می‌توانید بندهای پوتین را جداگانه خریداری کنید، پس در وحله اول زیاد روی جنس بندها حساس نشوید. پیشنهاد می‌شود که از پوتین‌هایی با یکی دو سایز بزرگتر از حالت عای استفاده کنید و با سفت کردن بند پوتین، آن را در پاها محکم کنید.

۳. جوراب‌های زمستانی بپوشید

جوراب زمستانی

استفاده از جوراب‌های زمستانی برای گرم و خشک نگه داشتن پاها الزامی است. پشم بهترین جنس است اما بقیه جوراب‌ها هم می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند.

۴. از کاپشن، ژاکت یا بادگیر باکیفیت استفاده کنید

به طور کلی، هرچه ضخیم‌تر باشند بهتر است، از کاپشن اسکی گرفته تا ژاکت‌های عادی، وظیفه اصلی این لباس‌ها گرم نگه داشتن شماست ولی این لباس‌ها از بقیه بیشتر به چشم می‌آیند، به همین دلیل سعی کنید در انتخاب آن وسواس بیشتری به خرج دهید.

۵. زیرپوش الزامی است!

زیر پوش می‌تواند یک سر همی کامل، یک شلوار نازک یا هر لباس دیگری باشد که زیر بقیه لباس‌ها می‌پوشیم که وظیفه گرم نگه داشتن بدن را به عهده دارد. استفاده از این نوع لباس‌ها می‌تواند مسئله گرم بودن بقیه لباس‌ها را کم رنگتر کند تا حق انتخاب بیشتری در پوشیدن لباس‌های کمدمان داشته باشیم. فراموش نکنید که پاها به اندازه دیگر اندام بدن نیاز به گرم ماندن دارند و بهتر است که همیشه دو یا چند لایه شلوار بپوشیم

۶. دستکش، شال و کلاه از مهم ترین های لباس زمستانی

دستکش، شال و کلاه از مهم ترین های لباس زمستانی

دست‌ها در مقابل سرما خیلی بی دفاع‌اند، پوشیدن دستکش حتی اگر لایه‌ای نازک داشته باشد، باز هم تأثیرش احساس خواهد شد. البته دستکش در ست ما هم بسیار تأثیر گذار است و بهتر است زیبایی دستکش در اولویت باشد. این موضوع در شال و کلاه بسیار حساس‌تر می‌شود چراکه استفاده از شال و کلاه علاوه بر گرم نگه داشتن سر و گردن، می‌تواند ظاهری شیک و متفاوت به شما بدهد.

۷. هر لباس زمستانی برای مکان مخصوص خودش

نامناسب بودن ست ما با مکانی که در آن حضور داریم، یک ایراد واضح است اما در زمستان ها این ایراد واضح تر می شود و باید انتخاب های هوشمندانه تری برای لباس های زمستانی داشته باشیم. فراموش نکنید که پوشش زمستانی ما به میزان فعالیت ما در روزهم مرتبط است، مثلا لباسی که برای اسکی می پوشیم با لباسی که برای ماهی گیری می پوشیم تفاوت دارد.

۸. گرم کن جیبی

گرم کن های جیبی که چند وقتی است با طرح ها و اشکال مختلف در بازار حاضر شده اند و تبدیل به یک وسیله گرمایشی – تزئینی شده اند. شما می توانید در انواع سایت ها و فروشگاه های اطرافتان این گرم کن ها را خریداری کنید و چون این گرم کن ها در اشکال و رنگ های مختلف موجود می باشند، میتوانید به راحتی این وسیله کاربردی را با لباس هایتان ست کنید و پوشش های زمستانی تان را خاص و منحصر به فرد نمایید.  

۹. لباس زمستانی تان را خشک نگه دارید

خیس شدن موجب نفوذ سریع تر سرما می شود. اگر در مناطق بارانی یا برفی حضور دارید، اولویت با پوشیدن لباس های ضد آب است. سعی کنید همواره لباس زمستانی تان را خشک نگه دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *