انتخاب شال و روسری مناسب

انتخاب شال روسری مناسب

انتخاب شال روسری، جزو اصولی است که درست و غلطش می تواند زیبایی شما را دستخوش تغییر کنند.رنگ هایی که برای این پوشش انتخاب می کنید، این قدرت را دارند که شما را سرحال یا بی حال نشان دهند.مدلی که برای بستن شال و روسری انتخاب می کنید می‌تواند به صورت تان فرم دهد یا آن را از فرم خارج کند.
تمام این موارد باعث می شود شما به یک راهنمای جمع و جور انتخاب شال و روسری نیاز داشته باشید.

انتخاب رنگ شال و روسری مناسب یکی از ساده‌ترین کارها برای متفاوت کردن یک تیپ همیشگی است.شال و روسری از اکسسوری‌های مهم به شمار می‌روند و هماهنگ بودن آن‌ها با رنگ پوست، مانتو و سایر لباس‌ها اهمیت زیادی دارد. شاید بیشتر ما طرح و رنگ شال و روسری را با لباس‌ها، کیف یا کفش ست کنیم؛ اما باید پیش از آن به این فکر کنیم که آیا رنگی که انتخاب کرده‌ایم به صورتمان می‌آید یا نه.

انتخاب شال روسری مناسب

شال یا روسری؟

اولین و درست ترین قدم برای انتخاب پوشش مناسب برای موهای تان این است که بدانید شال به شما می آید یا روسری.
البته در ظاهر این دو خیلی با هم فرق ندارند. ماموریت شان پوشاندن موهای شماست.
اما فرم قرار گرفتن و بسته شدن این دو پوشش است که باعث می شود چهره شما کاملا تغییر کند.
گاهی به سمت زیباتر شدن برود و گاهی برعکس.

در نگاه عموم روسری بیشتر مناسب افرادی است که کمی از سنین جوانی فاصله گرفته اند و می خواهند همه جا رسمی تر ظاهر شوند.
اما شال به قول معروف «جوان پسندتر» است. هر چند این نظر خیلی کارشناسانه به نظر نمی‌آید اما بهتر است در انتخاب‌تان آن را در نظر بگیرید.

نکته دیگری که باید در خرید لباس ، شال و روسری به آن توجه کنید، شکل و ظاهر اندام شماست.
اگر برجستگی‌های سینه‌تان زیاد است و دوست دارید آن را بپوشانید، انتخاب روسری های چهارگوش، نخی و بلند می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

شلوغ یا ساده؟

فرقی نمی‌کند بخواهید شال انتخاب کنید یا روسری. پارچه لباسی باشد یا مانتویی. در هر حال یک قانون وجود دارد این که پارچه طرح دار و گلدار شما را پرتر و چاق تر نشان می‌دهد و آن هایی که تک رنگ هستند شما را لاغرتر.
این اصل را در خرید لباس زنانه، شال و روسری در نظر بگیرید.
اگر صورت استخوانی دارید، طرح های شلوغ گل مرغ، بته جقه، اشکال هندسی و… برای شما انتخاب مناسبی است.
در غیر این صورت بهتر است به سمت انتخاب تک رنگ ها بروید.

سرد یا گرم؟

برای انتخاب رنگ درست روسری و شال، قبل از هر چیزی باید به رنگ پوست تان توجه کنید.
اگر تم رنگی پوست شما سرد (رگ مچ دست در این حالت آبی و بنفش است) است، باید انتخاب تان از طیف تیره رنگ های سرد باشد که با رنگ چهره شما همخوانی دارد.
طیف رنگ صورتی، بنفش، سبز، آبی نفتی برای شما انتخاب مناسبی است.

پوست خنثی (رنگ رگ مچ دست ها سبز و آبی است) از آن موهبت هایی است که دست شما را برای انتخاب هر رنگی باز می گذارد.
نارنجی، قرمز، زرد، آبی، مشکی، زرشکی و… همه جز رنگ های مناسب برای پوست شما به حساب می‌آیند و با فراغ بال می‌توانید رنگ مورد نظرتان را انتخاب کنید

«گرم» هم یک نوع دیگری از رنگ پوست است (رگ های دست معمولا سبز کم رنگ و زیتونی هستند) و تناسبش با رنگ های گرم مانند نارنجی، قرمز، شتری می تواند ترکیب جذابی را بسازد.
در آخر هم اگر جزو پوست های برنزه هستید، ممکن است کمی در انتخاب رنگ درست و مناسب دست تان بسته باشد.
رنگ های خیلی تیره و کدر به چهره شما نمی آید و آن را اصطلاحا «خفه» می کند و به زیبایی تان، مجال بروز نمی‌دهد

راهنمای انتخاب روسری مناسب صورت

روسری‌های‌تان رو می‌توانید با لوازم آرایشی،اکسسوری ،لاک ناخن و کیف ست کنید.

اگر روی روسری طرح گل، لوگوی برند یا حاشیه هست می‌توانید رژ لب‌تان را با آن طرح‌ها ست کنید. این‌طور جذاب‌تر می‌شوید.اگر روسری طرح شلوغ مثلا گل‌های درشت و رنگارنگ داشت بهتراست آرایش ملایم برای خودتان در نظر بگیرید. در غیر این صورت شلوغ و آشفته به نظر می‌رسید .

روسری خودتان را کاملا مرتب کنید. گره و تای روسری باید تمام مدتی که روی سر شماست منظم باشد، در غیر این صورت هر چقدر هم که روسری شما شیک و گران قیمت باشد، این شلختگی جذابیت شما را می‌گیرد.

انتخاب روسری و شال مناسب برای صورت مستطیلی

معمولا افراد با صورت‌های مستطیلی، صورت‌هایی با پیشانی و فک هم‌اندازه دارند و به طور کلی صورتشان کشیده و فکشان تیز است. این مدل صورت‌ها عرض کمی دارند و کشیدگی صورتشان به وضوح قابل مشاهده است. بنابراین روسری و شالی برای مدل صورت‌های کشیده مناسب است که از درازی آن‌ها کم کنند و به عرض صورت اضافه کنند! بهترین مدل شال و روسری برای صورت‌های مستطیلی، شال‌های با جنس لخت و نازک هستند تا بتوانند لبه‌های شال را تو بزنند تا گونه‌هایشان بهتر معلوم شود و صورتشان حالت گرد پیدا کند. همچنین می‌توانند با استفاده از اکسسوری‌هایی مثل هدبند، توربان و دستمال سر و … زیر روسری و شال البته با رنگ تیره، صورتشان را گردتر نشان دهند.

انتخاب روسری مناسب صورت و رنگ پوست شما

اگر مدل صورت گردی دارید با تازدن گوشه‌های روسری از دو طرف، یعنی قسمتی که روی گونه‌های شما می‌افتد، صورت شما گردی خودش را حفظ می‌کند. اما اگر مایلید کمی صورت‌تان کشیده‌تر به‌نظر برسد دو سمت روسری را تا نزنید، به این ترتیب روسری یا شال شما روی گونه‌های‌تان را پوشش می‌دهد و پیشانی و چانه شما کشیدگی را ایجاد می‌کند.اگر مدل صورت شما به‌طور طبیعی کشیده است یا بدون گونه هستید، اجازه ندهید روسری، صورت شما را پنهان کند. چون باعث می‌شود صورت‌تان بیش از حد لاغر به نظر برسد.

انتخاب شال روسری مناسب

روسری‌های‌تان را می‌توانید با لوازم آرایشی،اکسسوری،لاک ناخن وکیف ست کنید. در مورد لوازم آرایش رژ گونه، رژ لب، سایه چشم مواردی هستند که زیبایی را دو‌چندان می‌کند و در صورتی که ست شوند چشم‌نوازتر خواهند شد . البته بهتراست روسری یا با رژ و یا با سایه ست بشود. چون در صورتی که روسری و سایه و رژگونه و رژلب همگی یک‌رنگ باشد، یک‌نواختی ایجاد می‌شود و خیلی زیبا به نظر نمی‌آید .

اگر به فکر انتخاب رنگ شال و روسری مناسب برای تیپ جدید خودتان هستید، به این قواعد توجه کنید. فراموش نکنید روسری و شال یکی از مهم‌ترین اکسسوری‌ها در تیپ شماست و احتمالا پیش از همه لباس‌ها و جزییات دیگر در ظاهر شما دیده می‌شود؛ پس همیشه سراغ خرید شال‌ها و روسری‌های باکیفیتی بروید که استایل شما را ارتقا می‌دهند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *