انواع مدل مانتو دانشجویی دخترانه شیک و راحت که باید بشناسید!

چه دانشگاه‌ها و مدارس برقرار باشند یا نه، در هرصورت دانشجوها به لباس مناسب برای رفتن به محیط‌های آموزشی و فرهنگی نیاز دارند. در این مطلب قصد داریم تا شما را با انواع مدل مانتو دانشجویی دخترانه در سال ۱۴۰۰ و دیگر لباس‌هایی که دخترخانم‌ها برای رفتن به دانشگاه به آن‌ها نیاز دارند بپردازیم.

انواع مدل مانتو دانشجویی دخترانه

مانتوها بخش جدانشدنی پوشش خانم‌ها و دختران ایرانی به حساب می‌آیند و امروز برای هر رویداد و محل خاصی مانتوهای مخصوص به آن هم به بازار عرضه شده است. مانتوهای دانشجویی هم از قواعد خاصی پیروی می‌کنند که باعث می‌شود بتوان همه آن‌ها را در یک دسته جای داد. از میان این قواعد، می‌توان به دسته‌بندی رنگ‌های مناسب برای این نوع لباس مناسب دانشگاه دخترانه اشاره کرد. علاوه‌ بر این، مانتوهای دانشجویی معمولا حالتی اداری و نیمه‌رسمی دارند؛ چراکه فرد باید بتواند آن را به همراه مقنعه بپوشد و ترکیب مانتو و مقنعه نباید با هم ناهمگون باشد.

مدل مانتو دانشجویی دخترانه اسپرت

مدل مانتو دانشجویی دخترانه اسپرت

مانتوهای دانشجویی اسپرت عموما جنسی از کتان دارند. این نوع پارچه علاوه بر این که بسیار بادوام است، ظاهری مناسب مکان‌های اداری و دانشگاه‌ها هم دارد. مدل مانتوهای دانشجویی عمدتا پارچه‌های ساده‌‍‌ای دارند و چند جیب برای کاربرد بهتر در آن‌ها تعبیه می‌شود. مانتوهایی از این دست، معمولا تا کمی بالای زانو یا روی زانو هستند و می‌توان آن‌ها را با شلوارهای جین کشی و کفش اسپرت ست کرد.

مدل مانتو دانشجویی جلو باز

مدل مانتو دانشجویی جلو باز

مانتوهای جلوباز چند سالی است که به مد ایرانی راه پیدا کرده‌اند و حالا شما می‌توانید آن‌ها را همه‌جا ببینید. مانتوهای دانشجویی جلوباز نیز عمدتا ساده‌اند و در رنگ‌های روشن یا تیره در دسترس هستند. طول این قبیل مانتوها می‌تواند بسیار بلند باشد و تا مچ پا برسد یا کوتاه باشد و بین این دو سر طیف، انواع اقسام پوشش‌ها با طول مختلف هم وجود دارد. پوشیدن کفش‌های کالج و استفاده از کیف‌های بزرگ با این نوع مدل مانتو دانشجویی رایج است.

دل مانتو دانشجویی جلو بسته

مدل مانتوهای جلوبسته که دخترخانم‌ها بیشتر آن‌ها را طی تابستان به تن می‌کنند هم یکی دیگر از انواع مرسوم مانتوهای دانشجویی است. آن هم از نظر طول بسیار متنوع هستند و گاهی به شکل سارافون هم دیده می‌شوند. سارافون‌ها روپوش‌های بدون آستینی هستند که زیر آن بلوزهای آستین‌بلند می‌پوشند. مانتوهای جلوبسته ممکن است تنها ظاهری به این شکل داشته باشند و پوشیدن آن‌ها با زیپ یا دکمه‌های مخفی امکان‌پذیر باشد اما در هر صورت ترکیب خوبی را با مقنعه دانشجویی ایجاد می‌کند.

مدل مانتو دانشجویی دکمه دار

مدل مانتو دانشجویی دکمه دار

مانتوها دکمه دار هم یکی از انواع کلاسیک مانتوهای دانشجویی به حساب می‌آیند که امروز هم می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید. بسیاری از دخترخانم‌ها هم این نوع مانتو را بدون بستن دکمه‌ها استفاده می‌کنند و از این نظر مانتوهای دانشجویی دکمه دار می‌توانند دو مدل مختلف داشته باشند. به نوعی این استایل، مدل مانتو دانشجویی ۱۴۰۰ به حساب می‌آید.

به دیگر عناصر استایلتان اهمیت بدهید

داشتن چند دست مانتوی زیبا و مناسب برای دانشگاه قطعا ضروریست اما این را به خاطر داشته باشید که این شرط لازم است اما کافی نیست! توجه به دیگر اجزا و عناصر استایلتان هم کاملا ضرورت دارد. مثلا قبل از این که خرید مانتو را قطعی کنید، به این توجه داشته باشید که آیا می‌توان آن را با مقنعه دانشجویی ست کرد؟ آیا ترکیب مناسبی ایجاد می‌شود؟ این موضوع ساده در استایل دانشجویی دخترانه، مهم‌ترین المان است؛ پس ساده از کنار آن نگذرید.

همچنین پس از این‌که مدل مانتو دانشجویی خود را انتخاب کردید، به این فکر کنید که چه نوع کیف و کفشی را می‌توان با آن ست کرد. اهمیت این موضوع هم زیاد است؛ چراکه برای مثال کفش اسپرت را نمی‌توان با مانتوهایی پوشید که حالتی مجلسی دارند. کیف دانشجویی دخترانه معمولا لازم است بزرگ باشد تا کتاب و وسایلتان در آن جای بگیرد. پس این را در نظر بگیرید که قرار است یک کیف نه‌چندان کوچک را همه‌جا به همراه ببرید.

کفش دانشجویی دخترانه هم باید ساده، زیبا و راحت باشد. خیلی مواقع در نظر گرفتن تمام این عناصر در یک جفت کفش کار ساده‌ای نیست اما اگر از یک وب‌سایت معتبر و باکیفیت خرید کنید، می‌توانید مطمئن باشید که کالای مناسب را تحویل خواهید گرفت.

استایل مونوکروم  و انواع مدل مانتو دانشجویی شیک

استایل مونوکروم  و انواع مدل مانتو دانشجویی شیک

یکی از نکات مهم در داشتن یک استایل شیک دانشجویی این است که رنگ‌ها را درست و هوشمندانه انتخاب کنید. در این صورت، حتی اگر مانتو و شلوار را هم یک‌رنگ ست کرده باشید، باز هم تیپ دانشجویی شما جذاب و خاص خواهد بود. استایل مونوکروم که نوعی ست کردن لباس با رنگ‌های یکسان است، می‌تواند از بهترین گزینه‌ها برای ست کردن مانتو دانشجویی در سال ۱۴۰۰ باشد. این استایل شیک و مد روز چه برای تیپ دانشجویی دخترانه با حجاب و چه تیپ‌های معمولی مناسب است اما اگر تازه از دبیرستان فارغ‌التحصیل شده‌اید و دوست ندارید فعلا چیزی شما را به یاد یونیفرم مدرسه بیاندازد، پیشنهاد می‌کنیم برای تهیۀ این نوع استایل کمی صبر به خرج بدهید!

در این مطلب، شما را با انواع مدل مانتو دانشجویی دخترانه آشنا کردیم. شما معمولا چه استایلی را برای محیط‌های فرهنگی و دانشگاهی می‌پسندید؟ ایده‌های خود را با دیگر خوانندگان مطالب ما هم در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *