چطور شلوار جین متناسب با فرم بدن خودمان را پیدا کنیم؟

پارچه‌ی دنیم یکی از محبوب‌ترین و قدیمی‌ترین پارچه‌هاست که بافت جناقی آن سبب شده این پارچه‌ی آبی رنگ ضخیم و مقاوم در ابتدا به عنوان لباس کار مورد توجه کشاورزان، ملوانان و دیگر افراد در مشاغل اینچنینی قرار بگیرد. پر فروش‌ترین محصولی که سالانه از پارچه‌های دنیم تولید میشود شلوار جین است و جالب است بدانید اولین شلوارهای جین توسط برند مشهور لیوایز تولید شده و به فروش رسیدند. در این مطلب انواع فرم‌های بدنی و شلوار متناسب با هریک را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

فرم بدن ساعت شنی

در بدن هایی که فرم ساعت شنی دارند عرض بدن در قسمت بالاتنه (شانه ها و سینه) با عرض بدن در ناحیه پایین تنه(لگن و باسن) برابر است و معمولا کمر عرض کمی دارد. به طور کلی این تیپ افراد محدودیت خاصی در انتخاب شلوار ندارند اما باید توجه داشته باشند شلوارانتخابی،‌ زیاد از حد تنگ و یا گشاد نباشد. همچنین بهتر است کمر شلوار کاملا با کمر هماهنگ شود  و فاصله ایجاد نکند؛ به طوری که هنگام حرکت و نشستن فرم مناسبی داشته باشد. برای رعایت نکات بالا بهتر است جنس شلوار کشی انتخاب شود و کیفیت خوبی داشته باشد.

فرم بدن ساعت شنی

فرم بدن مستطیلی

درفرم بدنی مستطیل، اندام‌های کمر، باسن و شانه‌ها در یک راستا و یک سایز قرار دارند. این نوع اندام انحنای قابل توجه و محسوسی ندارد. شلوار جین متناسب با فرم بدن های مستطیلی، شلوارهای اسکینی (تنگ) ، شلوارهای بگی و گشاد یا شلوارهایی ست که جیبشان تزئین شده؛ چرا که در ایجاد خطای بصری در راستای برجسته کردن نواحی مورد نظر موثر است.

فرم بدن مستطیل

شلوار جین متناسب با فرم بدن سیب

در فرم بدنی سیب قسمت های میانی و بالا تنه بدن درشت تر از قسمت‌های پایین تنه است به این معنی که سینه، لگن و باسن گرد و درشت و پاها باریک و لاغر هستند. بنابراین انتخاب شلوار جین متناسب با فرم بدن این افراد کمی چالش برانگیز است. برای اینکه توجه را از مرکز بدن برداریم و تعادل برقرار کنیم بهتر است شلوارهایی به رنگ تیره، راسته و فاق کوتاه انتخاب کنیم زیرا فاق بلند باعث میشود باسن بزرگتر به نظر برسد. همچنین بهتر است از انتخاب جیب های کوچک و شلوارهایی که در ناحیه زانو تنگ میشود اجتناب کنیم!

فرم بدن سیب

شلوار جین متناسب با فرم بدن گلابی

در این فرم بدن پایین تنه درشت تر از بالا تنه است! به شکلی که  شانه ها باریک و ظریف و متقابلا باسن و ران ها درشت و در مرکز توجه است. برای این فرم بهتر است شلواری با رنگ تیره و دمپا گشاد استفاده کنیم تا تعادل برقرار شود.و در مرحله دوم سایز شلواری که برای بدن گلابی شکل انتخاب میکنیم باید کاملا متناسب باشد به طوری که احتیاجی به کمربند پیدا نکند! زیرا کمربند توجه بیشتری را به ناحیه کمر جلب میکند. همینطور بهتر است برای این فرم بدن شلوارهای اسکینی و خصوصا شلوارهایی که در ناحیه زانو تنگ هستند استفاده نشود.

فرم بدن مثلث

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *