استایل شخصی چیست؟ چطور استایل شخصی‌ مخصوص خودمان را داشته باشیم؟

حتما میان اطرافیان یا دوستان و آشنایان دیده‌اید افرادی را که به استایل و تیپ شان می‌شناسیم. یعنی همواره جنس و طراحی لباس پوشیدن شان شبیه به هیچ کس نیست و برای خودشان یک امضای شخصی دارند. رد پای این تعریف را می‌توان در فیلم ها و کتاب ها با وضوح بیشتری دید. به عنوان نمونه ظرف سال های گذشته تعریف جدیدی از استایل کلاسیک مردانه به واسطه بازی “کلین مورفی” در نقش تام شلبی در سریال “پیکی بلایندرز” ارائه شد، تعریفی که حالا وقتی صحبت از استایل کلاسیک می‌شود او را در ذهنمان تصور می‌کنیم یا برای یک تیپ رسمی مردانه “جیسون استاتهام” را با فیلم “مامور انتقال” به یاد می‌آوریم.

حتما این سخن را بارها شنیده‌اید که “یک نفر هر چه بپوشد به او می‌آید” نمونه حاضر این مثال “دیوید بکهام” بازیکن سال های نه چندان دور فوتبال است که استایل او تا سال ها برای خیلی از طرفداران دنیای مد به عنوان یک الگو شناخته می‌شد.

استایل شخصی چیست؟

استایل شخصی موضوعی گسترده تر از نحوه پوشش را در بر می‌گیرد، اینکه شما از چه سبک موسیقی لذت می‌برید یا چه ژانر فیلم و کتابی را بیشتر می‌پسندید و سایر جنبه های زندگی شما را شامل می‌شود. بعید به نظر می‌رسد فردی از موسیقی سنتی ایرانی لذت ببرد اما استایلی شبیه به نوازنده های راک را برای خود انتخاب کند. استایل در تمامی جنبه های زندگی هر فرد تاثیر گذار است. برای داشتن استایلی شخصی خیلی مهم است که شما از چه رنگ هایی برای پوشش تان استفاده می‌کنید یا چه اکسسوری هایی به همراه دارید. شاید خیلی ها گمان کنند که داشتن یک استایل خاص مترادف پیروی کردن از مد روز یا ترند هایی است که هر ساعت با آن ها رو به رو می‌شویم و خب طبیعی است که گاهی از سرعت فزاینده مد عقب بمانیم، اما تعریف یک پوشش نه وابسته به مد روز بلکه به انتخاب ما برای نحوه زندگی بر میگردد.

استایل شخصی

کمد لباس؛ چون جزییات مهم است

اولین گام برای پیدا کردن استایل شخصی تان این است که به سراغ کمد لباس هایتان بروید. این بار سعی کنید جزییات را بررسی کنید. ما که زندگی شهری تنها انتخاب پیش رویمان بوده است، گاهی اسیر روزمرگی می‌شویم و گاهی از جزییات دور می‌مانیم. چه رنگ لباسی در کمدتان بیشتر از همه تکرار شده و چه مدل هایی بیشترین اولویت برای انتخاب شدن توسط شما را داشته است. وقتی به یک جمع بندی از داشته های کمد لباس تان رسیدید، حالا زمان آن رسیده است که به تصویر های ذهنیتان از یک استایل ایده آل برای خودتان رجوع کنید. همه ما خودمان را در تیپی ایده‌آل در ذهنمان تصور می‌کنیم که عموما آن را پیاده سازی نمی‌کنیم.

کمد لباس

از محدوده امن تان خارج شوید

احتمالا برای شما هم پیش آمده باشد که لباسی را پسندیده باشید، اما به هزاران دلیل از جمله حرف دیگران آن را انتخاب نکرده‌اید. برای داشتن استایل شخصی یک گام مهم وجود دارد و آن این است که از محدوده امن تان خارج شوید. به عنوان نمونه کسی که سال ها از رنگ تیره برای پوشش خود استفاده کرده است شاید انتخاب رنگ های تند و شاد کمی ایجاد حساسیت کند. این به انتخاب شما باز می‌گردد و دلخواهتان که قصد دارید تا آنگونه که می‌پسندید زندگی کنید یا آنگونه که دیگران شما را پذیرفته‌اند.

به رنگ ها احترام بگذارید

خیلی مهم است که بدانید چه رنگی به شما می‌آید. ابتدا بدانید که پوست شما روشن است یا تیره و سپس نسبت به رنگ پوستتان سراغ انتخاب رنگ هایی بروید که بیشتر با شما هماهنگی دارد. در انتخاب رنگ ها جسور باشید. هیچگاه لباسی را که رنگ دلخواه شما را دارد به دلیل حرف دیگران از دایره انتخاب هایتان کنار نگذارید.

استایل مردانه

موقعیت شغلی، اجتماعی و انتخاب لباس

اینکه شما در چه مرتبه شغلی و اجتماعی قرار دارید، انتخاب لباس هایتان را می‌تواند تغییر دهد. در نظر داشته باشید که اگر شما خارج از فضای شغلی خود فردی جسور و بی باک باشید و این امکان را برای خودتان قائل می‌شوید که در انتخاب لباس تان از رنگ ها و طرح های جذاب و به روز استفاده کنید، اما این انتخاب ها نمی‌تواند برای یک روز کاری انتخاب مناسبی برای شما باشد. مناسب با جایگاهی که در میان اجتماع دارید، می‌توانید لباس هایتان را فیلتر کنید و زمانی را که باید در میان دیگران بگذرانید از انتخاب های مناسب تری استفاده کنید و برای زمان هایی که در میان اجتماع افراد نزدیک به خود قرار دارید سراغ مدل های متنوع بروید.

عموما برای فضای کاری و مناسبت های اجتماعی می‌توانید استایل خودتان را در فضای کلاسیک و شیک تعریف کنید. حضرت حافظ هم بر این نکته تاکید دارد که “هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد”، در نتیجه می‌توانید استایل تان را متناسب با هر موقعیت به شکل دلخواه تغییر دهید.

jason statham

از اکسسوری ها غافل نشوید

برای تعریف هر استایلی لباس و پوشاک حکم کلیات را دارند و استفاده از اکسسوری ها جزییات. پس اگر می‌خواهید استایلی جذاب تر داشته باشید و جزییات استایل تان زیباتر دیده شود، اکسسوری ها را به خاطر بسپارید. دستبند، کیف دست و ساعت مچی تنها بخشی از اکسسوری هایی هستند که می‌توانید برای زیبایی استایل تان از آن استفاده کنید. برای استفاده از این جزییات باید سبک پوششتان را بدانید که استایل کژوال را می‌پسندید یا وینتیج یا سایر استایل ها و سپس نسبت به استایل تان اکسسوری های مورد علاقه تان را انتخاب کنید.

برای دلتان لباس بپوشید

این احتمال وجود دارد که با تغییر سبک پوششتان یا تاکید بر آن دیگران شما مورد نکوهش قرار دهند، اما به یاد داشته باشید که ما تنها یکبار فرصت زیستن داریم. اگر از رنگ قرمز لذت می‌برید و دیگران آن را نمی‌پسندند، ایرادی ندارد. ممکن است دیگران از مدل پوشش شما خوششان نیاید، نگران نباشید و آن طور که دلخواهتان است پیش بروید.

برای دلتان لباس بپوشید

این بار شما برای ما بنویسید:

شما آیا استایل شخصی خود را دارید؟ تا به حال برای داشتن تیپ و استایلی مختص خودتان تلاش کرده‌اید؟ یا هنوز استایل شخصی خودتان را پیدا نکرده‌اید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *