معرفی بهترین عطر و ادکلن های خنک زنانه

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که عطر و ادکلن منحصر به آن‌ها باید تنها یک عدد باشد. درست است که عطر هر فرد به نوعی شخصیت او را نشان می‌دهد اما همین ابتدا اجازه بدهید بگوییم که این یک طرز فکر اشتباه است که افراد تنها می‌توانند یک عطر داشته باشند. در واقع، بنا به فصل شما ممکن است دو تا سه عطر اصلی داشته باشید؛ اما چرا این موضوع به فصل بستگی دارد؟ بوهای مختلف در افراد حس گرمی یا خنکی را بر می‌انگیزند و به همین دلیل، عطرهای سرد و خنک در فصول گرم و عطرهای گرم و سنگین برای فصول سرد سال مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این مطلب، شما را با ۵ مورد از معروف‌ترین عطرها و ادکلن‌ های خنک زنانه آشنا خواهیم کرد که می‌توانید تابستان و روزهای گرم را با رایحۀ خنک آن‌ها سپری کنید.

شنل شماره ۵، عطر سرد و خنک زنانه (Chanel No. 5 L’eau)

Chanel  L’eau

برند محبوب شنل همیشه بهترین عطرها را هم تولید می‌کند. عطر خنک و ملایم زنانه شماره ۵ شنل، با بوی وانیلی که اتفاقا شیرینی به اندازه‌ای هم دارد. در کنار این بوی فوق‌العاده، اسانس لیمو هم به تعدیل این رایحه کمک می‌کند. ترکیب روایح مختلف در این عطر بوی مانا و خوشی را برای شما به ارمغان می‌آورد اما قیمت آن کمی گران است.

عطر محبوب ورساچی با تم سرد و خنک (Bright Crystal- Versace)

Bright Crystal- Versace

برایت کریستال برند ورساچی، یکی از پرطرفدارترین عطرهای جهان به حساب می‌آید و جزو روایح سرد و خنک محسوب می‌شود. برایت کریستال به جذابیت شما می‌افزاید و البته این موضوع کاملا هم از برندی مثل ورساچی طبیعی است. بوی شکوفه‌های مختلف و ترکیب حس خنکی ناشی از ترکیبات این عطر، حس آرامش را در فصل تابستان به ارمغان می‌آورد. عطر و ادکلن

جوی، از سری عطرهای جذاب و لوکس جادور (J’adore In Joy)

J’adore In Joy

این سری از عطرهای سری جادور، بوی شادی، خوشی زندگی و به نوعی بهار را یادآور می‌شود. این عطر با ترکیبات سبک و خنک خود یکی از بهترین گزینه‌های برای فصل بهار و تابستان به حساب می‌آید. ضمن این که این عطر، در شیشه‌های سری جادور به بازار عرضه می‌شود که در یک نوع شیشه و با رنگ جذاب و متفاوت هلویی درخشان ارائه می‌شوند.

حس خوب استشمام گل‌ها در عطر شکوفۀ گوچی (Gucci Bloom Eau de Parfum)

Gucci Bloom Eau de Parfum

این عطر خوشبوی زنانه که طرفداران زیادی هم دارد، اولین عطر گوچی به حساب می‌آید که تحت نظارت کامل الساندرو میشله (مدیر فعلی خانۀ مد گوچی) تولید شده است؛ این عطر به طرز متفاوتی بوی گل‌ها را به مشام می‌رساند. گفتنی است که این عطر در سه نوع مختلف تولید و عرضه می‌شود.

ایو سن لوران و یک عطر تازه نفس! (YSL Libre)

YSL Libre

عطر لایبر ایو سن لوران یک عطر تازه و جدید است که در سال ۲۰۱۹ وارد بازار شده. نت‌های اصلی این عطر شامل لوندر، ماندارین، پرتقال و کشمش سیاه است. ترکیب این موارد، باعث شده تا لایبر، عطری حد واسط بوهای خنک و گرم باشد. این عطر جذاب و پیچیدۀ ایو سن لوران در دو اندازه ۵۰ و ۹۰ میلی لیتری به بازار عرضه می‌شود. ادوتوالت این مجموعه نیز در سال جاری به تولید انبوده رسیده است. عطر و ادکلن

تفاوت عطر، ادوپرفیوم، ادوتویلت و ادکلن در چیست؟

تفاوت عطر، ادوپرفیوم، ادوتویلت و ادکلن در چیست؟

حالا که معروف‌ترین عطرها و ادکلن‌ های خنک زنانه را معرفی ‌کردیم، بیایید نگاهی به تفاوت انواع خوشبوکننده‌ها داشته باشیم. بوی خوش از دیرباز یکی از نمادهای مهم در خوش‌استایل بودن به شمار می‌آمد و شخصیت والای افراد را نشان می‌داد. آنچه باعث تفاوت بین عطر، ادوپرفیوم، ادوتویلت و ادکلن می‌شود، میزان الکل و روغن عصارۀ روایح موجود در آن‌هاست. به این صورت که در عطرها بین ۲۰ تا ۴۰ درصد اسانس روغنی وجود دارد و تا حدود ۸ ساعت دوام دارند. این یعنی بهتر است برای جلوگیری از لک شدن لباستان، عطرها را به پارچه اسپری نکنید!

ادوپرفیوم‌ها ۱۵ تا ۲۰ درصد اسانس روغنی دارند و رایحۀ آن‌ها تا حدود ۵ ساعت باقی می‌ماند. ادوتویلت‌ها نیز حاوی حدود ۵ تا ۱۵ درصد روغن معطر هستند و در نهایت، ادکلن‌ها نیز با ۲ تا ۷ درصد اسانس روغنی، کم‌دوام‌ترین نوع خوشبوکننده‌ها به‌شمار می‌آیند. در این مطلب، شما را با ۵ عطر سرد و خنک زنانه آشنا کردیم که شهرتی جهانی دارند. عطر محبوب شما برای فصل تابستان کدام است؟ برایمان بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *