نکات کلیدی برای خوش پوش بودن در لباس زمستانی

فصل زمستان با وجود تمام زیبایی هایی که دارد به علت سرمای زیاد، خشن و سرد به نظر می رسد. بادهای زمستانی باعث می‌شود پوستمان خشک تر از حد معمول باشد و رطوبت آن کم شود، پوشیدن لباس های زمستانی برای ایجاد گرما ممکن است باعث خارش و تحریک پوست بدنمان شود، همچنین مراقبت از دست و پا با وجود جوراب های ضخیم و دستکش های کلفت در فصل زمستان بسیار سخت است. در این فصل برای اینکه زیبا به نظر برسید باید به نکات مهمی توجه کنید. نکات کوچکی که به خوش پوش بودن شما کمک می‌کند و در ضمن باعث می‌شود، فصل سرما را راحت تر سپری کنید. قبل از اینکه به نکاتی در مورد خوش پوشی در زمستان بپردازیم، ایده های ساده ای را با هم مرور می‌کنیم که در فصل زمستان به شما کمک می‌کند، هیدراته باقی بمانید و ظاهر خوبی داشته باشید.

دوش ملایم با آب گرم

در فصل زمستان هیچ چیز بهتر از دوش ملایم آب گرم نمی‌تواند به ما احساس آرامش بدهد، اما شست و شو با آب داغ گزینه مناسبی برای فصل زمستان نیست، زیرا چربی بدن را از بین می‌برد و باعث خشکی پوست می‌شود.

دوش ملایم با آب گرم

از کرم ضد آفتاب استفاده کنید

برای محافظت از پوست خود در برابر اشعه های مضر خورشید باید همیشه از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. به گفته بنیاد سرطان پوست، در روزهای درخشان زمستان برف تا ۸۰ درصد اشعه های خورشید را منعکس می‌کند که از قرار گرفتن در معرض مستقیم خورشید خطرناک تر است. استفاده از کرم ضد آفتاب می‌تواند مثل یک سپر محافظتی از پوست شما مراقبت کند و به زیبایی شما کمک کند.

سالم بنوشید و بخورید

به جای اینکه بدن خود را از بیرون زیبا کنید، آن را از درون زیبا کنید. عادات خوب خوردن و نوشیدن می‌تواند به شما کمک کند در طول فصل زمستان هیدراته بمانید و زیبا به نظر برسید. غذاها یا مکمل هایی که حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ یا امگا ۶ هستند، مانند روغن ماهی و روغن بذر کتان را در نظر بگیرید، زیرا برای بدن شما در زمستان عالی هستند. مهم است که از درون احساس خوبی داشته باشید تا از بیرون خوب به نظر برسید.

از پوشیدن لباس های خیس بپرهیزید

پوشیدن لباس های خیس در فصل زمستان نیز می‌تواند باعث بدتر شدن خشکی پوست شود. همچنین لباس های خیس می‌توانند شما را بیمار کنند. بنابراین، اگر به طور تصادفی لباس شما بر اثر برف خیس شد، باید هر چه زودتر آن را عوض کنید تا از سرما و سوزش پوستی در امان بمانید.

لباس مناسب

هنگام انتخاب لباس های زمستانی، مطمئن شوید که لباس هایی می‌پوشید که مناسب پوستتان هستند. لباس های پشمی یا پارچه های ناهموار می‌توانند پوست شما را تحریک کنند. در عوض از پارچه های صاف و سبک تری استفاده کنید که اگر مستقیماً روی پوست شما قرار بگیرند، باعث خارش پوسستان نشوند.

حداقل سه لایه لباس به تن کنید

برای لایه اول از لباس های نازک تر استفاده کنید، با پوشیدن یک بلوز ابریشیمی یا یقه اسکی پشمی نازک که با یک شلوار چسب ست شده باشد، لایه اول لباس ها را به تن کرده‌اید، لایه دوم و یا میانی برای ایجاد گرمای بیشتر می‌تواند شامل یک پلیور اورسایز یا جلیقه ای یقه داری باشد که روی بلوزتان به تن می‌کنید، با این کار شما علاوه بر زیبایی برای محافظت بدن خود در برابر سرما یک لایه عایق ایجاد کردید. آخرین لایه یا لایه بیرونی، کت زمستانی یا پالتوی بلندی است که روی بقیه لباستان به تن می‌کنید، این لایه از بدن شما در برابر باد، باران و برف محافظت می‌کند. به این ترتیب با پوشیدن سه لایه لباس اصلی شما زیبایی و جذابیتتان را حفظ کردید و به عنوان یک فرد خوش پوش شناخته می‌شوید.

کت بلند، در زمستان شما را خوش لباس تر جلوه می دهد

با پوشیدن کت های بلند شما قدبلندتر به نظر می‌رسید، همچنین از این ترفند می‌توانید برای ایجاد تنوع در لباسهای زمستانی استفاده کنید، انواع ست های زمستانی می‌تواند با یک کت بلند گرم تکمیل شود و متفاوت به نظر برسد. اگر از رنگ های پالت نود استفاده کنید، این شانس را خواهید داشت که کت یا پالتوی بلندتان را با ست های بیشتری ترکیب کنید.

لباس های پشمی را از قلم نیندازید

پوشیدن لباس های پشمی در فصل زمستان بدن شما را گرم و خشک نگه می‌دارد. اگر به پوشیدن لباس های پشمی حساسیت دارید، حتما از بافت های پشمی سبک تر ستفاده کنید که نرم ترند و بدن شما را به خارش نمی اندازند. پوشیدن ژاکت های پشمی روی بلوز و یقه اسکی می‌تواند برای شما بهترین گزینه باشد.

از پوشیدن لباس هایی با جنس پنبه بپرهیزید

مشکلی که احتمالا شما با لباس های پنبه ای خواهید داشت این است که لباس های پنبه ای آب را در خود نگه می‌دارند و به همین دلیل برای فصل زمستان ایده آل نیستند. بهتر است از یک شلوار پشمی یا کرکی به جای استفاده از شلواری با جنس پنبه استفاده کنید و پیراهن های پنبه ای خود را در فصل دیگری از کمد بیرون بیاورید.

اکسسوری های زمستانی تان را جلوی چشم بگذارید

اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که در طول سال علاقه چندانی به استفاده از اکسسوری های مختلف مثل جواهرات تزیینی و … ندارید هیچ اشکالی ندارد، اما این را به خاطر داشته باشید که بدون استفاده از بوت های زمستانی، کلاه و کیف ، نمی توانید به فردی خوش پوش در فصل زمستان تبدیل شوید. استفاده از کیف و بوت چرم که به تناسب لباس هایتان انتخاب کرده‌اید، استایل زمستانی شما را بسیار جذاب نشان می دهد. اگر طرفدار استفاه از دستکش هستید، باز هم از جنس چرم و دستکش هایی با بافت های ریز غافل نشوید، انواع روسری و کلاه هم تنوع بسیار زیادی به تیپ شما می‌دهند. حتی اگر استایل یکسانی داشته باشید با تنوع در انتخاب روسری های رنگارنگ و کلاه بسیار متنوع به نظر می رسید.

مطمئن شوید که لباس های رو و کفشتان ضد آب هستند

با اطمینان از ضد آب بودن لباس های زمستانی در صورتی که بیرون از منزل در آب و هوای بدی رو به رو شدید از گزند سرما در امان هستید و همچنین همچنان می‌توانید خوش پوش به نظر بیایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *