چگونه می توانیم نوع فر موی خود را تشخیص دهیم؟

برای کسانی که موی فر دارند، همیشه جذابیت در موهای صاف و لخت بوده است. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که از مدل موهای خود راضی نبوده و برای تغییر مدل موخود تلاش کرده باشید. عده‌ای موهای صاف دارند و طرفدار موهای مجعد و فر هستند و عده ای هم موی فر دارند و تمام تلاش خود را می کنند که موخود را با صرف هزینه و زمان زیاد در آرایشگاه ها صاف و حالت پذیر کنند. اما کسانی که موهای فر دارند بدانند و آگاه باشند که ۲۲ می هر سال روز جهانی مو فرفری هاست و می‌توانند مطمئن باشند که با حالت موی خود فردی خاص و زیبا هستند که حتی یک روز جهانی به نام خود دارند. موهای فر عموما به دلیل فرم و حالت خاصی که دارند نیاز به شناخت و آگاهی و در مرحله بعد مراقبت و نگهداری ویژه هستند. با ما در این مقاله همراه باشید تا راهنمایی مناسبی از انواع موی فر داشته باشیم و روش های نگهداری هر کدام را به شکلی مختصر اما کامل برایتان شرح دهیم.

باید بدانیم که موی فر، زوایا و قوس های منحصر به فرد خود را دارد و همین موجب می‌شود تا چربی پوست سر مانند موهای صاف به راحتی نتوانند در ساقه مو حرکنند و خود را به نوک مو برسانند، همین دلیل می‌تواند موجب شود تا موی شما در مواقعی که قصد شرکت در دورهمی یا جلسه ای مهم را دارید فرم و شکل مناسبی به خود نگیرد.

“ورنون فرانسوا” آرایشگر و متخصص مو معروف می‌گوید: اکثر افرادی که موهای فر دارند عموما مو شان از الگوهای متنوعی شکل گرفته است و تنوع مدل های فر همیشه و با هم همراهند. اما اجازه دهید تا انواع مدل های فر را نام ببریم و هر کدام را تا حد امکان توضیح دهیم.

درباره رنگ مو بیشتر بخوانید.

 موی فر Wavy یا ۲A و ۲B

مدل مو wavy به دو حالت کلی تقسیم می‌شوند ۲A و ۲B شاید برایتان سوال پیش بیاید که این دو حالت با هم چه فرقی دارند؟ فرم کلی موی فر در این حالت به شکل S انگلیسی است. موی فر در این فرم دارای دو جنس ریز یا درشت است، قطر موی شما می‌تواند زیاد باشد و مو پر حجمی داشته‌ باشید و هم می تواند قطر موی کمی داشته باشید و ظاهر موهایتان کم حجم باشد. مدل موی ۲A مویی با بافت ظریف و ساده است. استفاده از مواد حجم دهنده می تواند زیبایی ظاهر شما را افزایش دهد. این مدل مو نیاز به مرطوب کننده و تقویت کننده های مناسب دارد. می توانید این جنس از مو فر را به راحتی با حالت دهنده ها به فرم دلخواه خود شکل دهید. مدل موهای ۲B هم فرم کلی حرف S را دارد اما فرمی صاف تر از ۲A، برای داشتن فرمی جذاب می‌توانید از فوم های حجم دهنده استفاده کنید.

چگونه می توانیم نوع فر موی خود را تشخیص دهیم؟

مو فر کلاسیک یا ۲C و ۳C

موهای فر ۲C فرم S مانند واضح تری دارند. این جنس مو ضخیم تر هستند و در صورت عدم مراقبت بیشتر مستعد وز شدن هستند. برای تشخیص فرم مو خود می‌توانید به فرم حلقه های آن توجه کنید، اگر میزان حلقه های مو تان زیاد بود و بیشتر به صورت مارپیچ موشما فر از نوع کلاسیک است، در نتیجه برای مراقبت از آن می‌توانید از ویتامین های E  و B5 استفاده کنید. با استفاده از این ویتامین ها موی روشن تر و براق تری خواهید داشت. اگر موزیک ویدیوهای شکیرا را دیده باشید او مدل موی فر ۲C دارد و به دلیل نوع مراقبت های او همیشه مویی براق و زیبا دارد.

مو فر

مدل موی ۳B و ۲B

این مدل موی فر الگویی شبیه به موی فر کلاسیک دارد اما تفاوت در میزان مارپیچ بودن آن است. مارپیچ هایی ریز که جذابیت آن را برای هر بیننده ای بیشتر می کند. این جنس از مو ممکن در اثر نرسیدن رطوبت به ریشه آن خشک شود و حالت و فرم خود را از دست بدهد، در نتیجه مهم است که از ژل‌های مرطوب کننده استفاده کنید تا موهای شما شادابی خود و حالت خود را حفظ کنند. یک نکته این است که بعد از حمام هنگامی که موهایتان خیس است آن را خشک کنید تا با این کار از وز شدن و بد حالت شدن موی خود جلوگیری کنید. مدل موی فر به مراقبت بیشتری نیاز دارد، زیرا به دلیل فر بودن آن چربی به راحتی از ساقه مو خارج نمی شود.

مو فر

مدل موی فر ۴A و ۴B و ۴C

این مدل مو که شاید بیشتر به نام موی فر آفریقایی می‌شناسیم، دارای حلقه های مارپیچ بسیار ریز است. درنظر داشته باشید که افرادی که مدل فر ۴A دارند به دلیل مارپیچ های حلقوی زیادی که مویشان دارد چربی به راحتی از ساقه مو خارج نمی‌شود، در نتیجه باید از مواد آب‌رسان استفاده کنند تا موهایشان شادابی و فرم زیبای خود را حفظ کنند. مدل فر ۴B کمی متراکم تر است، می‌توانید حالت S را به راحتی در ساختار مو خود تشخیص دهید. ۴C ها هم شبیه به ۴B ها هستند اما با بافت فری بسیار محکم تر و البته شکننده تر. موی فر به شکل پیش فرض نسبت به مو صاف و ساده مراقبت بییشتری نیاز دارد در این میان مدل های ۴A و ۴B و ۴C نیاز به مراقبت های بیشتری دار.

مو فر

با شناخت موی فر خود می توانید در انتخاب شامپو و همینطور مواد نگهدارنده مو خود با دانش و آگاهی عمل کنید و از محصولاتی استفاده کنید تا موهایی جذاب، پر حجم و چشمگیر داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *